تماشا کنید: به زودی ما باور نخواهیم کرد که کسی یک انسان است اما چرا؟ - تکفارس 
تماشا کنید: به زودی ما باور نخواهیم کرد که کسی یک انسان است اما چرا؟ - تکفارس 

تماشا کنید: به زودی ما باور نخواهیم کرد که کسی یک انسان است اما چرا؟

مهدی ملکی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 16:30
هوش مصنوعی و انسان ها در اینترنت

فناوری هوش مصنوعی به‌سرعت در حال فراگیر شدن است و ما بتدریج شاهد حضور این فناوری در همه ابعاد زندگی روزمره انسان هستیم. برای مثال، دستیارهای هوشمند صوتی در گوشی‌های هوشمند نمونه عینی این فناوری هستند که به ما در انجام بسیاری از کارها کمک می‌کنند. اخیرا نیز چت بات ChatGPT که توسط شرکت OpenAI توسعه یافته است توانسته به موفقیت خوبی در این زمینه دست یابد. 

شرکت OpenAI با معرفی چت بات ChatGPT در صدر اخبار قرار گرفته است و اکثر مردم درباره این بات هوش مصنوعی و قابلیت‌های آن صحبت می‌کنند‌. این بات قادر است به کمک هوش مصنوعی به سوالات کاربران پاسخ‌های متناسبی دهد، البته خیلی از کارشناسان نسبت به آینده هوش مصنوعی نگران هستند و معتقدند که این فناوری ممکن است به ضرر انسان تمام شود.

شرکت مایکروسافت نیز به‌تازگی وارد این حوزه شده و سرویس‌های خود از جمله بینگ و مرورگر اج را با ChatGPT ادغام کرده است. این شرکت می‌خواهد در سرویس‌های ابری خود نیز از این پلتفرم‌ هوش مصنوعی بهره بگیرد. گوگل هم برنامه جدی برای ورود به دنیای چت بات‌‌ها دارد و این شرکت چت بات اختصاصی خودش را به نام Bard رونمایی کرد. به این ترتیب آیا روزی می‌رسد که ما روی اینترنت به سختی باور کنیم کسی واقعاً یک انسان است؟‌

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید