گوگل برای تبلیغات هوشمند خود با رگولاتورهای انگلستان همکاری خواهد کرد - تکفارس 
گوگل برای تبلیغات هوشمند خود با رگولاتورهای انگلستان همکاری خواهد کرد - تکفارس 

گوگل برای تبلیغات هوشمند خود با رگولاتورهای انگلستان همکاری خواهد کرد

حامد شهرزاد
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 14:10
گوگل

گوگل و سازمان رگولاتوری تنظیم رقابت در انگلستان اعلام کردند که رگولاتور‌های انگلیس و سازمان رقابت و بازار‌ها در انگلستان (سی‌ ام‌ ای) در تلاش برای تغییر نوع هدف‌گذاری تبلیغات هوشمند آنلاین با گوگل همکاری خواهند کرد. این در حالی است که گوگل در تلاش است تا استفاده از کوکی‌های شخص ثالث را برای ردیابی و هدف قرار دادن کاربران با تبلیغات هوشمند حذف کند و به جای آن از مجموعه جدیدی از فناوری‌ها استفاده کند که آن را پرایوسی سند باکس (Privacy Sandbox) نامیده است.

در اعلامیه منتشرشده اعلام شده است که گوگل در نظر دارد تا برای اولین بار با شرکت‌های تنظیم کننده‌ها و رگولاتوری و شرکت‌های فن‌آوری در این زمینه همکاری کند. همچنین اعلام شده است که سازمان رقابت و بازار‌ها در انگلستان، تنظیم‌کننده محافظت از داده‌های انگلستان (دفتر کمیساری اطلاعات یا آی سی او) نیز در این امر دخیل خواهد بود. آندره کوسلی، مدیر ارشد سازمان رقابت و بازار‌ها در انگلستان، در بیانیه‌ای گفت:

سازمان رقابت و بازار‌ها در انگلستاندر تعیین اینکه ما چگونه می‌توانیم با قدرتمندترین شرکت‌های فناوری برای تغییر رفتار تبلیغات هوشمند و محافظت از داده‌های کاربران و مصرف کنندگان عمل کنیم، نقش اصلی را ایفا می‌کند.

مطالب مرتبط:

سازمان رقابت و بازار‌ها در انگلستان نقش اصلی را در تعیین چگونگی کار با قدرتمندترین شرکت‌های فناوری ایفا می‌کند

این همکاری در پاسخ به اعلامیه سازمان رقابت و بازار‌ها در انگلستاندر ژانویه مبنی بر اینکه به طور رسمی در حال بررسی پیشنهاد‌های گوگل است، شامل استفاده از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری کاربران در گروه‌های ناشناس برای هدف قرار دادن آن‌ها با تبلیغات است. رویکرد جدید گوگل به عنوان ایجاد یک حریم خصوصی بهتر برای ردیابی کوکی‌ها در نظر گرفته شده است، که این شرکت قصد دارد تا سال آینده از مرورگر کروم خود حذف کند.

با این حال، نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه پرایوسی سند باکس گوگل می‌تواند به رقابت بین شرکت‌های مختلف آسیب برساند و قدرت بیشتری را در اختیار غول جستجو قرار دهد، مطرح شده است. همچنین نگرانی‌هایی در مورد سازگاری این پیشنهادات با مقررات سختگیرانه حفاظت از داده‌های جی دی پی آر اروپا مطرح شده است. در همین حال، این برنامه‌ها نیز در ایالات متحده با نظارت سازمان‌های ضد انحصاری روبرو هستند.

گوگل درمورد چگونگی توسعه و اجرای تغییرات، یک سری تعهدات به تنظیم‌کننده انگلستان داده است. این سازمان اعلام کرده است که این برنامه‌ها را به صورت شفاف توسعه می‌دهد، به گونه‌ای که به خود یک مزیت ناعادلانه ندهد و یا در برابر رقبای خود تبعیض قائل شود. همچنین تعهد کرده است که داده‌های کاربر از تاریخچه مرور کروم یا گوگل آنالیز را با محصولات تبلیغاتی خود ترکیب نکند.

از طرف خود، سازمان رقابت و بازار‌ها در انگلستان گفته است که این تعهدات نگرانی‌های آن را برطرف می‌کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید