دریافت هزینه ماهانه از ویندوز ۱۰ صحت ندارد - تکفارس 
دریافت هزینه ماهانه از ویندوز ۱۰ صحت ندارد - تکفارس 
دریافت هزینه ماهانه از ویندوز ۱۰ صحت ندارد - تکفارس 

دریافت هزینه ماهانه از ویندوز ۱۰ صحت ندارد

سید محمد معلمی
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - 19:30
دریافت هزینه ماهانه از ویندوز ۱۰ صحت ندارد - تکفارس 

گزارشات زیادی در اینترنت رد و بدل می‌شوند مبنی بر اینکه مایکروسافت به زودی از کاربران ویندوز ۱۰ هزینه ماهانه دریافت می‌کند ولی ظاهراً چنین چیزی صحت ندارد زیرا کمپانی مالک ویندوز در حال راه‌اندازی نوعی سرویس مدیریت دسکتاپ به نام Microsoft Managed Desktop می‌باشد. خبرهای زیادی در خبرگزاری‌ها منتشر شده است که گویا مایکروسافت می‌خواهد بابت همین خدمت، از کاربران ویندوز ۱۰ هزینه ماهانه دریافت کند که تا حدودی هم درست است و هم اشتباه. البته می‌توان گفت که این اخبار و گزارش‌ها شایعاتی هستند که خبرنگاران درست کرده‌اند.

ولی اگر چنین چیزی وجود داشته باشد چه باید کرد؟

اولاً اینکه نباید هر گزارشی را باور کرد. درست است که مایکروسافت قصد دارد از نوعی سرویس جدید مبتنی بر دسکتاپ رونمایی کند ولی باید این نکته را بدانید که این خدمت از نوع تجاری خواهد بود. به علاوه، این سرویس سخت‌افزار را نیز شامل می‌شود و فقط مختص نرم‌افزار نمی باشد.

استارت منتشر شدن این اخبار نادرست، زمانی بود که مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد سرویس Microsoft Managed Desktop را معرفی کند. حتی یک مقاله نیز روی خروجی یکی از سایت‌های معتبر خبری رفت و در آن اشاره شده بود که کمپانی Redmond به زودی سیستم عامل ویندوز ۱۰ خود را با سرویس Microsoft Managed Desktop جایگزین می‌کند که اصلاً درست نیست.

آنطور که سایت HowToGeek گزارش می‌دهد، Microsoft Managed Desktop سرویسی تجاری است و در خود ویندوز ۱۰ را نیز دارد و اصلاً یک سیستم عامل مستقل نمی‌باشد.

آنچه که باید در مورد Microsoft Managed Desktop بدانید

Microsoft Managed Desktop نوعی سرویس مخصوص شرکت‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها می‌باشد که برای استفاده از آن باید ماهانه هزینه‌ای پرداخت شود. این سرویس به گونه‌ای طراحی شده که کاربران می‌توانند آن را برای تجارت خود شخصی‌سازی کنند بنابراین رایانه مربوطه از ویندوز ۱۰ استفاده خواهد کرد و همیشه سیستم آن بروز خواهد بود. ضمن اینکه بروزرسانی‌های جدید نیز برای کامپیوتری که روی آن Microsoft Managed Desktop وجود دارد، مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

باز هم تکرار می‌کنیم که Microsoft Managed Desktop نوعی سرویس مبتنی بر ویندوز ۱۰ است که به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا دسکتاپ را مدیریت کند و اصلاً به هیچ وجه یک سیستم عامل جدید نیست زیرا مایکروسافت برنامه‌ای برای طراحی و معرفی سیستم عامل دیگری را ندارد.

حالا سؤالی که اکثر کاربران با آن روبه‌رو می‌شوند این است که اصلاً چه نیازی بود تا مایکروسافت چنین سرویسی را ارائه دهد؟ پاسخ بسیار ساده است. در واقع Microsoft Managed Desktop کار کسب و کارهای کوچک را آسان می‌کند و سبب می‌شود نیازی نباشد تا آنها تیم IT کاملی را استخدام نمایند و از مایکروسافت درخواست خواهند کرد تا از رایانه‌های آنها نگه‌داری کند.

این خبر در یک کلام

مایکروسافت قصد نداشته و ندارد که نوعی هزینه ماهانه از کاربران سیستم عامل ویندوز ۱۰ دریافت کند و Microsoft Managed Desktop نوعی پلتفرم مبتنی بر ویندوز ۱۰ برای شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری است تا به مایکروسافت اجازه دهند که رایانه‌های آنها را کنترل کند.

به نظر شما، آیا سرویس Microsoft Managed Desktop می‌تواند باعث کاهش هزینه شرکت‌های کوچک شود؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید