فعال بودن ۸۰۰ میلیون دستگاه با ویندوز ۱۰ - تکفارس 
فعال بودن ۸۰۰ میلیون دستگاه با ویندوز ۱۰ - تکفارس 
فعال بودن ۸۰۰ میلیون دستگاه با ویندوز ۱۰ - تکفارس 

فعال بودن ۸۰۰ میلیون دستگاه با ویندوز ۱۰

پوریا اسدی
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - 22:00
فعال بودن ۸۰۰ میلیون دستگاه با ویندوز ۱۰ - تکفارس 

پس از انتشار ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵، مایکروسافت امیدوار بود که این سیستم عامل طی سه سال بر روی یک میلیارد دستگاه نصب شده باشد. در حالی که اکنون برای این هدف دیر شده، اما به نزدیکی این عدد رسیده است. در روز پنج شنبه ۷ مارس این شرکت اعلام کرد که بیش از ۸۰۰ میلیون دستگاه در حال حاضر ویندوز ۱۰ را در سراسر جهان اجرا می‌کند.

این نقطه عطف جدید  نشان دهنده‌ی افزایش از مقدار ۷۰۰ میلیون دستگاه طی آخرین گزارش در سپتامبر ۲۰۱۸ بوده و به این معنی است که مصرف کنندگان ویندوز ۱۰ احتمالا باز هم افزایش خواهد یافت. این اعلامیه ابتدا توسط یوسف مهدی مدیر اجرایی مایکروسافت در توییتر منتشر شد.

از همه مشتریان و شرکایمان برای کمک به دستیابی ۸۰۰ میلیون دستگاه ویندوز ۱۰ و بالاترین رضایت مشتری در تاریخ این سیستم عامل متشکریم.

به گفته ZDNet، هرچند ۸۰۰ میلیون ممکن است به نظر تعداد زیادی باشد، اما این رقم حاصل مجموع تعداد زیادی از انواع مختلف سخت افزار – نه تنها رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها –  است. این رقم شامل تمام دستگاه‌هایی است که در ۲۸ روز گذشته فعال بوده‌اند. این دستگاه‌ها طیف گسترده‌ای از جمله کنسول‌های بازی ایکس‌باکس، هدست‌های هولولنز، دستگاه‌های سرفیس هاب و حتی تلفن‌های همراه ویندوز ۱۰ را در بر می‌گیرد.

این رقم بین ماه‌های سپتامبر ۲۰۱۸ و مارس ۲۰۱۹، ۱۰۰ میلیون افزایش یافته و تقریبا ۱۶ میلیون دستگاه جدید ویندوز ۱۰ در هر ماه اضافه شده است. به زودی ویندوز ۷ به پایان عمر خود نزدیک می‌شود، در حال حاضر بسیاری از مصرف کنندگان در حال انتقال به سخت افزارهای جدیدتر ویندوز ۱۰ هستند و نسخه‌های قبلی ویندوز را کنار می‌گذارند. مایکروسافت قبلا دستگاه‌های کاربران را با ارائه ویندوز ۱۰ به صورت رایگان ارتقا داده است و این سیستم عامل در حال حاضر به عنوان یک سرویس ارائه می‌شود، به طوری که دو بار در سال به روز رسانی‌های مهم را دریافت می‌کند.

مایکروسافت هنوز هم به دنبال توسعه پلتفرم ویندوز بوده و بروز رسانی‌های اکتبر ۲۰۱۸ و  آوریل ۲۰۱۹ ویژگی‌های جدید نرم افزاری را برای ویندوز ۱۰ معرفی نموده است. همچنین نسخه‌های مختلف سیستم عامل نیز در  حال توسعه است.

شایعات اخیر نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد ChromeOS را با یک سیستم عامل سبک‌تر به نام Windows Lite جایگزین کند که احتمالا آن را در اواخر امسال رونمایی خواهد کرد. این شرکت حتی در حال کار بر روی Core OS بوده که نسخه ماژولار ویندوز است. سخت‌افزارهای جدیدی نیز برای این سیستم عامل در حال توسعه است که نسخه‌های جدیدی از Surface Studio، Surface Centarus  با دو صفحه نمایش و شاید حتی یک تلفن همراه با نام آندرومدا را شامل می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید