بریتانیا از ایلان ماسک دعوت کرد درباره برنامه‌هایش برای توییتر توضیح دهد - تکفارس 
بریتانیا از ایلان ماسک دعوت کرد درباره برنامه‌هایش برای توییتر توضیح دهد - تکفارس 

بریتانیا از ایلان ماسک دعوت کرد درباره برنامه‌هایش برای توییتر توضیح دهد

افشین نوری
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 09:02
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک اخیرا توییتر را به قیمت ۴۳ میلیارد دلار خرید و هنوز قرار آن نهایی نشده است. به همین‌خاطر، بریتانیا از ماسک دعوت کرده تا درباره تغییراتی که قرار است در این شبکه اجتماعی بدهد توضیخاتی ارائه کند.

بریتانیا در نامه خود به ماسک گفته است که بسیار علاقمند است تا درباره برنامه‌های او برای توییتر بیشتر بدانند. در این نامه آمده است:

طبق گزارش ۲۰۲۰ دولت بریتانیا درباره نشر اخبار جعلی در رابطه با بیماری کرونا، شفافیت بات‌ها و اکانت‌های اسپم در شبکه‌های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردارند. ما نیاز به مراقبت از آزادی بیان در عین جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط درباره موضوعات مختلف هستیم.

به نظر می‌رسد دولت بریتانیا خواستار ایجاد توازن بین آزادی بیان و سانسور در توییتر است و حالا با دعوت از ماسک قصد دارد که نظرات او را درباره این موضوع بداند. ماسک قبلا در صحبت‌‌های خود گفته است که مدافع آزادی بیان در شبکه‌های اجتماعی است و هدفش از خرید توییتر همین موضوع است.

گفته می‌شود ماسک قصد دارد تغییرات زیادی را در توییتر ایجاد بکند که از آن جمله می‌توان به پولی کردن برخی قابلیت‌های این شبکه اجتماعی یا اضافه کردن دکمه ویرایش توییت اشاره کرد.

از طرفی، کارکنان توییتر نگران تعدیل نیرو در این شرکت بعد از سر کار آمدن ماسک هستند.‌ لو اخیرا با انتشار توییتی گفته بود که توییتر برای عموم مردم رایگان خواهد ماند اما ممکن از برخی سازمان‌های دولتی هزینه ناچیزی گرفته شود.

البته نامه بریتاتیا به ماسک به معنای این نیست که او حتما باید برای ارائه توضیحات در این کشور حضور بیابد. بلکه می‌تواند این دعوت را رد کند یا یکی از نمایندگان خود را بفرستد. مارک زاکربرگ نیز قبلا دعوت بریتانیا برای توضیح درباره برخی موضوعات را رد کرده بود.

منبع: engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید