کنسول های بازی دستی به‌زودی ملزم به استفاده از باتری های قابل تعویض می شوند - تکفارس 
کنسول های بازی دستی به‌زودی ملزم به استفاده از باتری های قابل تعویض می شوند - تکفارس 
کنسول های بازی دستی به‌زودی ملزم به استفاده از باتری های قابل تعویض می شوند - تکفارس 

کنسول های بازی دستی به‌زودی ملزم به استفاده از باتری های قابل تعویض می شوند

افشین نوری
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - 12:51
کنسول‌های بازی دستی

طبق قانون جدید اتحادیه اروپا، نسل بعدی کنسول‌های بازی دستی باید از باتری های قابل تعویض استفاده کنند. اتحادیه اروپا این قانون را در ۱۰ جولای به تصویب رساند که هدف اصلی آن کمک به بهبود پایداری محیط زیست و کاهش زباله‌های باتری است.

در همین راستا، وزیر محیط زیست اسپانیا گفته است که باتری‌ها در واقع کلید اصلی پروسه کربن‌زدایی هستند. باتری‌ها دارای منابع ارزشمند بسیار زیادی هستند که باید میزان استفاده از آن‌ها را محدود کنیم.

این قانون شامل همه باتری‌ها از جمله باتری‌های قابل‌حمل، باتری‌های خودروهای الکتریکی، باتری‌های صنعتی، باتری‌های احتراق و باتری‌های وسایل نقلیه سبک مثل دوچرخه‌های و اسکوترهای برقی می‌شوند. این قانون همچنین کنسول‌های بازی دستی قابل‌حمل مثل نینتندو سوئیچ و استیم دک را نیز در بر می‌گیرد.

به این ترتیب تا سال ۲۰۲۷ شما خواهید توانست باتری کنسول‌های بازی دستی خود را جدا کرده و تعویض کنید. همچنین از شرکت‌ها خواسته شده است تا اطلاعاتی درباره ردپای کربن باتری‌های خود منتشر کنند. این اطلاعات باید در قالب برچسب‌گذاری تا سال ۲۰۲۶ یا در قالب کد QR تا سال ۲۰۲۷ ارائه شوند.

هرچند این قانون فقط در اتحادیه اروپا قابل اعمال است، اما می‌تواند سازندگان کنسول را مجبور به استفاده از باتری‌های قابل تعویض در همه جای دنیا بکند. اتحادیه اروپا همچنین استفاده از کابل شارژ USB-C را از سال ۲۰۲۴ الزامی کرده است.

همچنین قرار است از سال ۲۰۲۷ تمامی گوشی‌های هوشمند، از جمله سری آیفون، به باتری‌های قابل تعویض مجهز شده تا کاربران در صورت نیاز بتوانند بدون نیاز به ابزار مخصوص این قطعه را تعویض کنند.

با توجه به قانون یادشده، اپل و دیگر شرکت‌ها تا چند سال دیگر باید استفاده از باتری‌های غیرقابل تعویض در گوشی‌های خود را متوقف کنند چرا که این شرکت مدتی پیش نیز مجبور شده بود تا به دستور اتحادیه‌ی اروپا در گوشی‌های نسل بعدی خود از درگاه USB-C استفاده کند. استفاده از باتری‌های قابل تعویض در گوشی‌های هوشمند به کاربران کمک خواهد کرد تا کنترل بیشتری روی محصول خریداری‌ شده‌ی خود داشته باشند.

بدون شک قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا فرصت تازه‌ای را برای درآمدزایی اپل ایجاد خواهد کرد چرا که این شرکت حالا می‌تواند باتری‌ گوشی‌های خود را نیز به فروش بگذارد. این قانون همچنین با هدف اپل برای عرضه‌ی گوشی‌های بدون درگاه مطابقت خواهد داشت چرا که حالا کاربران می‌توانند با تعویض باتری گوشی نیازی به شارژ آن نداشته باشند. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که تصمیم جدید اتحادیه‌ی اروپا صنعت گوشی‌های هوشمند را متحول خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید