پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس بر روی گلکسی نوت ۱۰ مشاهده نخواهد شد - تکفارس 
پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس بر روی گلکسی نوت ۱۰ مشاهده نخواهد شد - تکفارس 
پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس بر روی گلکسی نوت ۱۰ مشاهده نخواهد شد - تکفارس 

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس بر روی گلکسی نوت ۱۰ مشاهده نخواهد شد

بهنام خدابخشی
۲۶ تیر ۱۳۹۸ - 18:59
گلکسی نوت 10

بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی WinFuture، پردازنده‌ی اسنپدراگون گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ در بازارهای ایالات متحده و چین پردازنده‌ی Snapdragon 855 خواهد بود، نه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس که در اوایل هفته‌ی جاری معرفی شد. تا به امروز شایعات بسیاری درخصوص گلکسی نوت ۱۰ منتشر شده است و این مورد طبیعی است که سامسونگ از نسل جدید پردازنده‌های اسنپدراگون بر روی پرچمدار سری نوت خود استفاده نکند. دو دلیل عمده نیز در این خصوص وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اول اینکه Snapdragon 855 Plus تازه معرفی شده است و زمان عرضه‌ی رسمی آن به بازار ممکن است تنها چند ماه پیش از معرفی سری جدید محصولات سامسونگ باشد. بر اساس خبرهای منتشر شده به احتمال Asus ROG Phone II نخستین گوشی هوشمندی خواهد بود که از این پردازنده به عنوان قلب تپنده‌ی خود استفاده خواهد کرد. تا پایان امسال هیچ‌یک از گوشی‌های هوشمند، به غیر از پرچمدار کمپانی ایسوس، از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس بهره نخواهند برد.

همانطور که می‌دانید گلکسی نوت ۱۰ قرار است در اواخر ماه آگوست سال جاری میلادی به بازار عرضه گردد و به احتمال کمپانی سامسونگ در همین زمان پروژه‌ی تولید انبوه دستگاه خود را در دست دارد؛ به این معنا که این کمپانی کره‌ای قبلا مجوز استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ را از کوآلکام دریافت کرده است (نه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس!)

دوم اینکه بر هیچ‌کس این موضوع پوشیده نیست، کمپانی سامسونگ تصمیم دارد تا از چیپ اسنپدراگون ۸۵۵ در سال‌های آینده نیز استفاده نماید، زیرا پردازنده‌ی اختصاصی اگزینوس ۹۸۲۰ که بر روی گلکسی اس ۱۰ به کار رفته است به اندازه‌ی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ قدرت و عملکرد بالایی ندارد. همچنین نسل آخر پردازنده‌ی اگزینوس سامسونگ با معماری ۸ نانومتری طراحی شده است ولی اسنپدراگون ۸۵۵ از معماری ۷ نانومتری بهره‌مند می‌باشد. این مورد طبیعی است که کمپانی سامسونگ تصمیم دارد تا گلکسی نوت ۱۰ و پردازنده‌ی اگزینوس ۹۸۲۰ بی‌همتا باشند. در نهایت، اسنپدراگون ۸۵۵ دومین پردازنده‌ی ۷ نانومتری است که از لحاظ فنی عملکردی بهتری نسبت به اگزینوس ۹۸۲۰ دارد.

اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ تغییرات زیادی نکرده است.

پرچمدار چیپ‌ست‌های کمپانی کوالکام نسبت به نسخه‌ی قبلی تنها در دو پارامتر سرعت و میزان عملکرد پردازشگر گرافیکی بهبود داشته و میزان بهره‌وری این دو پارامتر ۱۵ درصد افزایش داشته است. اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس به نظر تنها برای گوشی‌هایی مانند Asus ROG Phone که برای گیمینگ طراحی شده‌اند، مناسب می‌باشد وگرنه از نظر کارایی با اسنپدراگون ۸۵۵ معمولی برابری می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید