آن بودن، مدیر عامل استارلینگ بانک، از سمت خود استعفا داد - تکفارس 
آن بودن، مدیر عامل استارلینگ بانک، از سمت خود استعفا داد - تکفارس 

آن بودن، مدیر عامل استارلینگ بانک، از سمت خود استعفا داد

مهدی حلوائی
۴ خرداد ۱۴۰۲ - 14:35
استارلینگ بانک

آن بودن (Anne Boden)، مدیر عامل و بنیان‌گذار استارلینگ بانک (Starling Bank)، امروز از کناره‌گیری خود از سمت مدیر عاملی این بانک خبر داد. استارلینگ بانک در حال حاضر ۳.۶ میلیون مشتری داشته و ارزش آن آخرین بار ۳ میلیارد دلار تخمین زده شده بود.

مطالب مرتبط:

خبر استعفای آن بودن از مدیر عاملی استارلینگ بانک همزمان با گزارش مالی سالانه‌ی این بانک منتشر شده است. این در حالی است که بر اساس گزارش مالی یادشده، میزان درآمد، سود و سپرده‌ی استارلینگ بانک نسبت به سال گذشته‌ی میلادی افزایش داشته است. استعفای بودن به قدری ناگهانی بوده که استارلینگ بانک حالا یکی از کارکنان قدیمی خود به نام جان ماونتن (John Mountain) را به عنوان جایگزین موقت او معرفی کرده است.

آن بودن

بودن، که در تاریخ ۳۰ زوئن به صورت رسمی جای خود را به مدیر عامل جدید خواهد داد، اعلام کرد که برای متمایز کردن سمت فعلی خود از نقش سهامدار این تصمیم را گرفته است. در حال حاضر بودن ۴.۹ درصد از سهام استارلینگ بانک را در اختیار دارد. این کمپانی در طی سال‌های گذشته موفق شده سرمایه‌ای ۱ میلیارد دلاری را از شرکت‌هایی مانند کرایسلر (Chrysler)، فیدلیتی (Fidelity) و سازمان سرمایه‌گذاری قطر (QIA) جذب کند.

درآمد استارلینگ بانک تا تاریخ ۳۱ مارچ به ۴۵۳ میلیون پوند (۵۶۰ میلیون دلار) رسیده که از ۲۱۶ میلیون پوند سال گذشته بیشتر است. سود این بانک نیز در بازه‌‌ی زمانی مشابه از ۳۲ میلیون پوند به ۱۹۵ میلیون پوند افزایش پیدا کرده و میزان سپرده‌ی آن نیز با رشدی ۱۷ درصدی به ۱۰.۶ میلیون پوند رسیده است.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که استعفای آن بودن دلیلی غیر از آن‌چه او اعلام کرده داشته باشد اما به طور کلی پاندمی کووید ۱۹ و مشکلات اقتصادی پس از آن، رشد شرکت‌های تجاری را با چالشی جدی روبه‌رو کرد. هرچند که استارلینگ بانک در بریتانیا به موفقیت قابل قبولی دست پیدا کرده اما این موفقیت هرگز در بازار بین‌المللی رخ نداد و برای مثال، تلاش چهار ساله‌ی این شرکت برای دریافت لایسنس بانکی از کشور ایرلند پس از تاخیری نسبتاً طولانی به دلیل شیوع پاندمی کرونا در سال گذشته با شکست مواجه شد.

منبع: TechCrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.