اپل موزیک راه خود را به دستگاه‌های شخص ثالث الکسا باز خواهد کرد - تکفارس 
اپل موزیک راه خود را به دستگاه‌های شخص ثالث الکسا باز خواهد کرد - تکفارس 
اپل موزیک راه خود را به دستگاه‌های شخص ثالث الکسا باز خواهد کرد - تکفارس 

اپل موزیک راه خود را به دستگاه‌های شخص ثالث الکسا باز خواهد کرد

پوریا اسدی
۳۰ آذر ۱۳۹۷ - 08:00
اپل موزیک راه خود را به دستگاه‌های شخص ثالث الکسا باز خواهد کرد - تکفارس 

اپل موزیک به زودی شاهد افزایش قابل توجهی در شمار مشترکین خود خواهد بود. طی این هفته، این سرویس اشتراکی استریم موسیقی در دستگاه‌های اکوی آمازون قابل دسترس خواهد بود. این عمل به شدت برای اپل و کاربران اکوی آمازون مهم است که تنها به دو سرویس عمده دسترسی داشتند: Amazon Music و Spotify. طی این تغییرات یک چیز دیگر را باید درنظر گرفت: آمازون به Mashable تایید نمود که اپل موزیک “به زودی در سایر دستگاه‌هایی که با الکسا کار می‌کنند” در دسترس خواهد بود.

این خبر بسیار بزرگی نیست. باید توجه داشت که اکثر اسپیکرهای شخص ثالث مانند Sonos One و اسپیکر هوشمند مورد علاقه‌ی ما، Riva Concert ، می‌توانند از طریق اتصال مستقیم یا بلوتوث اپل موزیک را اجرا کنند. با این حال، درخواست  آهنگ ، هنرمندان و لیست پخش اپل موزیک از طریق الکسا، به افراد دلایل بهتری برای استفاده از اپل موزیک به جای سایر پلتفرم‌ها را می‌دهد. این عمل برای اپل وفاداری به سرویس اشتراکی را افزایش می‌دهد و ما تصور می‌کنیم که هنرمندانی که برای این سرویس پول دریافت می‌کنند نیز بسیار خوشحال‌تر خواهند شد.

سازگاری جدید اپل و آمازون فشار بیشتری را بر گوگل وارد می‌کند. در حال حاضر دستگاه‌های سازگار با دستیار گوگل مانند Google Home تنها از Google Play Music و Spotify و Pandora در کشورهای منتخب پشتیبانی می‌کند. در طرف دیگر با استفاده از اپل موزیک در دستگاه‌های الکسا، استفاده از دستگاه‌های آمازون به نظر قانع کننده می‌آید. نیازی به گفتن نیست که تعدد محصولات، به طرز چشمگیری برای مصرف کنندگان خسته کننده است و آنها اکنون خود را با یک معضل جدید مواجه می‌بینند: هنگام تلاش برای انتخاب یک اسپیکر هوشمند، ملاحظاتی مانند کیفیت صدا و قدرت پاسخگویی به سوالات در دستیار مهم است یا هوش مصنوعی دستیار صوتی و سرویس پخش موسیقی مورد نظر کاربر؟ این وضعیتی است که باعث شده شرکت‌هایی مانند مارشال دست به تولید نسخه‌های مختلفی  از یک مدل اسپیکر با دستیارهای صوتی گوگل و آمازون بزنند.

از همه اسپیکرهای هوشمندی که ماتاکنون از آن استفاده نموده‌ایم به نظر می‌رسد که Sonos  تنها مدلی است که به سمت بی طرفی در انتخاب هوش مصنوعی رفته است. در حال حاضر با پشتیبانی از الکسا و تلاش برای ادغام دستیار گوگل برای سال ۲۰۱۹ – با استفاده از همان سخت افزار – این مدل اولین محصولی خواهد بود که از هر دو پلتفرم صوتی اصلی و سرویس اشتراک موسیقی پشتیبانی خواهد کرد. هنگامی‌ که این اتفاق بیافتد، شاید همه این شرکت‌ها متوجه شوند که اجازه به تنوع در انتخاب مصرف کنندگان همیشه بهتر از محدود کردن آن است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید