Facebook Watch | رقیب جدید یوتیوب و نتفلیکس - تکفارس 
Facebook Watch | رقیب جدید یوتیوب و نتفلیکس - تکفارس 
Facebook Watch | رقیب جدید یوتیوب و نتفلیکس - تکفارس 

Facebook Watch | رقیب جدید یوتیوب و نتفلیکس

سید محمد معلمی
۹ شهریور ۱۳۹۷ - 21:30
Facebook Watch | رقیب جدید یوتیوب و نتفلیکس - تکفارس 

یک سال پس از اینکه قابلیت جدید فیسبوک یعنی Facebook Watch در ایالات متحده به صورت عمومی عرضه شد، حالا این شبکه اجتماعی تصمیم گرفته است تا پلتفرم ویدیویی خود را در اختیار عموم مردم دنیا قرار دهد.

قابلیت Facebook Watch به عنوان بخشی از محتوای ویدیویی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی دنیاست که عرضه جهانی آن سبب خواهد شد تا محبوبیت دو پلتفرم پخش ویدیو در جهان یعنی یوتیوب و نتفلیکس به چالش کشیده شود.

حالا سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا این دو سایت پخش کننده فیلم باید از ظهور Facebook Watch نگران باشند؟

آنچه که باید در مورد Facebook Watch بدانید

در یک پست Newsroom فیسبوک، این شبکه اجتماعی عنوان کرد که Facebook Watch هم‌اکنون در سرتاسر جهان قابل استفاده است.

این پلتفرم ویدیویی نوعی بخش شخصی‌سازی شده پخش ویدیو را در اختیار کاربران فیسبوک قرار می‌دهد. به علاوه، یک لیست ویدیو و کلیپ نیز به افراد عضو در این اپلیکیشن پیشنهاد می‌شود که همه آنها از صفحات موجود دنبال شده توسط کاربر در این شبکه اجتماعی جمع‌آوری شده‌اند.

Facebook Watch به افراد این امکان را می‌دهد تا ویدیوهایی که می‌خواهند در آینده ببینند را نیز در بخش شخصی‌سازی شده خود ذخیره کنند.

فیسبوک اضافه کرد که می‌خواهد نوعی تجربه تماشای ویدیو را به کاربرانش اعطا کند که دقیقاً محتوایی دارد که خود آنها دوست دارند. این محتواها معمولاً بر اساس علاقه‌مندی خودِ کاربر درست می‌شوند. برای مثال اگر شخصی به مسابقات علاقه داشت، بیشتر کلیپ‌هایی را شاهد خواهد بود که موضوع ورزشی دارند.

امکان دسترسی از طریق اپلیکیشن خودِ فیسبوک به بخش Facebook Watch در سیستم عامل iOS فراهم شده است. ضمن اینکه در اندروید نیز کافی است روی آیکون مربوطه از قسمت میانبرها و یا بوکمارک‌ها ضربه زده و Facebook Watch را اجرا کنید.

Facebook Watch در مقابل نتفلیکس و یوتیوب

بر اساس آماری که فیسبوک ارائه کرده، بیش از ۵۰ میلیون کاربر در ایالات متحده حداقل به مدت ۱ دقیقه در Facebook Watch فیلم تماشا می‌کنند. به علاوه، مجموع زمانی که اعضای فیسبوک از پلتفرم ویدیویی این شبکه اجتماعی بهره می‌برند، نسبت به ابتدای سال جاری میلادی ۱۴ برابر شده است.

اگرچه این آمار برای پلتفرمی که هنوز آنقدر شناخته‌ شده نیست فوق‌العاده است ولی یوتیوب و نتفلیکس نباید نگران باشند زیرا در واقع، تماشای فیلم آن هم به مدت ۱ دقیقه نمی‌تواند تضمین کننده آینده‌ای درخشان برای یک قسمت تازه کار باشد.

به علاوه، علی رغم عرضه جهانی و سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در Facebook Watch، داده‌های جمع‌آوری شده از این پلتفرم نشان می‌دهد که نیمی از کاربران بالغ فیسبوک حتی نمی‌دانند چنین چیزی در این شبکه اجتماعی وجود دارد.

طبق نظرسنجی انجام شده از ۱۶۳۲ عضو بالغ فیسبوک، ۵۰ درصد از آنها اعلام کردند که تا به حال چیزی در مورد Facebook Watch نشنیده‌اند و ۲۴ درصد دیگر نیز گفتند با این پلتفرم آشنا هستند و می‌دانند که فیسبوک آن را عرضه کرده است ولی تا به حال از آنها استفاده نکرده‌اند.

به هر حال، با توجه به تعداد بالای کاربران فیسبوک، اگر قرار باشد همه آنها از Facebook Watch استفاده کنند، مطمئناً یوتیوب و نتفلیکس و حتی دیگر پلتفرم‌های پخش ویدیو جایگاه خود را متزلزل خواهند دید ولی قطعاً زمان خواهد برد تا این بخش از فیسبوک به یک رقیب جدی برای سایت پخش کننده ویدیو تبدیل شود.

آیا شما در مورد Facebook Watch چیزی شنیده‌اید یا با آن کار کرده‌اید؟ نظر خود را در مورد این بخش از فیسبوک با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید