سامسونگ به‌زودی رقیب اپل استودیو را عرضه می کند - تکفارس 
سامسونگ به‌زودی رقیب اپل استودیو را عرضه می کند - تکفارس 
سامسونگ به‌زودی رقیب اپل استودیو را عرضه می کند - تکفارس 

سامسونگ به‌زودی رقیب اپل استودیو را عرضه می کند

افشین نوری
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - 11:31
سامسونگ

سامسونگ امروز اعلام کرد که مانیتور ViewFinity S9 5K خود در آمریکا عرضه می‌کند که هدف آن رقابت با مانیتور گران‌قیمت اپل استودیو است.

در حالیکه مانیتور ViewFinity S9 5K در کره جنوبی عرضه شده است، اما خریداران آمریکایی از زمان نمایش این مانیتور در نمایشگاه CES 2023 منتظر آن هستند. حالا سامسونگ به طور رسمی اعلام کرده است که این دستگاه را در ماه اگوست ۲۰۲۳ به قیمت ۱۵۹۹.۹۹ دلار در آمریکا عرضه خواهد کرد.

این قیمت کمی گران‌تر از نمایشگر استودیو اپل خواهد بود. با این حال، مانیتور سامسونگ به همراه یک پایه قابل تنظیم ارتفاع عرضه خواهد شد که با در نظر گرفتن قیمت آن انتظار می‌رود این مانیتور به قیمت ۱۹۹۹ دلار فروخته شود.

هر دو مانیتور اپل و سامسونگ دارای پنل ۲۷ اینچی ۵K، اتصالات تاندربولت ۴ و اسپیکرهای داخلی هستند. ViewFinity S9 سامسونگ مجهز به یک دوربین بهتر با وضوح ۴K است در حالیکه مانیتور اپل از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید بهره می‌برد.

ViewFinity S9 همچنین دارای شیشه مات خواهد بود در حالیکه شیشه مانیتور اپل از نوع انعکاسی است، مگر اینکه یک گزینه نانوبافتی بخرید که در این صورت قیمت مانیتور اپل به ۲۲۹۹.۰۰ دلار افزایش می‌یابد. هرچند نانوبافت اپل و روکش مات سامسونگ یکسان نیستند، اما هدف هر دوی آن‌ها کاهش انعکاس نور در نمایشگرها است.

سامسونگ همچنین ادعا کرده که دقت رنگ ViewFinity S9 5K را می‌توان با استفاده از گوشی هوشمند کالیبره کرد. کاربران می‌توانند این کار را فقط با نشان دادن دوربین گوشی به سمت مانیتور و استفاده از اپلیکیشن SmartThings انجام دهند.

البته به نظر می‌رسد اپل در نسل بعدی استودیو دیسپلی خود از نمایشگرهای کوانتوم دات OLED سامسونگ برای اولین بار استفاده خواهد کرد. طبق اطلاعاتی که فاش شده است سامسونگ در حال ساخت یک نوع نمایشگر ۲۷ اینچی کوانتوم دات OLED  برای استفاده در استودیو دیسپلی بعد اپل است‌. 

اگر این خبر صحت داشته باشد ما برای اولین بار شاهد استفاده از یک نمایشگر OLED در مانیتورهای اپل خواهیم بود.  در حال حاضر، مدل فعلی استودیو دیسپلی اپل از یک نمایشگر ۵K IPS Retina با رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل با حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت بهره می‌برد‌ 

گفته می‌شود اپل اولین آیپد OLED خود را با ننایشگرهای سامسونگ و ال‌جی در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد کرد و در سال ۲۰۲۵ نیز اولین مک‌بوک‌های خود را با این نوع پنل‌ها معرفی خواهد کرد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید