اسامی مشتریان FTX توسط دادگاه ورشکستگی این صرافی فاش نخواهد شد - تکفارس 
اسامی مشتریان FTX توسط دادگاه ورشکستگی این صرافی فاش نخواهد شد - تکفارس 

اسامی مشتریان FTX توسط دادگاه ورشکستگی این صرافی فاش نخواهد شد

افشین نوری
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 12:10
FTX

صرافی ورشکسته FTX از طرف قاضی دادگاه Delaware مجوز حذف اسامی مشتریان خود از همه اسناد ورشکستگی را دریافت کرده است. به نظر می‌رسد انتشار این اسامی می‌تواند صاحبان آن‌ها در معرض خطر کلاهبرداری و سرقت هویت قرار دهد.

جان دورسی، قاضی دادگاه ویلینگنون در ایالت Delaware در رای جدیدی که صادر کرده است، به صرافی FTX اجاز داده است تا برای همیشه اسامی مشتریان خود را از پرونده ورشکستگی حذف کند. این کار، به حفظ امنیت مشتریان این شرکت کمک خواهد کرد. دورسی در ماه ژانویه به FTX اجازه داده بود تا اسامی ۹ میلیون نفر از مشتریان خود را به مدت سه ماه محرمانه نگه دارد.

قاضی دادگاه همچنین به FTX اجازه داده تا نام شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران سازمانی را از لیست مشتریان خود به‌طور موقتی حذف کند و FTX می‌تواند یک درخواست ۹۰ روزه دیگر برای این کار بکند. به گفته قاضی دادگاه، مشتریان سازمانی، برخلاف مشتریان فردی، در معرض خطر نیستند؛ اما اگر FTX بخواهد کسب‌وکار رمزارز خود را به‌طور کامل بفروشد یا لیست مشتریانش را به‌طور مجزا بفروشد، در این صورت اسامی شرکت‌ها و سازمان‌ها اهمیت پیدا خواهد کرد.

جان دورسی همچنین در رابطه با اختلاف طولانی‌‌مدت بین تیم ورشکستگی FTX و سازمان نظارت‌کننده بر انحلال بازارهای دیجیتالی FTX گفت که هر دو طرف باید یک میانجی پیدا کنند و از دریافت احکام متناقض در دادگاه‌های مختلف آمریکا خودداری کنند.

سم بنکمن فراید موسس FTX و چند نفر دیگر متهم به فریبکاری در ورشکستگی این صرافی شده‌اند. او با کمتر از ۳۰ سال سن به جوان‌ترین میلیاردر جهان تبدیل شد و حتی زمانی قصد داشت تا تمامی بدهی‌های ملی باهاما را پرداخت کند تا بتواند در این کشور فعالیت داشته باشد اما در سال ۲۰۲۲ در اتفاقی ناگهانی تمامی سرمایه‌ی او ناپدید شد و خود او نیز مدتی بعد به جرم کلاه‌برداری و پولشویی در باهاما دستگیر و به ایالات متحده تحویل داده شد. در صورتی که تمامی اتهامات او اثبات شود، بنکمن فراید به حداکثر ۱۵ سال حبس محکوم خواهد شد.

منبع: Reuters

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید