با همزاد آیفون ایکس و شیائومی می ۸ آشنا شوید - تکفارس 
با همزاد آیفون ایکس و شیائومی می ۸ آشنا شوید - تکفارس 
با همزاد آیفون ایکس و شیائومی می ۸ آشنا شوید - تکفارس 

با همزاد آیفون ایکس و شیائومی می ۸ آشنا شوید

سید محمد معلمی
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - 15:00
با همزاد آیفون ایکس و شیائومی می ۸ آشنا شوید - تکفارس 

موفقیت اپل در فروش آیفون ایکس و شیائومی در مدل می ۸، سبب شده تا بسیاری از افراد به دنبال این دو گوشی باشند. اما اگر گوشی تولید شود که شباهت زیادی به این دو دستگاه داشته باشد، آیا می‌تواند موفق شود؟

اخیراً رندرهای مطبوعاتی از گوشی موتورولا پی ۳۰ منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند محصول آتی کمپانی آمریکایی هم شبیه آیفون ایکس است و هم شبیه شیائومی می ۸٫

این گوشی، حکم ورود موتورولا به میدان تولید دستگاه‌های دارای ناچ صفحه نمایش است. به همین دلیل، بسیاری از افراد این دستگاه را یک گوشی تقلیدی می‌دانند.

تفاوت آیفون ایکس، شیائومی می ۸ و موتورولا پی ۳۰ در چیست؟

نکته: رندرهای رسمی موتورولا پی ۳۰ توسط سایت AndroidPure دریافت شده‌اند.

اولین چیزی که در ناچ بالای صفحه نمایش موتورولا پی ۳۰ مشاهده می‌شود، نوعی حفره ناچیز می‌باشد که برند موتورولا در آن وجود دارد. در پشت دستگاه، ماژول دوربین اصلی دوگانه به صورت افقی، به همراه یک فلش LED در میانه آنها به چشم می‌خورد. لوگو موتورولا نیز در وسط قاب پشتی و در کنار یک سنسور اسکنر اثر انگشت به کار گرفته شده است.

صرف نظر از برند موتورولا، مدل پی ۳۰ از گوشی شیائومی می ۸ هم تأثیر زیادی پذیرفته است. این در حالی است که خودِ گوشی می ۸ شرکت چینی، ظاهرش را از آیفون ایکس تقلید کرده با این تفاوت که یک حسگر اسکنر اثر انگشت در پشت آن وجود دارد.

موتورولا پی ۳۰ آنقدر شبیه آیفون ایکس است که گویا می‌توانیم گارد محصول اپل را برای آن به کار ببریم که البته به خاطر وجود دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا در بالای دکمه پاور یعنی در سمت راست فریم، کار سختی خواهیم داشت.

اگرچه در صورتی که این سه دستگاه (شیائومی می ۸، آیفون ایکس و موتورولا پی ۳۰) را کنار هم قرار دهیم، تشخیص آنها از یکدیگر سخت می‌شود ولی با کمی دقت می‌توانیم تفاوت‌های آنان را ببینیم. اگر قرار باشد افرادی برای خرید موتورولا پی ۳۰ اقدام کنند، حتماً باید خاطره تلخ فروش گوشی آیفون ایکس جعلی که تنها ۱۰۰ دلار قیمت و در آن بدافزار وجود داشت را فراموش کند. البته این بار، خریداران این دستگاه خاطر جمع خواهند بود زیرا اطمینان دارند که همزاد آیفون ایکس محصول شرکتی دیگر و کمپانی بسیار مطمئنی است.

چه اطلاعات دیگری از موتورولا پی ۳۰ می‌دانیم؟

موتورولا پی ۳۰ علاوه بر شباهت به آیفون ایکس و شیائومی می ۸، طراحی بسیار نزدیکی نیز به موتورولا وان پاور دارد.

گفته می‌شود که این دستگاه با صفحه نمایش فول اچ‌دی پلاس و ۶٫۲ اینچی، پردازنده محصول شرکت کووالکوم از نوع اسنپدراگون ۶۳۶، رم ۶ گیگی، دوربین اصلی دوگانه با لنزهای ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسلی تولید خواهد شد.

راهنما: با کلیک کردن روی تصاویر، آنها را در اندازه واقعی مشاهده کنید.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سه نمونه از موتورولا پی ۳۰ در بازار موجود خواهد بود که مقدار حافظه داخلی و رنگ متفاوتی دارند. قرمز مایل به نارنجی، مشکی براق و سفید رنگ‌های آن، و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت، حافظه داخلی آن خواهند بود.

احتمالاً موتورولا پی ۳۰ پیش از ورود به دیگر کشورها، ابتدا در چین و کره جنوبی عرضه شود و ضمن اینکه هنوز زمان ورود آن به ایالات متحده مشخص نشده است.

به نظر شما موتورولا پی ۳۰ می‌تواند با توجه به شباهتی که به آیفون ایکس و شیائومی می ۸ دارد، حضور موفقی در بازار از خود به ثبت برساند یا خیر؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید