درآمد فوق‌العاده اپل از بخش فروش نرم‌افزار - تکفارس 
درآمد فوق‌العاده اپل از بخش فروش نرم‌افزار - تکفارس 
درآمد فوق‌العاده اپل از بخش فروش نرم‌افزار - تکفارس 

درآمد فوق‌العاده اپل از بخش فروش نرم‌افزار

سید محمد معلمی
۴ آبان ۱۳۹۷ - 20:00
درآمد فوق‌العاده اپل از بخش فروش نرم‌افزار - تکفارس 

اپل نه تنها پردرآمدترین شرکت تکنولوژی در دنیاست بلکه در میان تمام کمپانی‌های موجود نیز صدرنشین است.

شاید با تولید محصولات گوناگونی مانند ساعت‌های هوشمند، رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، گوشی‌ها و ابزارک‌ها، افراد فکر کنند که اپل تنها از فروش همین وسایل درآمد دارد در حالی که این‌گونه نیست.

البته درست است گوشی‌های آیفون اپل سهم زیادی در کسب درآمد این کمپانی دارند ولی واقعیت آن است که این شرکت سومین فروشنده برتر موبایل در دنیاست. محصولات بعدی و پردرآمدی که باید از آنها نام ببریم، اصلاً ربطی به آیپدها و لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ندارند بلکه به خدمات ارائه شده توسط اپل مربوط می‌شوند. این خدمات را می‌توانیم در آی‌تونز، اپل موزیک، اپ‌استور و دیگر بخش‌ها پیدا کنیم.

بر اساس آمارهای تخمینی جمع‌آوری شده توسط تحلیلگر معروف اپل یعنی فیلیپ المر دویت، پیش‌بینی می‌شود که درآمد این شرکت از فروش خدمات در آخرین سه‌ماهه مالی سال ۲۰۱۸ به ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برسد. این رقم یعنی رشد ۲۱ درصدی درآمد نسبت به آمارهای سالانه.

مطمئناً چنین اطلاعاتی می‌توانند موجبات شگفتی ما را فراهم آورند ولی واقعیت آن است که این اعداد و ارقامی وجود دارند.

با توجه به اینکه بازار اپل از دستگاه‌هایی اشباع شده که مدت زیادی برای این کمپانی درآمد داشته‌اند، تغییر استراتژی و تکیه به بخش‌های جدید مانند اپلیکیشن و خدمات به عنوان منابع درآمد جدید، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

خودِ اپل نیز از این شرایط کاملاً آگاه است و می‌داند که باید خدماتش را گسترده‌تر نماید. البته محیط نرم‌افزاری این شرکت یکی از بهترین بخش‌های اپل است و به همین دلیل می‌باشد که کاربران زیادی از دیگر برندها به سراغ این بازار می‌آیند بنابراین مالک آیفون باید کاری کند که رضایت اعضای فروشگاه‌ها ادامه‌دار باشد و از بین نرود.

لازم به ذکر است که آمارهای دقیق و رسمی میزان فروش اپل تا چند روز دیگر یعنی ۱ نوامبر منتشر خواهد شد و در آن موقع باید ببینیم که میزان درآمد فروش این کمپانی از طریق نرم‌افزارها و خدمات چگونه رشد داشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید