رشد خیره‌کننده ارزش سهام متا بعد از انتشار گزارش مالی فصل آخر ۲۰۲۳ - تکفارس 
رشد خیره‌کننده ارزش سهام متا بعد از انتشار گزارش مالی فصل آخر ۲۰۲۳ - تکفارس 
رشد خیره‌کننده ارزش سهام متا بعد از انتشار گزارش مالی فصل آخر ۲۰۲۳ - تکفارس 

رشد خیره‌کننده ارزش سهام متا بعد از انتشار گزارش مالی فصل آخر ۲۰۲۳

افشین نوری
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 09:54
متا

با انتشار گزارش مالی جدید متا ارزش سهام این شرکت ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت و رکورد تازه‌ای ثبت کرد.

متا گزارش مالی سه‌ ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ خود را منتشر کرده است که عملکرد بسیار خوبی را برای این شرکت نشان می‌دهد و همین موضوع باعث رشد ۲۰ درصد ارزش بازار این شرکت شده است.

درآمد متا در سه‌ ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ رکورد ۴۰.۱۱ میلیارد دلار را ثبت کرده، در حالیکه کارشناسان درآمد ۳۹.۰۱ میلیارد دلاری را برای این شرکت پیش‌بینی کرده بودند.

متا در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ فقط ۳۲.۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود. این شرکت برای سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ درآمد بین ۳۴.۶ تا ۳۷ میلیارد دلار را انتظار دارد که بیشتر از پیش‌بینی ۳۳.۶ میلیارد دلاری تحلیلگران است.

قیمت سهام متا در آخرین روز معاملاتی روی ۴۷۵ دلار بسته شد و ارزش بازار این شرکت حالا به ۱.۲ تریلیون دلار رسیده است. گفتنی است قیمت سهام این شرکت در بدترین شرایط در سال ۲۰۲۲ تا ۹۰ دلار سقوط کرده بود.

هدست واقعیت مجازی متا

با این‌حال، واحد Reality Labs متا که مسئول پروژه‌های واقعیت مجازی و متاورس این شرکت است همچنان ضررده بوده است. این واحد در فصل چهارم ۲۰۲۳ حدود ۴.۶۵ میلیارد دلار زیان داشته که نسبت به ۴.۳ میلیارد دلار بازه مشابه سال گذشته بیشتر است. البته درآمد این بخش به رقم ۱.۰۷ میلیارد دلار رسیده که بیشتر از پیش‌بینی ۸۱۲ میلیون دلار تحلیلگران است.

تعصب کورکورانه متا نسبت به پروژه متاورس و واحد Reality Labs باعث شده تا این شرکت اخیر ۲۱ هزار نفر از نیروهای خود را اخراج کند. برخی کارشناسان معتقدند که پروژه متاورس سرانجام در سال ۲۰۲۵ به پایان کار خود خواهد رسید.

بزرگترین مشکلی که متاورس با آن روبرو شده& گسترش اخیر هوش مصنوعی مولد است. اکثر شرکت‌ها در حالا ادغام چت‌بات‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT در سرویس‌های خود هستند و حتی متا هم مجبور شده در این حوزه ورود پیدا کند.

البته موسسه تحقیقاتی TrendForce با انتشار گزارشی گفته است که درآمد فناوری متاورس در بخش صنعت تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵۴۰ میلیارد دلار خواهد بود. یکی از کاربردهای اصلی متاورس که TrendForce به آن اشاره کرده است، دوقلوهای مجازی یا Digital twins است که اجازه می‌دهد اشیای دنیای واقعی یک همتای مجازی در یک دنیای متاورس داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید