اپل واچ | ساعتی هوشمند و بی‌رقیب در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
اپل واچ | ساعتی هوشمند و بی‌رقیب در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
اپل واچ | ساعتی هوشمند و بی‌رقیب در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

اپل واچ | ساعتی هوشمند و بی‌رقیب در سال ۲۰۱۸

سید محمد معلمی
۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - 18:30
اپل واچ | ساعتی هوشمند و بی‌رقیب در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

امروز در خبرهای سایت تکفارس خواندید که گوگل قرار نیست تا آخر امسال از ساعت هوشمند خود یعنی گوگل پیکسل رونمایی کند و این خبر به طور رسمی نیز تأیید شده است. حالا به نظر می‌رسد جدی‌ترین رقیب گوگل یعنی اپل می‌خواهد بازار ساعت‌های هوشمند را تسخیر کند زیرا خبرها حاکی از آن است که به زودی از اپل واچ رونمایی خواهد شد.

مایلز بار، مدیر ارشد مهندسی سیستم عامل Wear OS تأیید کرد که گوگل برنامه‌ای برای معرفی ساعت هوشمند در سال جاری میلادی را ندارد. اگرچه ممکن است این خبر زیاد خوبی برای طرفداران گوگل به حساب نیاید ولی قرار نیست این کمپانی دست روی دست بگذارد زیرا قصد دارد تمرکز خود را روی بهبود نرم‌افزار Wear OS بگذارد به همین دلیل این احتمال وجود دارد در تولیدات دو شرکت Fossil و Casio نیز از این پلتفرم استفاده شود.

Wear OS ارتقایافته برای همه تولیدکنندگان

در ماه‌های گذشته، گوگل موفق شده تا ویژگی‌های زیادی را به Wear OS اضافه کند و حتی اقداماتی نیز انجام داده تا گوگل اسیستنت را با دستگاه روی مچ شما سازگارتر نماید. اگر این اخبار رسیده درست باشند، مطمئناً باید انتظار یک نوآوری جدید در ساعت‌های هوشمند باشیم.

حرکات کنترلی لمسی به نمایشگر اصلی ساعت هوشمند گوگل اضافه خواهند شد تا کاربر بتواند از امکانات بیشتری در صفحه نمایش بهره ببرد. برای مثال، با کشیدن انگشت به سمت پایین، تنظیمات سریع اجرا خواهند شد که قرار است سرویس Google Pay و قابلیت پیدا کردن گوشی هوشمند نیز در آنها به چشم بخورد. کشیدن انگشت به سمت بالا باعث باز شدن اعلانات خواهد شد که گفته می‌شود گزینه پاسخ سریع (Smart Replies) نیز به آنها اضافه می‌شود.

اپل واچ | ساعتی هوشمند و بی‌رقیب در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

حرکات فرعی کنترلی لمسی نیز تا به اینجا طراحی شده‌اند که فعلاً به تغییر ظاهر صفحه نمایش اصلی ساعت هوشمند مربوط می‌شوند.

این را هم اضافه کنیم که کشیدن انگشت از چپ به راست سبب باز شدن گوگل اسیستنت خواهد شد که علاوه بر گوش دادن به دستورات شما، وضعیت آب و هوا، وقایع روزهای آتی، وضعیت ترافیکی و دیگر اطلاعات مفید را به شما خواهد داد. لازم به ذکر است که قابلیت جدید و البته دگرگون شده Google Fit نیز با کشیدن انگشت از راست به چپ باز خواهد شد.

سری ۴ اپل واچ؛ رقیب سرسخت ساعت‌های هوشمند گوگل پیکسل

همه ما می‌دانیم که دو شرکت گوگل و اپل در دنیای تکنولوژی از دیگر کمپانی‌ها یک سر و گردن بالاتر هستند و افراد حاضر نیز معمولاً یا از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و یا از سیستم عامل iOS. هنگامی که در مورد ساعت‌های هوشمند صحبت می‌کنیم نیز به خاطر سخت‌افزار و نرم‌افزار عالی، همه یاد محصولات گوگل می‌افتند ولی اگر کسی بخواهد از ساعت هوشمند دیگری استفاده کند، ناخودآگاه یاد اپل واچ می‌افتیم زیرا این دو شرکت دو رقیب بسیار جدی برای یک‌دیگر هستند بنابراین ساعت گوگل پیکسل رقیب اپل واچ در دنیای تکنولوژی است. حالا اگر قرار باشد یکی از این دو کمپانی محصول خود را دیر عرضه کند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ پاسخ بسیار ساده است زیرا شرکت رقیب برای تصاحب بازار اقدام جدی خواهد کرد.

اپل واچ بعدی که قرار است آن را با نام سری ۴ بشناسیم، دارای یک صفحه نمایش لب به لب و باریک بوده و ظاهر صفحه نمایش آن نیز با تغییراتی همراه است. در نمایشگر اصلی، ۸ قسمت اطلاعات به نمایش در می‌آیند که یکی از آنها ساعت عقربه‌ای و یکی دیگر نیز ساعت دیجیتالی است. در کنار این ساعت هوشمند، یک دکمه با ظاهری جدید به چشم می‌خورد و شاید در کنار آن نیز یک میکروفون کار گذاشته شود. این وسیله مچی و هوشمند قرار است همزمان با آیفون‌های جدید اپل در تاریخ ۱۲ سپتامبر معرفی شود.

اپل واچ | ساعتی هوشمند و بی‌رقیب در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

اگرچه ممکن است تا پایان سال ۲۰۱۸ ساعت هوشمندی از سوی گوگل در بازار مشاهده نکنیم ولی خبر خوب این است که این کمپانی همچنان در حال بهبود عملکرد محصولات خود می‌باشد تا در آینده‌ای نزدیک ویژگی‌های جذابی را در آنها شاهد باشیم.

به نظر شما، با توجه به اینکه گوگل می‌خواهد سیستم عامل Wear OS را با تغییرات گسترده‌ای عرضه کند، آیا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ساعت هوشمند گوگل را تا سال ۲۰۲۰ در بازارها مشاهده نماییم یا خیر؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید