اپل ممکن است نام هدست ویژن پرو را تغییر دهد - تکفارس 
اپل ممکن است نام هدست ویژن پرو را تغییر دهد - تکفارس 
اپل ممکن است نام هدست ویژن پرو را تغییر دهد - تکفارس 

اپل ممکن است نام هدست ویژن پرو را تغییر دهد

افشین نوری
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 10:29
ویژن پرو

اپل به‌تازگی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را معرفی کرد و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت ممکن است مجبور شود نام آن را تغییر دهد.

وب‌سایت چینی MyDrivers گزارش داده است که اپل ممکن است قادر به استفاده از نام ویژن پرو در چین نباشد، چراکه هواوی این نام را قبلا در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسانده است.

طبق این گزارش، نام تجاری ویژن پرو در اداره مالکیت معنوی چین به ثبت رسیده است و از تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ اعمال شده است و تا تاریخ ۲۷نوامبر ۲۰۳۱ اعتبار دارد. این نام تجاری که توسط هواوی به ثبت رسیده است طیف وسیعی از دستگاه‌ها شامل محصولات واقعیت مجازی پوشیدنی می‌شود.

خیلی سخت است که باور کنیم اپل نامی را برای محصول خود انتخاب کرده است که قبلا توسط یک شرکت دیگر ثبت شده است. بنابراین باید ببینیم که این شرکت آیا مجبور به تغییر نام ویژن پرو خواهد شد یا نه.

همچنین وب‌سایت  The Elec گزارش داده است که اپل احتمالا فقط قادر به عرضه ۴۰۰ هزار دستگاه از هدست جدید خود در هر سال خواهد بود و دلیل آن هم این است که سونی به عنوان سازنده نمایشگرهای این هدست نمی‌تواند بیش از این تعداد بسازد.

این وب‌سایت گفته است که سامسونگ می‌تواند حداکثر ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار پنل در هر سه ماهه با ۴۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار در هر سال تولید کند . اگر دو نمایشگر ویژن پرو را در نظر بگیریم، اپل ماکزیمم می‌تواند ۴۰۰ هزار دستگاه از این هدست را در یک سال عرضه کند. ظاهرا اپل از سونی درخواست افزایش ضرفیت تولید خود را کرده است که سونی آن را رد کرده است.

این تعداد دستگاه در مقایسه با پیش‌بینی‌ها قبلی خلیک کم است. برای مثال، فایننشال تایمز پیش‌بینی کرده بود که اپل حدود یک میلیون دستگاه از هدست خود را در هر سال خواهد فروخت که این عدد در مقایسه با ۲۲۵ میلیون دستگاه آیفون که در سال ۲۰۲ فروخته شده بسیار ناچیز است.

در هر حال به نظر می‌رسد که اپل در همین ابتدای کار با مشکلات جدی درباره هدست واقعیت ترکیبی خود مواجه شده است و باید ببینیم برای رفع آن‌ها چه تدابیری می‌اندیشد.

منبع: DT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید