باتری جدید CATL با قابلیت شارژ فوق سریع معرفی شد - تکفارس 
باتری جدید CATL با قابلیت شارژ فوق سریع معرفی شد - تکفارس 
باتری جدید CATL با قابلیت شارژ فوق سریع معرفی شد - تکفارس 

باتری جدید CATL با قابلیت شارژ فوق سریع معرفی شد

مهدی حلوائی
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 13:17
مدیر ارشد فناوری CATL

CATL، کمپانی باتری‌سازی چینی و یکی از تامین‌کنندگان اصلی تسلا، از جدیدترین محصول خود با هدف رفع مشکل شارژ و محدودیت برد خودروها رونمایی کرد. این باتری، که شنزینگ (Shenxing) نام دارد، می‌تواند با ۱۰ دقیقه شارژ امکان طی کردن مسافت ۴۰۰ کیلومتر (۲۵۰ مایل) را برای خودرو فراهم کند. قرار است این باتری در سال ۲۰۲۴ در دسترس شرکت‌ها قرار بگیرد.

مطالب مرتبط:

به ادعای CATL، شنزینگ اولین باتری لیتیوم فسفات آهنی (LFP) با شارژ فوق سریع ۴C می‌باشد. این نوع باتری، که در سال ۲۰۲۱ به‌طور گسترده در خودروهای تسلا مورد استفاده قرار گرفت، قیمت پایینی داشته و در عین حال ثبات بالایی دارد اما با این وجود، تراکم انرژی آن نسبت به سایر باتری‌ها کمتر است و همین موضوع باعث شده تا برد خودروهای برقی محدود شود.

رشد چشمگیر CATL با افزایش قابل توجه خودروهای برقی در کشور چین همراه شد اما در حال حاضر این صنعت در پی وضعیت نابسامان اقتصادی و کاهش یارانه‌ی دولت چین روندی کاهشی را طی‌ می‌کند. همچنین شرکت BYD نیز فاصله‌ی خود را با CATL کاهش داده و موفق شده تا در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی ۱۶.۲ درصد از سهم بازار باتری خودروهای برقی را به خود اختصاص دهد تا از این نظر پشت سر CATL در رتبه‌ی دوم قرار بگیرد.

منبع: TechCrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید