دوربین سه بعدی جادویی و تولید شده توسط سونی در آیفون ۱۱ - تکفارس 
دوربین سه بعدی جادویی و تولید شده توسط سونی در آیفون ۱۱ - تکفارس 
دوربین سه بعدی جادویی و تولید شده توسط سونی در آیفون ۱۱ - تکفارس 

دوربین سه بعدی جادویی و تولید شده توسط سونی در آیفون ۱۱

سید محمد معلمی
۱۳ دی ۱۳۹۷ - 17:00
دوربین سه بعدی جادویی و تولید شده توسط سونی در آیفون ۱۱ - تکفارس 

اگرچه نمی‌توان با قطعیت گفت که نام پرچمدار آتی اپل چه خواهد بود و اینکه آیا باید آن را آیفون ۱۱ بنامیم یا آیفون XI، ولی روزبه‌روز شایعات جذاب‌تری از این دستگاه به دست ما می‌رسند.

وب‌سایت تکفارس جزو اولین خبرگزاری‌های فارسی زبان بود که اطلاعاتی در مورد دوربین آیفون ۱۱ منتشر کرد و حالا باز هم می‌خواهیم جزئیات تازه‌ای را در مورد این دستگاه در اختیار شما قرار دهیم.

اپل تقریباً به طور رسمی به جرگه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند پیوسته که می‌خواهند از سنسورهای ۳D سونی در محصولاتش استفاده کند. شاید این به معنای به کارگیری چنین حسگرهایی در آیفون ۱۱، آن هم در دوربین اصلی و عقب باشد.

حتماً اطلاع دارید که آیفون ایکس اس فعلی دارای سنسور سه بعدی برای تشخیص چهره در دوربین جلو است ولی حالا گزارش جدیدی از بلومبرگ منتشر شده که می‌گوید شاید کمپانی مالک آیفون‌ها، از این حسگر در دوربین عقب نیز بهره ببرد تا کارایی دوربین گوشی‌های هوشمند را به کلی تغییر دهد.

چنین سنسوری می‌تواند از اشیا عکس گرفته و آنها را با استفاده از لیزرهای سه بعدی، به شکل درآورد. این لیزرها تا فاصله ۵ متری را مشاهده می‌نمایند تا ببینند سوژه مورد نظر کاربر در چه منطقه‌ای جای‌گیری کرده است. با چنین فناوری، امکان ساخت مدل‌های مجازی نیز فراهم خواهد شد.

شاید بپرسید کاربرد این لنزها چیست؟ سازنده این قطعات یعنی سونی می‌گوید، می‌توانیم از این حسگرها در صنعت بازی‌سازی و تجارت‌های مختلف استفاده کنیم. این تکنولوژی به زودی در دسترس افراد قرار خواهد گرفت و باید ببینیم آنها چه استفاده‌ای از آن خواهند کرد. امیدواریم اپل همچون دفعات قبل، به شکل بسیار ویژه‌ای از این دوربین استفاده نماید.

در مقاله بلومبرگ آمده است:

سونی چندین نمونه که از دوربین ۳D در قاب پشتی خود استفاده می‌کردند را نشان داده است. در یک مدل، کاربران توانستند از حالات مختلف دست خود در یک بازی مجازی بهره ببرند. در موردی دیگر، این سنسور عمق فضا را مشخص و به صورت دقیقی یک ماهی طلایی مجازی را نمایش داد که در جلو و عقب اشیای واقعی به سمت بالا و پایین شنا می‌کرد.

حالا با توجه به قابلیت‌های متعدد این سنسور و احتمال علاقه تولیدکنندگان مختلف، شما فکر می‌کنیم می‌توانیم آن در گلکسی اس ۱۰ که در ماه فوریه معرفی می‌شود، مشاهده نماییم یا باید تا ماه سپتامبر و زمان معرفی آیفون ۱۱ صبر کنیم؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://techfars.com/?s=%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86++11″ target=”on” button_color_fon=”#ff0000″ button_text_color=”#ffffff” ]همه خبرهای مربوط به آیفون ۱۱[/button]

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید