جزئیات تازه و احتمالاً نهایی در مورد آیفون‌های جدید اپل - تکفارس 
جزئیات تازه و احتمالاً نهایی در مورد آیفون‌های جدید اپل - تکفارس 
جزئیات تازه و احتمالاً نهایی در مورد آیفون‌های جدید اپل - تکفارس 

جزئیات تازه و احتمالاً نهایی در مورد آیفون‌های جدید اپل

سید محمد معلمی
۵ شهریور ۱۳۹۷ - 22:00
جزئیات تازه و احتمالاً نهایی در مورد آیفون‌های جدید اپل - تکفارس 

به زودی قرار است از آیفون‌های جدید اپل رونمایی شود و به نظر می‌رسد آخرین جزئیات در مورد این دستگاه‌ها منتشر شده باشد.

این سه آیفون جدید در سال جاری میلادی معرفی خواهند شد و گفته می‌شود که نوعی صفحه نمایش با ناچ خواهند داشت که البته در این دستگاه‌ها به جای تکنولوژی تاچ آی دی، احتمالاً فیس آی دی به چشم بخورد. همچنین شاید نوعی رابط کاربری جدید برای جستجو در این گوشی‌ها وجود داشته باشد که پیش از این در آیفون ایکس نیز شاهد آن بودیم.

قرار است که از یک آیفون دارای صفحه نمایش ۶/۱ اینچی با نمایشگر ال‌سی‌دی رونمایی گردد که به نظر می‌رسد ارزانترین مدل در این سه دستگاه است. یک ویژگی خاص دیگر در مورد این آیفون ارزان، وجود تنها یک لنز به عنوان دوربین اصلی در آن است.

نمونه بعدی، دستگاهی است که از آن به عنوان ادامه‌دهنده راه آیفون ایکس یاد می‌کنند. گفته می‌شود تفاوت این آیفون با پرچمدار فعلی اپل در عملکرد و دوربین خواهد بود بنابراین شاید بتوان آن را آیفون ایکس اس نامید.

در نهایت، اپل شاید از گوشی به نام آیفون پلاس رونمایی کند که صفحه نمایش اولد با اندازه ۶/۵ اینچی دارد که مشخصات فنی آن نیز نسبت به دیگر مدل‌ها، یک سر و گردن بالاتر است.

همه آیفون‌هایی که قرار است معرفی شوند، دارای اسامی رمز N84 (دستگاه دارای صفحه نمایش ال‌سی‌دی)، D32 (دستگاه ادامه‌دهنده راه آیفون ایکس) و D33 ( احتمالاً آیفون پلاس) می‌باشند.

نکته جالب در گزارش‌های منتشر شده این است که دیگر لازم نیست شما نگران پرداخت ۱۰۰۰ دلار برای یک گوشی باشید زیرا این احتمال وجود دارد (البته تا حدودی نیز تأیید شده) که دستگاه‌های ارزانتری نیز به فروش برسند. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که ممکن است نمونه‌های پیشرفته‌تر و با قیمت بالاتر نیز در بازار یافت شوند.

با افزایش آمار فروش، اپل به دنبال هموار کردن مسیر برای ایجاد حاشیه امنیت برای خود در بازار گوشی‌های هوشمند است.

اما جذاب‌ترین گوشی در میان آیفون‌هایی که قرار است معرفی شوند، نمونه آخر یعنی آیفون پلاس با اسم رمز D33 است. در این آیفون که شاید صفحه نمایش ۶/۵ را مشاهده کنیم، احتمالاً بزرگ‌ترین آیفونی باشد که تا کنون اپل ساخته است. ظاهر آن شباهت بسیاری به آیفون ایکس خواهد داشت زیرا بدنه‌ای فلزی و شیشه‌ای قرار است در آن به کار برود. نکته جدید در مورد آیفون پلاس این است که شما قادر خواهید بود از ویژگی تقسیم صفحه نمایش (split-screen) در نرم‌افزارهای بیشتری بهره ببرید. متأسفانه باید بگوییم که شایعات مربوط به دوربین این گوشی احتمال دارد درست نباشند.

نکته بسیار مهم اما جالب: حتی خودِ اپل هم برای نام‌گذاری سه آیفون جدید به جمع‌بندی نرسیده است.

اطلاعات دیگری که به نظر می‌رسد تأیید هم شده باشد این است که برای نخستین بار قادر خواهیم بود تا یک آیفون با قابلیت نصب دو سیمکارت را در بازار مشاهده نماییم.

آیفون‌های جدید قرار است در ماه سپتامبر معرفی شوند و خودِ اپل آنها را نمونه‌های پیشرفته گوشی‌های سال‌های قبل می‌داند و نه انقلابی عظیم در حوزه تلفن همراه.

همانطور که گفتیم، خودِ اپل هم در مورد نام‌گذاری آیفون‌های جدید به جمع‌بندی نرسیده است و تا کنون هر خبری که پیرامون این سه گوشی در اینترنت منتشر شده، آنها را آیفون ایکس اس و آیفون پلاس نامیده و هنوز هم برای دستگاه دیگر اسم مناسبی پیدا نکرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید اپل سه آیفون جدید خود را با چه اسمی صدا خواهد کرد؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید