سم بنکمن فراید، بنیان گذار FTX، موضوع کتاب جدید مایکل لوئیس خواهد بود - تکفارس 
سم بنکمن فراید، بنیان گذار FTX، موضوع کتاب جدید مایکل لوئیس خواهد بود - تکفارس 
سم بنکمن فراید، بنیان گذار FTX، موضوع کتاب جدید مایکل لوئیس خواهد بود - تکفارس 

سم بنکمن فراید، بنیان گذار FTX، موضوع کتاب جدید مایکل لوئیس خواهد بود

مهدی حلوائی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 19:28
سم بنکمن فراید

مایکل لوئیس (Michael Lewis)، نویسنده کتاب‌های پرفروشی مانند رکود بزرگ (The Big Short) و فرزندان شوک (Flash Boys)، در کتاب بعدی خود داستان ظهور و سقوط سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)، خالق صرافی رمزارز FTX، را بازگو خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

سم بنکمن فراید پس از تاسیس FTX با کمتر از ۳۰ سال سن به جوان‌ترین میلیاردر جهان تبدیل شد و حتی زمانی قصد داشت تا تمامی بدهی‌های ملی باهاما را پرداخت کند تا بتواند در این کشور فعالیت داشته باشد اما در سال ۲۰۲۲ در اتفاقی ناگهانی تمامی سرمایه‌ی او ناپدید شد و خود او نیز مدتی بعد به جرم کلاه‌برداری و پولشویی در باهاما دستگیر و به ایالات متحده تحویل داده شد. در صورتی که تمامی اتهامات او اثبات شود، بنکمن فراید به حداکثر ۱۵ سال حبس محکوم خواهد شد.

کتاب Going Infinite: the Rise and Fall of a New Tycoon در تاریخ ۳ اکتبر منتشر خواهد شد و به‌گفته‌ی انتشارات Penguin Press، داستانی جذاب در مورد یکی از مرموزترین چهره‌ها در قلب یکی از تماشایی‌ترین فروپاشی‌های اقتصادی قرن ۲۱ خواهد بود. نویسنده و خبرنگار اقتصادی، مایکل لوئیس، توسط یکی از دوستان خود با سم بنکمن فراید آشنا شده و فرصت این را پیدا کرده بود تا از نزدیک روند رسیدن او به شهرت را مشاهده کند.

لوئیس در مصاحبه با خبرگزاری گاردین (The Guardian) اعلام کرد که او و خانواده‌ و تراپیست بنکمن فراید تنها افرادی بودند که به طور کامل از زندگی جوان‌ترین میلیاردر جهان خبر داشته‌اند. این نویسنده مشهور ادعا می‌کند که مدیرعامل FTX نه تنها با این موضوع مشکلی نداشته بلکه در خصوص مطالعه و بررسی زندگی خود به او آزادی کامل داده است. به‌گفته‌ی تام پن (Tom Penn)، سردبیر Penguin Press، مایکل لوئیس مدت‌ها در کنار بنکمن فراید بوده و از این رو به خوبی او را می‌شناسد. پن معتقد است که کتاب جدید لوئیس، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اثر او خواهد بود.

منبع: The Guardian

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید