وسترن دیجیتال اولین کارت حافظه ۸ ترابایتی SD جهان را معرفی کرد - تکفارس 
وسترن دیجیتال اولین کارت حافظه ۸ ترابایتی SD جهان را معرفی کرد - تکفارس 

وسترن دیجیتال اولین کارت حافظه ۸ ترابایتی SD جهان را معرفی کرد

محمدامین حیدری
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 17:09
کارت حافظه وسترن دیجیتال

شرکت وسترن دیجیتال در کنفرانسی از نخستین کارت حافظه ۸ ترابایتی جهان در کنار یک SSD اکسترنال ۱۶ ترابایتی رونمایی کرد.

کارت حافظه ۸ ترابایتی این شرکت دارای استاندارد Secure Digital Ultra Capacity (SDUC) می‌باشد که سرعت انتقال آن را به حداکثر ۱۰۰ مگابیت برثانیه افزایش می‌دهد. این کارت حافظه برای کاربرانی ساخته شده است که از نسخه ۴ ترابایتی آن استفاده می‌کنند اما با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه هستند. گفتنی است که کارت‌های حافظه با ظرفیت بالا معمولا توسط عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای خریداری می‌شوند.

با این حال، عکاسان معمولی نیز که مشکلی با پرداخت هزینه زیاد برای حافظه‌های گران‌قیمت ندارند، می‌توانند از ظرفیت بالای این کارت‌ها بهره ببرند و در مورد پر شدن فضای ذخیره‌سازی آن‌ها نگران نباشند. در حال حاضر، قیمت حافظه SSD اکسترنال ۱۶ ترابایتی و کارت حافظه ۸ ترابایتی وسترن دیجیتال مشخص نمی‌باشد اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که این شرکت به‌زودی جزئیات بیشتری در مورد محصولات نام‌برده منتشر خواهد کرد.

گفتنی است که یک عکاس با استفاده از کارت حافظه ۸ ترابایتی وسترن دیجیتال قادر خواهد بود ۱۶۵,۰۰۰ فایل خام را با وضوح ۲۴ مگاپیکسل ذخیره کند. همچنین گیمرها مانند دارندگان کنسول دستی نینتندو سوییچ می‌توانند ۶۶۶ بازی با حجم ۱۲ گیگابایتی را در این کارت حافظه ذخیره کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید