تسلا دوباره قیمت مدل ۳ و مدل Y را کاهش داد - تکفارس 
تسلا دوباره قیمت مدل ۳ و مدل Y را کاهش داد - تکفارس 
تسلا دوباره قیمت مدل ۳ و مدل Y را کاهش داد - تکفارس 

تسلا دوباره قیمت مدل ۳ و مدل Y را کاهش داد

افشین نوری
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - 13:49
تسلا

تسلا قیمت برخی مدل‌های خود را مجددا کاهش داده است. در حال حاضر مدل ۳ RWD از ۳۸۹۹۰ دلار شروع می شود که ۱۲۵۰ دلار نسبت به قیمت قبلی ۴۰۲۴۰ دلار کاهش یافته است. همچنین قیمت مدل ۳ Long Range به ۴۵۹۹۰ دلار کاهش یافته که از ۴۷۲۴۰ دلار کمتر است، در حالیکه قیمت مدل ۳ Performance از ۵۳۲۴۰ دلار به ۵۰۹۹۰ دلار کاهش یافته است.

در مقابل، قیمت مدل Y RWD خود تغییر نکرده است و همچنان از ۴۳۹۹۰ دلار شروع می‌شود. اما مدل‌های Y Long Range و Y Performance ارزان‌تر شده‌اند و قیمت آن‌ها به‌ترتیب ۴۸۴۹۰ دلار و ۵۲۴۹۰ دلار است که از ۵۰۴۹۰ دلار و ۵۴۴۹۰ دلار کمتر است.

هر دو خودروی تسلا همچنین واجد شرایط دریافت تخفیف‌های مالیاتی فدرال هستند و می‌توان آن‌ها را حتی با قیمت بسیار ارزان‌تری خریداری کرد.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در ابتدا قول داده بود که مدل ۳ یک خودروی ۳۵۰۰۰ دلاری باشد. هرچند که یک نسخه آن با چنین قیمتی عرضه شد اما برای مدت کوتاهی قابل دسترس بود. حالا شما با مشوق‌های مالیاتی فدرال می‌توانید مدل ۳ را با قیمتی کمتر از ۳۰۰۰۰ دلار بخرید.

همچنین طبق داده‌های جدید، خودروی سایبرتراک تسلا بیش از ۱.۹ میلیون سفارش دارد. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در جریان انتشار گزارش مالی تسلا از تقاضای زیاد برای این خودرو ابراز شگفتی کرد.

با توجه به برنامه‌ریزی تسلا برای تولید سالانه ۳۷۵۰۰۰ دستگاه خودروی سایبرتراک به نظر می‌رسد که سفارشات جدید آن دارای دوره انتظار طولانی حدود پنج سال خواهند بود. از آنجائیکه مشتریان فقط ۱۰۰ دلار برای رزرو سایبرتراک پرداخت کرده‌اند ممکن است بسیاری از خریداران به خاطر دوره انتظار طولانی آن انصراف بدهند.

تسلا می‌خواهد خودروی سایبرتراک را در کارخانه گیگافکتوری تگزاس تولید کند، اما احتمالا تولید آن را به کارخانه گیگامکزیک نیز گسترش خواهد داد. این کار ظاهرا برای پاسخگویی به تقاضای زیاد سایبرتراک و کاهش زمان انتظار آن انجام خواهد شد.

این خودرو دارای طراحی منحصربه‌فرد و قابلیت‌های نوآورانه‌ای است و از زمان رونمایی در سال ۲۰۱۹ تاکنون توانسته پیش‌سفارش‌های خود را از ۱ میلیون به بیش از ۱.۹ میلیون افزایش دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید