هکرها ظاهراً از شرکت Western Digital برای منتشر نکردن اطلاعاتش درخواست باج کرده اند - تکفارس 
هکرها ظاهراً از شرکت Western Digital برای منتشر نکردن اطلاعاتش درخواست باج کرده اند - تکفارس 
هکرها ظاهراً از شرکت Western Digital برای منتشر نکردن اطلاعاتش درخواست باج کرده اند - تکفارس 

هکرها ظاهراً از شرکت Western Digital برای منتشر نکردن اطلاعاتش درخواست باج کرده اند

افشین نوری
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - 15:49
هک Western Digital

هکرها ادعا کرده‌اند که حدود ۱۰ ترابایت از داده‌های شرکت Western Digital را دزدیده‌‌اند و آن را در اختیار خود دارند. ظاهر این اطلاعات شامل گواهینامه‌های امضاء کد، شماره تلفن‌های خصوصی مدیران Western Digital و اطلاعات SAP Backoffice می‌شوند و حتی هکرها سعی داشتند دسترسی مدیریت سرویس آژور مایکروسافت این شرکت را در اختیار بگیرند.

شرکت Western Digital اخیرا خبر از یک حمله سایبری شبکه‌‌ای داده بود که اجازه دسترسی هکرها به داده‌های این شرکت را داده است. این حمله باعث شد تا شبکه ابری Western Digital به مدت ۱۰ روز از دسترس خارج شود و این شرکت فقط توانست سرویس My Cloud خود را اوایل این هفته بازگرداند.

ظاهرا هکرها از این شرکت سرشناس درخواست پول به عنوان باج کرده‌اند تا اطلاعات دزدیده شده را منتشر نکنند. تک‌کرانچ گزارش داده است که هکرها درخواست یک مبلغ هشت رقمی برای درز ندادن اطلاعات مذکور کرده‌اند. Western Digital هنوز حاضر نشده در این‌باره اظهارنظر کند، اما گفته که به همکاری خود با نیروهای پلیس و متخصصان امنیتی ادامه می‌دهد.

این شرکت تائید کرده است که هکرها به تعدادی از سیستم‌ها شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند. این حمله برای اولین بار در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۳ شناسایی شد و خبر آن یک هفته بعد منتشر گردید. دقیقا مشخص نیست که چه اطلاعاتی به سرقت رفته است و Western Digital نیز در این رابطه شفاف‌سازی نکرده است.

این اولین بار نیست که Western Digital با مشکلات امنیتی مواجه می‌شود. در سال ۲۰۲۱ هکرها توانسته بودند به داده‌های حافظه ابری My Book Live این شرکت دسترسی پیدا کنند. این اتفاق باعث شد تا Western Digital مجبور به ارائه سرویس‌های رایگان بازیابی داده به دارندگان My Book Live بشود.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید