میزان فروش خودروهای تسلا در آمریکا از مجموع فروش ۱۸ شرکت دیگر بیشتر شد - تکفارس 
میزان فروش خودروهای تسلا در آمریکا از مجموع فروش ۱۸ شرکت دیگر بیشتر شد - تکفارس 
میزان فروش خودروهای تسلا در آمریکا از مجموع فروش ۱۸ شرکت دیگر بیشتر شد - تکفارس 

میزان فروش خودروهای تسلا در آمریکا از مجموع فروش ۱۸ شرکت دیگر بیشتر شد

افشین نوری
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 10:43
تسلا

این روزها محبوبیت خودروهای الکتریکی در حال افزایش است و طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شده است میزان فروش خودروهای تسلا در آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۳ از مجموع فروش ۱۸ شرکت خودروساز دیگر بیشتر شده است. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد.

افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی صرفا به خاطر نگرانی‌های زیست‌محیطی نیست بلکه عوامل مختلفی در آن دخیل هستند. یکی از مهمترین آن‌ها تبلیغات کلی است و دلیل دیگر اعتبارهای مالیاتی است که در بسیاری از کشورها در حال اجراست. البته اخیرا سوبسیدهایی که به خودروهای الکتریکی تعلق می‌گرفته کاهش یافته است اما این موضوع تاثیر چندانی روی فروش این خودروها در سرتاسر جهان نداشته است. در این بین، فروش خودروهای تسلا رشد بیشتری یافته است.

آمریکا یکی از کشورهایی است که به خودروهای برقی اعتبار مالیاتی ارائه می‌کند و همین موضوع باعث افزایش فروش این خودروهای در بازار آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۳ شده است. اعتبار مالیاتی برای خودورهای الکتریکی در آمریکا به ۷۵۰۰ دلار افزایش یافته است و به همین خاطر خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که به جای خودروهای بنزینی خودورهای الکتریکی بخرند.

هرچند فاصله قیمتی بین خودروهای الکتریکی و خودروهای معمولی به‌تدریج در حال کم شدن است اما بزرگترین مانعی که خودروهای برقی باید بر آن فائق بیایند مسافت طی شده یا همان برد (Range) خودرود است.

البته انتظار می‌رود با پیشرفت فناوری ساخت باتری‌ها، در سال‌های آینده اختلاف برد بین خودروهای الکتریکی و معمولی از بین برود. با این حال، بزرگترین مزیت خودروهای تسلا نسبت به سایر خودروهای برقی برد آن‌هاست. این شرکت توانسته بر بازار آمریکا حمکرانی کند و حالا میزان فروش خودروهای این شرکت در آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۳ از مجموع فروش ۱۸ شرکت خودروساز دیگر بیشتر شده است.

میزان فروش تسلا در آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۳ حدود ۷۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۱۸۴,۸۰۰ دستگاه رسیده است. این در حالیست که رشد کلی بازار خودروهای الکتریکی ۷۴ درصد بوده است. محبوب‌ترین خودروی تسلا در سه ماهه اول ۲۰۲۳ در آمریکا مدل Y بوده است. در رتبه دوم مدل ۳ تسلا قرار دارد که ارزان‌ترین خودروی برقی این شرکت است. نکته جالب اینکه، این دو مدل حدود نصف فروش‌های تسلا را در سه ماهه اول ۲۰۲۳ تشکیل داده‌اند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید