با سقوط بازار رمزارزها، ال سالوادور توان پرداخت بدهی های خود را نخواهد داشت - تکفارس 
با سقوط بازار رمزارزها، ال سالوادور توان پرداخت بدهی های خود را نخواهد داشت - تکفارس 

با سقوط بازار رمزارزها، ال سالوادور توان پرداخت بدهی های خود را نخواهد داشت

مهدی حلوائی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 18:05
ال سالوادور

سقوط اخیر بازار رمزارزها باعث شده تا کشور ال سالوادور، که سال گذشته بیت کوین را به رسمیت شناخت، مبلغ ۴۰ میلیون دلار را به دلیل افت ارزش این رمزارز از دست بدهد. این در حالی است که بسیاری از شهروندان ال سالوادور سال گذشته نسبت به بی‌ثباتی ارزش رمزارزها و احتمال تاثیر مخرب آن بر اقتصاد این کشور ابراز نگرانی کرده بودند.

بازار رمزارزها در هفته‌ی جاری با سقوطی چشمگیر مواجه شد و ارزش آن حدود ۱ تریلیون دلار کاهش پیدا کرد. به‌گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ریزش ۴۰ درصدی ارزش بیت کوین از ماه مارچ گذشته به این معنی است که نایب بوکله، رئیس جمهور ال سالوادور، در این میان ۴۰ میلیون دلار ضرر کرده است. همین موضوع باعث شده تا شک و تردیدهایی در مورد توانایی این کشور در پرداخت بدهی‌های خود ایجاد شود. در حال حاضر این کشور تا ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۲۳ فرصت دارد تا ۸۰۰ میلیون دلار بدهی خود را پرداخت کند.

خبرگزاری El Pais در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که سازمان IMF از رئیس جمهور ال سالوادور درخواست کرده است تا بیت کوین را به عنوان ارز رسمی کشور به رسمیت نشناسد. همین موضوع باعث ایجاد تنش‌هایی در روابط این کشور با IMF شده است. گفته می‌شود که این سازمان توانایی پرداخت بدهی ال سالوادور را دارد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید