چگونه بوت انیمیشن گوشی هوشمندمان را تغییر دهیم - تکفارس 
چگونه بوت انیمیشن گوشی هوشمندمان را تغییر دهیم - تکفارس 

چگونه بوت انیمیشن گوشی هوشمندمان را تغییر دهیم

میر مهدی حامی
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 20:00
چگونه بوت انیمیشن گوشی هوشمندمان را تغییر دهیم - تکفارس 

اگر از آن دسته از افرادی باشید که به دنبال ایجاد تنوع و سفارشی سازی گوشی هوشمندشان هستند، احتمالا پیش از این لانچرهای مختلف و تغییر تم را امتحان کرده‌اید. با این حال، آیا تا به حال برای تغییر انیمیشن بوت گوشی خود را نیز اقدام کرده‌اید؟ ما در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید انیمیشن‌های سفارشی را بر روی گوشی هوشمند خود دریافت کرده و از انیمیشن‌های بوت قدیمی و خسته کننده خلاص شوید، در ادامه با تکفارس همراه باشید.

[divider][/divider]

انیمیشن بوت چیست؟

برای شروع کار باید بدانیم که انیمیشن بوت دقیقا چیست؟ در واقع این یک انیمیشن کوتاه راه اندازی است که در هنگام روشن کردن و راه اندازی دستگاه هوشمندتان به نمایش در می‌آید که اغلب لوگو شرکت سازنده آن گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

چندین روش برای نصب انیمیشن بوت جدید در دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد. ما ساده‌ترین روش‌ها را برای شما ارائه می‌دهیم که تقریبا در تمام مواقع به درستی کار می‌کنند. هر دو روش زیر در تمام دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کنند، به شرط اینکه گوشی شما روت شده باشد.

نصب یک انیمیشن بوت به صورت دستی

در این روش شما می‌بایست یک فایل اکسپلورر با پشتیبانی از دستگاه روت شده نصب کنید. Root Explorer یا Root Browser در این زمینه به خوبی کار می‌کنند، اما برنامه‌های مناسب دیگری نیز وجود دارد.

دانلود Root Explorer از گوگل پلی

دانلود Root Browser از گوگل پلی

  • هنگامی که مجوزهای روت فعال شدند، به روت دستگاه خود رفته و دایرکتوری سیستم را پیدا کنید، سپس با توجه به برنامه نصب شده، با فشار دادن طولانی روی پوشه یا با باز کردن کلید منو و انتخاب Properties، به منوی Permissions بروید.
  • در اینجا، بسته به برنامه خود، ۹ جعبه را که توسط «خواندن» یا «-r»، «نوشتن» یا «-w» و «اجرا» یا «-x» مرتب شده‌اند مشاهده خواهید کرد.
  • هنگامی که Properties را باز کردید، باید اطمینان حاصل کنید که تمام گزینه‌های خواندن، نوشتن و اجرا دارای مجوز باشند.
  • پس از انجام این کار، به فایل سیستم و سپس به رسانه یا چند رسانه‌ای (بسته به دستگاه خود) بروید.
  • در آنجا شما یک فایل با نام bootanimation.zip یا مشابه آن پیدا خواهید کرد. (به عنوان مثال برای سامسونگ، شما ممکن است bootsamsung.qmg را پیدا کنید). نام آن را به “bootanimation. zip1” تغییر دهید. با این کار شما انیمیشن بوت خود را ذخیره کرده‌اید تا در صورت نیاز در آینده از آن استفاده کنید.
  • اکنون تمام کاری که باید انجام دهید این است که انیمیشنی را که دوست دارید پیدا کرده و آن را در این پوشه کپی کنید، سپس نام آن را به bootanimation تغییر داده و به فرمت آن دست نزنید (“.zip” یا “. qmg”). شما می‌توانید گزینه‌های مختلفی را برای اینکار به صورت آنلاین پیدا کنید.
  • اکنون دستگاه خود را راه اندازی مجدد کرده و از انیمیشن بوت جدید خود لذت ببرید.

تغییر انیمیشن بوت با استفاده از برنامه

اگر روش دستی مد نظر شما نیست، می‌توانید از برنامه زیر نیز برای تغییر انیمیشن بوت دستگاه خود استفاده کنید، البته در صورتی که دسترسی روت را در دستگاه خود فعال کرده باشید.

دانلود برنامه Boot Animations for Superusers از گوگل پلی

برنامه فوق هزاران انیمیشن بوت را برای کاربران ارائه می‌دهد و به محض این که شما از یکی از آن‌ها خسته شوید، می‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید. متاسفانه، بسیاری از مواردی که در این برنامه یافت می‌شوند نیاز به پرداخت دارند، بنابراین تمام انیمیشن‌ها رایگان نیستند.

چگونه بوت انیمیشن گوشی هوشمندمان را تغییر دهیم - تکفارس 

لازم به ذکر است که ممکن است این برنامه در مواردی دچار مشکل شده و به درستی عمل نکند، در این صورت برنامه را حذف و مجددا نصب کنید.

[divider][/divider]

آیا شما تا کنون انیمیشن بوت خود را تغییر داده‌اید؟ انیمیشن انتخابی شما چه بوده  است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.