احتمال وجود آزمایشگاه مخفی هوآوی در چین - تکفارس 
احتمال وجود آزمایشگاه مخفی هوآوی در چین - تکفارس 
احتمال وجود آزمایشگاه مخفی هوآوی در چین - تکفارس 

احتمال وجود آزمایشگاه مخفی هوآوی در چین

امیر محمد مریخی
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - 19:00
احتمال وجود آزمایشگاه مخفی هوآوی در چین - تکفارس 

ا این که فروش تلفن‌های هوشمند هوآوی در سال ۲۰۱۸ به شدت بالا بوده، نمی‌توان گفت که این سال از همه نظر برای این کمپانی چینی خوب بوده است.

دولت‌ها در سراسر دنیا نسبت به ضعف‌های امنیتی تلفن‌های این کمپانی واکنش نشان داده‌اند و در همین اوایل دسامبر باعث دستگیری یکی از عوامل کلیدی این شرکت شدند. اما بر اساس یک گزارش جدید از Bloomberg، هوآوی یک نقشه دارد.

شایعه شده که در مقر اصلی این کمپانی در شنژن، چین، این غول بزرگ تلفن سازی یک آزمایشگاه سری دارد که به شکل طنز گونه‌ای با نام کاخ سفید شناخته می‌شود.
گفته می‌شود که مهندسین در این آزمایشگاه مشغول کار بر روی آینده‌ی این شرکت هستند، آن‌ها سخت در حال تلاش برای ساخت و توسعه هوش مصنوعی، کامپیوترهای ابری و تراشه‌های کاملا جدیدی هستند که وابستگی این کمپانی را به آمریکا کاهش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، هوآوی توسط دولت چین تحت فشار قرار گرفته تا  راحل‌های جدیدی پیدا کند. در واقع گفته می‌شود که در آزمایشگاه مخفی این کمپانی اتاقی به نام سالن نمایش صنایع عمودی دارد که در آن تمام راه‌های مختلفی که به وسیله آن‌ها می‌توان در حال حاضر و در آینده از تکنولوژی‌های هوآوی استفاده کرد بررسی می‌شوند.

در حال حاضر هوآوی مشغول فروختن قطعات الکترونیکی به کمپانی‌های ابری است. انتظار می‌رود که این تجارت سالانه حدود ده ملیارد دلار درآمد داشته باشد اما امکان دارد که در آینده این مبلغ به شدت افزایش پیدا کند.

به هر حال به نظر می‌رسد هوآوی و دولت چین در تلاش هستند تا در آینده به وضعیتی برسند که دیگر نیازی به هیچگونه تراشه و نرم‌افزاری از ایالات متحده نداشته باشند. اما با وجود گسترش یافتن مشکلات مربوط به نقاط ضعف امنیتی این کمپانی، احتمال می‌رود که مشتری‌های این شرکت چینی در خارج از وطن آن کاهش پیدا کنند

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید