آموزش افزایش رم گوشی اندرویدی - تکفارس 
آموزش افزایش رم گوشی اندرویدی - تکفارس 
آموزش افزایش رم گوشی اندرویدی - تکفارس 

آموزش افزایش رم گوشی اندرویدی

افشین نوری
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 08:03
افزایش رم گوشی اندرویدی

ما در این مقاله قصد داریم نحوه افزایش رم گوشی اندرویدی را به شما یاد دهیم. احتمالا شما هم جزو کسانی است که از پایین بودن میزان رم گوشی خود گله دارید و بارها خواسته‌اید گوشی خود را عوض کنید. اما نیازی به خرید گوشی جدید نیست بلکه به‌راحتی با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید رم گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید.

رم مجازی اندروید چیست؟

احتمالا اسم رم مجازی به گوش‌تان خورده است. این ویژگی علاوه بر لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها، در گوشی‌های موبایل نیز قابل دسترس است. در تعریف رم مجازی باید بگوییم که این رم همانطور که از اسمش پیداست به صورت فیزیکی روی گوشی وجود ندارد بلکه از طریق حافظه داخلی گوشی به دستگاه شما اضافه می‌شود.

برای مثال، اگر گوشی ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد، می‌توانید ۴ گیگابایت از حافظه داخلی را به به عنوان رم اضافی اختصاص دهید تا رم گوشی به ۸ گیگابایت برسد. اضافه کردن رم مجازی کمک می‌کند تا عملکرد گوشی شما روان‌تر شود و بتوانید برنامه‌ها و اپ‌های بیشتری را به صورت همزمان اجرا کنید. 

نحوه افزایش رم گوشی های سامسونگ

گوشی‌های جدید سامسونگ دارای قابلیتی به نام RAM Plus هستند که امکان اضافه کردن رم مجازی را فراهم می‌کند. برا استفاده ز این قابلیت به بخش Settings و سپس Battery and device care بروید و روی گزینه Memory ضربه بزنید. سپس با انتخای گزینه RAM Plus میزان رم خود را افزایش دهید. همانطور که گفته شد این رم از حافظه داخلی گوشی شما کم خواهد شد.

افزایش رم گوشی اندرویدی

نحوه افزایش رم گوشی های شیائومی

گوشی‌های شیائومی هم دارای قابلیتی به نام Memory Extention هستند که با آپدیت MIU 12.5 معرفی شد و حالا اکثر گوشی‌هایی شیائومی از آن پشتیبانی می‌کنند. برای استفاده از این قابلیت باید سیستم‌عامل گوشی خود را به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی کنید.

افزایش رم گوشی اندرویدی

سپس به تنظیمات گوشی رفته و گزینه Additional Settings را انتخاب کنید. در ادامه، گزینه Memory Extension را می‌بینید که با فعالسازی آن می‌توانید رم مجازی را به رم اصلی گوشی خود اختصاص دهید.

اگر گزینه Memory Extension را در قسمت Additional Settings پیدا نکردید، به معنای آن است که گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند. 

افزایش رم گوشی اندرویدی با استفاده از MicroSD

یک روش دیگر برای افزایش رم گوشی های اندرویدی، استفاده از MicroSD است. البته برای استفاده از این روش لازم است که گوشی شما روت باشد. این روش برای کاربران مبتدی توصیه نمی‌شود و تنها در صورتی که آشنایی کافی به این کار دارید اقدام به انجام آن بکنید. 

حرف آخر

ما در این مقاله شما را با رم مجازی و نحوه استفاده از آن برای افزایش رم گوشی اندرویدی آشنا کردیم. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید کارآیی گوشی‌های خود را افزایش دهید و باعث بهبود عملکرد آن شوید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید