مارک گورمان افزایش سایز نمایشگر آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را تائید کرد - تکفارس 
مارک گورمان افزایش سایز نمایشگر آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را تائید کرد - تکفارس 

مارک گورمان افزایش سایز نمایشگر آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را تائید کرد

افشین نوری
۸ خرداد ۱۴۰۲ - 07:24
آیفون ۱۶ پرو

در حالیکه هنوز سری آیفون ۱۵ پرو معرفی نشده است شایعات زیادی درباره سری آیفون ۱۶ وجود دارد و حالا یک تحلیلگر مطرح به نام مارک گورمان تائید کرده است که مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس نمایشگرهای بزرگتری خواهند داشت.

این تحلیلگر بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود گفته است که اپل نمایشگر مدل آیفون ۱۶ پرو را به‌ترتیب به ۶.۳ و ۶.۹ اینچ افزایش خواهد داد. در حال حاضر مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به‌ترتیب از نمایشگرهای ۶.۱ . ۶.۷ اینچی بهره می‌برند و امسال نیز احتمال مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس نیز از همین سایز نمایشگرها استفاده خواهند کرد.

 آیفون ۱۶ پرو

افزایش سایز نمایشگر باعث خواهد شد تا فضای بیشتری برای استفاده از سخت‌افزارهای بهتر ایجاد شود و شاید اپل بخواهد از دوربین‌های بهتر یا باتری بزرگتر در مدل‌های آیفون ۱۶ پرو استفاده کند. این موضوع باعث خواهد شد تا اپل رقابت‌پذیری بیشتری در بخش گوشی‌های رده‌بالاتر داشته باشد.

گورمان یکی از تحلیلگران مطرح حوزه فناوری است و سابقه خوبی در پیش‌بینی مشخصات محصولات آینده اپل دارد. شایعات قبلی نیز به احتمال افزایش سایز نمایشگر مدل‌های آیفون ۱۶ پرو اشاره کرده‌اند و با توجه به گزارش امروز گورمان می‌توان تا حدودی زیادی مطمئن شد که اپل سال آینده سایز نمایشگر گوشی‌های پرچمدار خود را افزایش خواهد داد.

با توجه به اینکه هنوز چند ماه تا معرفی سری آیفون ۱۵ باقی مانده است خیلی زود است که درباره آیفون ۱۶ با قطعیت صحبت کنیم. برخی گزارش‌ها گفته‌اند که اپل در سری آیفون ۱۶ به جای ماژول دوربین قطری از سیستم دوربین عمودی استفاده خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود این گوشی‌ها از یک مودم اختصاصی ۵G اپل بهره خواهند برد.

اپل حتی ممکن است از دوربین سلفی زیر نمایشگر در مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ اولترا استفاده کند. استفاده از این فناوری باعث خواهد شد تا نسبت تصویر به بدنه آیفون‌های ۱۶ پرو افزایش یابد. متاسفانه این تکنولوژی در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ اولترا ارائه نخواهد شد. 

ظاهرا آیفون ۱۶ پرو‌ مکس بزرگترین مدل سال ۲۰۲۴ خواهد بود و اپل ممکن است از نام ‌اولترا برای آن استفاده کند. در هر حال باید ببینیم سال آینده سری آیفون ۱۶ با چه طراحی و مشخصاتی معرفی می‌شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید