تسلا به خاطر آزار نژادی در کارخانه کالیفرنیا تحت پیگرد قرار گرفت - تکفارس 
تسلا به خاطر آزار نژادی در کارخانه کالیفرنیا تحت پیگرد قرار گرفت - تکفارس 
تسلا به خاطر آزار نژادی در کارخانه کالیفرنیا تحت پیگرد قرار گرفت - تکفارس 

تسلا به خاطر آزار نژادی در کارخانه کالیفرنیا تحت پیگرد قرار گرفت

افشین نوری
۷ مهر ۱۴۰۲ - 12:01
تسلا

آژانس EEOC آمریکا با ثبت یک شکایت، تسلا را متهم به آزار نژادی در کارخانه خود در فرمونت کالیفرنیا کرده است. این آژانس گفته است که تسلا حداقل از سال ۲۰۱۵ تا الان آزار و اذیت نژادی گسترده بر کارکنان سیاه پوست خود اعمال کرده و قوانین فدرال را نقض کرده است.

طبق شکایت EEOC، کارکنان سیاه پوست تسلا به طور مداوم در کارخانه کالیفرنیا تسلا با واژگانی مثل”میمون”، “پسر” و “بلک b*tch” مورد خطاب قرار گرفته‌اند. این کارمندان حتی با نقاشی‌هایی نژادی روی میزها و دیوارها در سراسر کارخانه مواجه شدند.

یکی از شاکیان، ناظران تسلا را متهم به استفاده از توهین‌های نژادپرستانه علیه خودش کرده است. در همین رابطه اخیرا یکی از کارکنان درخواست غرامت ۱۳۷ میلیون دلار به خاطر تبعیض نژادی در تسلا کرده بود که پس از چندین بار درخواست تجدید نظر به ۳.۲ میلیون دلار کاهش یافت.

EEOC پس از انجام تحقیقات کافی، شکایت خود را ارائه کرده است و حالا به دنبال خسارات جبرانی برای کارگران آسیب دیده است. تسلا اخیرا درگیر پرونده‌های حقوقی متعددی بوده و ظاهراً تعداد این پرونده‌ها روز به روز در حال افزایش است.

این شرکت باید برای پاسخگویی به دو مورد نقص فنی در خودروهای خود، که منجر به مرگ صاحبان آن‌ها شده است، در دادگاه حاضر شود. بدون شک این پرونده‌ها دید عموم نسبت به فناوری خودران خودروهای این شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

هرچند که ایلان ماسک بارها وعده‌ی عرضه‌ی سیستم تمام‌ خودران برای خودروهای تسلا را داده اما در حال حاضر هنوز چنین سیستمی برای خودروهای این شرکت عرضه نشده و در واقع سیستم فعلی این خودروها از نوع سطح ۲ یا نیمه خودران است. پرونده‌های پیش روی تسلا علاوه بر اینکه موانعی حقوقی برای این شرکت هستند به عنوان نقطه‌ی عطفی برای فناوری‌های خودران نیز به حساب می‌آیند چرا که شکست این شرکت در دو پرونده‌ی یادشده می‌تواند امنیت سیستم تمام خودران جدید آن را نیز زیر سوال ببرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید