توشیبا به سه شرکت مجزا تجزیه می‌شود - تکفارس 
توشیبا به سه شرکت مجزا تجزیه می‌شود - تکفارس 

توشیبا به سه شرکت مجزا تجزیه می‌شود

مهدی حلوائی
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 17:19
توشیبا

کمپانی ژاپنی توشیبا با ۱۴۶ سال قدمت یکی از نمادهای صنعت فناوری در ژاپن بوده و یکی از برندهای مشهور جهان به حساب می‌آید. این شرکت که در گذشته بخش تولید حافظه‌‌‌های کامپیوتری خود را به فروش رسانده بود، به‌تازگی در خبری اعلام کرد که به علت فشار سهام‌داران به سه بخش مجزا تجزیه خواهد شد.

این سه بخش به‌طور جداگانه روی تولید نیمه‌رساناها، تجهیزات زیرساختی و دستگاه‌های دیجیتالی تمرکز خواهند کرد. به گزارش رویترز، این اقدام توشیبا در جهت رشد ارزش شرکت و ترغیب سهام‌داران به ادامه سرمایه‌گذاری در این شرکت صورت گرفته است. توشیبا اعلام کرده که هسته‌ی مرکزی فعالیت‌های این شرکت به دو شرکت خدمات زیرساختی و انرژی هسته‌ای و همچنین دستگاه‌های دیجیتالی تبدیل خواهد شد.

توشیبا

قرار است که تجزیه‌ی این شرکت در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ میلادی به پایان برسد. توشیبا همچنین قصد دارد که تا دو سال پس از آن ۱۰۰ میلیارد ین (۸۷۵ میلیون دلار) سوددهی داشته باشد. خبر تجزیه‌ی شرکت توشیبا در حالی منتشر شده که شرکت‌های جنرال الکتریک و جانسون و جانسون نیز قصد انجام حرکت مشابهی را دارند. گفته می‌شود که شرکت وسترن دیجیتال نیز در نظر دارد تا به‌زودی با شرکت Kioxia، که ۴۰.۶ درصد از سهام آن متعلق به توشیبا است، ادغام شود.

نظر شما در مورد شرکت توشیبا چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند به دوران موفق خود بازگردد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.