پولستار با همکاری Mobileye از فناوری خودران جدید خود رونمایی کرد - تکفارس 
پولستار با همکاری Mobileye از فناوری خودران جدید خود رونمایی کرد - تکفارس 
پولستار با همکاری Mobileye از فناوری خودران جدید خود رونمایی کرد - تکفارس 

پولستار با همکاری Mobileye از فناوری خودران جدید خود رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۷ شهریور ۱۴۰۲ - 09:14
خودروی برقی پولستار 4

کمپانی پولستار (Polestar) در خودروی برقی پولستار ۴ از فناوری خودران جدیدی رونمایی می‌کند که نیازی به تعامل با راننده ندارد. این فناوری، که شوفر (Chauffeur) نام دارد، نتیجه‌ی همکاری پولستار و شرکت موبایل‌آی (Mobileye) بوده و موبایل‌آی مالک اصلی آن به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط:

موبایل‌آی یک شرکت فناوری خودران است که از سال ۱۹۹۹ تا به امروز سیستم دستیار راننده‌ی خود را در اختیار بیش از ۱۵۰ کمپانی خودروسازی از جمله تسلا و بی ام و قرار داده است. این شرکت اخیراً سیستم خودران سوپرویژن (Supervision) خود را نیز در دسترس شرکت پورشه قرار داده بود اما ظاهراً پلتفرم شوفر بسیار پیشرفته‌تر از سوپرویژن خواهد بود. قرار است از این فناوری علاوه بر پولستار ۴ در دیگر خودروهای برقی پولستار نیز استفاده شود.

خودروهای برقی پولستار

سیستم خودران شوفر به خودرو این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به ورودی لمسی و یا چشمی از سوی راننده در اتوبان‌ها به حرکت در بیاید. در این پلتفرم از تراشه‌ی EyeQ، سیستم نقشه راه موبایل‌آی، دوربین‌های ۳۶۰ درجه و چندین ویژگی دیگر استفاده شده است. به‌گفته‌ی مدیر عامل موبایل‌آی، سیستم خودران شوفر سفرهای امن‌تر و راحت‌تری را برای صاحبان خودروهای برقی به ارمغان می‌آورد. خودروی پولستار ۴ به‌تازگی در کشور چین عرضه شده اما قرار است در سال ۲۰۲۴ در بازار جهانی عرضه شود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید