سرقت قطعات آیفون توسط کارکنان اپل - تکفارس 
سرقت قطعات آیفون توسط کارکنان اپل - تکفارس 
سرقت قطعات آیفون توسط کارکنان اپل - تکفارس 

سرقت قطعات آیفون توسط کارکنان اپل

بهنام خدابخشی
۲۸ تیر ۱۳۹۸ - 10:59
قطعات آیفون

یکی از موضوعاتی که در دنیای دیجیتال رواج دارد، موضوع نشت اطلاعات پیش از رونمایی یک دستگاه و یا گوشی هوشمند است. در این میان کمپانی اپل تا به امروز به منظور جلوگیری از افشای اطلاعات پیش از رونمایی رسمی دستگاه‌هایش کارهای بسیاری انجام داده و سعی داشته تا از این مسئله جلوگیری نماید. تصور کنید در زمان رونمایی از سری جدید آیفون‌‌های اپل، هیچ اطلاعاتی در خصوص این دستگاه نداشته باشید! در زمان رونمایی قطعا شگفت زده خواهید شد.

اگر به خاطر داشته باشید، در زمان معرفی آیفون ۵C خبرگزاری‌های بسیاری درخصوص ویژگی‌های این دستگاه خبرهایی را منتشر کردند که ۹۰ درصدآن‌ها با واقعیت مطابقت داشتند. از آن زمان به بعد کمپانی اپل تصمیم گرفت تا یک تیم امنیتی در خط تولید دستگاه‌های خود داشته باشد تا اطلاعاتی درخصوص دستگاه‌های جدیدش افشا نگردد. تیم امنیتی محصولات جدید اپل (NPS) از نزدیک تمامی کارکنان فعال در خط تولید و سیستم مونتاژ آیفون در چین را رصد می‌کند تا اطلاعاتی از سوی آن‌ها به بیرون درز پیدا نکند.

زمانی که مشخصات آیفون ۵C افشا شد، یکی از کارمندان Jabil، از تامین‌کنندگان بزرگ قطعات اپل، بر اساس قاب‌های رنگی که از سوی این کمپانی سفارش داده شده بود، شکل و طراحی این دستگاه را حدس بزند. حتی تصاویری نیز از این قاب‌ها منتشر شد که بیانگر این بود، دوربین‌های امنیتی کوپرتینویی‌ها ثبت تصویر توسط این شخص را تشخیص نداده بودند! البته باید خاطر نشان کنیم که فرد مذکور پس از این اقدام شناسایی و دستگیر شد اما به نوعی مراسم رونمایی از آیفون ۵C لو رفته بود.

در گزارشات نهایی تیم NPS در خصوص نشت اطلاعات آیفون ۵C ذکر شده بود که تصاویری از جزئیات اصلی این دستگاه منتشر شده و در فضای اینترنت آپلود شده‌اند که تیم امنیتی قادر به جلوگیری از آن نبوده است. درحالی که تیم امنیتی اپل هم‌اکنون نیز از نزدیک به بررسی این موضوع در خط تولید نسل بعدی آیفون‌ها می‌پردازد ولی بازهم خبرهایی درخصوص ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این دستگاه منتشر می‌گردد.

سالی که مشخصات آیفون ۵C افشا شد، تعداد ۱۸۰ جعبه آیفون ۶ به بازار سیاه عرضه شده بود و در این میان با استفاده از سیستم ردیابی موجودی تمامی مناطق شناسایی و همه‌ی این دستگاه‌ها توسط خود کمپانی اپل از بازار سیاه خریداری شد.

پیش از رونمایی آیفون X نیز مشابه این موضوع اتفاق افتاد. یکی از مدرسان تعمیرات آیفون‌های اپل در کلاس خود مبحث تعمیر صفحه‌نمایش آیفون را مطرح کرده که در این میان نمایشگر تست همان نمایشگر آیفون X بود. کمپانی اپل پس از اطلاع از این موضوع به صورت مخفیانه فرد موردنظر را شناسایی و منبع انتشار این سخت‌افزار را پیدا کرد.

با بیان تمامی این موارد قصد داشتیم تا اهمیت موضوع افشای اسرار اپل را برای شما شرح دهیم تا بدانید چه تبعاتی برای کارکنان مجموعه‌ی تولید آیفون‌های اپل دارد. بهتر است پیش از معرفی رسمی گوشی‌های اپل به هیچ یک از شایعات توجه نداشته و بدانیم که شخصی خاطی در پشت تمامی این خبرها حضور دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید