کشف موجودات ناشناخته در بدن انسان - تکفارس 
کشف موجودات ناشناخته در بدن انسان - تکفارس 
کشف موجودات ناشناخته در بدن انسان - تکفارس 

کشف موجودات ناشناخته در بدن انسان

افشین نوری
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 13:45
ابلیسک

محققان دانشگاه استنفورد موجودات ناشناخته‌ای در بدن انسان کشف کرده‌اند که در روده و دهان ما زندگی می‌کنند. دانشمندان این موجودات را ابلیسک (Obelisk) نامیده‌اند.

به گفته محققان، این موجودات به روش ویروس‌ها تکثیر می‌شوند، اما بسیار کوچک‌تر و ساده‌تر هستند و به خاطر اندازه کوچکی که دارند در کلاس ویروئید (Viroid) قرار می‌گیرند که معمولا RNAهای تک‌رشته‌ای بدون پوسته پروتئینی هستند.

دانشمندان هنوز دقیقا نمی‌دانند که این ابلیسک‌ها چه کار می‌کنند، اما یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که تعداد این موجودات مرموز در بدن ما خیلی زیاد است، بطوریکه در ۱۰ درصد باکتری‌های روده انسان و ۵۰ درصد باکتری‌های دهان یافت شده‌اند.

ابلیسک

سایمون روکس، زیست‌شناس از موسسه ژنوم DOE، می‌گوید: من فکر می‌کنم کشف این موجودات ناشناخته در بدن انسان نشان می‌دهد که ما هنوز چیزهای زیادی درباره بدن خودمان نمی‌دانیم و به نظرم باید منتظر کشفیات جدیدی در مورد بدن انسان باشیم.

مارک پیفر، زیست‌شناس سلولی از دانشگاه کارولینای شمالی، نیز گفته است: این واقعا دیوانه‌کننده است. ما هرگز چیزی مثل این موجودات زا در بدن انسان ندیده بودیم. هرچه بیشتر نگاه می‌کنیم، چیزهای عجیبی کشف می‌کنیم.

به نظر می‌رسد بدن انسان، مثل یک اقیانوس یا فضا، آنقدر وسیع و اسرارآمیز است که معماهای آن به‌تدریج در حال کشف شدن هستند.

نظز شما درباره این کشف مهم چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید