دستگاه جدید MouthPad امکان کنترل کامپیوتر و موبایل با استفاده از زبان را به شما خواهد داد - تکفارس 
دستگاه جدید MouthPad امکان کنترل کامپیوتر و موبایل با استفاده از زبان را به شما خواهد داد - تکفارس 

دستگاه جدید MouthPad امکان کنترل کامپیوتر و موبایل با استفاده از زبان را به شما خواهد داد

افشین نوری
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:29
کامپیوتر

در سال‌های گذشته، شرکت‌های زیادی اقدام به توسعه لوازم جانبی جذابی برای کامپیوترها و افزایش سهم بازار خود کرده‌اند. ما اخیرا در بازار کامپیوترها شاهد یک ترند جدید، برای معرفی لوازم جانبی قابل‌ شخصی‌سازی جهت استفاده افراد کم‌توان هستیم. حالا یک شرکت استارت‌آپی در سان فرانسیسکو توانسته یک وسیله جانبی به نام MouthPad توسعه دهد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن کامپیوتر خود را از طریق زبان کنترل کنند.

همانطور که از اسم این وسیله جانبی پیداست، ما یک کنترلر زبانی روبرو هستیم که با زبان کار می‌کند. این وسیله درواقع مثل تاچ‌پد لپ‌تاپ‌ها عمل می‌کند و سنسورهای آن قادر به تشخیص و ردیابی حرکات زبان روی سقف دهان جهت کنترل ماوس، کلیک‌های راست و چپ و کارهای دیگر خواهد بود.

شرکت Augmental که این دستگاه را توسعه داده است، در سال ۲۰۱۹ توسط یک گروه از دانشجویان دانشگاه MIT تاسیس شد و هدف آن‌‌ها از توسعه این وسیله کمک به افراد کم‌توان بوده است. این شرکت خود را متعهد به توسعه فناوری‌های پیشرفته برای توانمند کردن کاربران می‌داند.

کامپیوتر

دستگاه MouthPad در واقع یک جایگزین بدون دست، برای کنترل دستگاه‌ها است و از طریق بلوتوث به دستگاه‌های ویندوزی، لینوکس، مک اواس، آی او‌اس و اندروید وصل می‌شود. این دستگاه علاوه بر افراد کم‌توان، برای افراد عادی نیز قابل استفاده خواهد بود.

شرکت Augmental در شاسی MouthPad از رزین دندان ضدآب استفاده کرده است و حتی می‌توان آن را به اسکن کردن سه بعدی دهان هر کاربر شخصی‌سازی کرد. وزن آن فقط ۷.۵ گرم و ابعاد آن ۸۰x50x30 میلیمتر با ضخامت ۰.۷ میلیمتر است. باتری آن تا ۵ ساعت برای استفاده‌های مستمر دوام خواهد آورد و تا ۵۰۰ بار چرخه شارژ کاربرد خواهد داشت.

دستگاه MouthPad هم‌اکنون در مرحله بتاست و برای خرید آن بادی در لیست انتظار بمانید. این دستگاه منتظر دریافت تائیدیه FCC است و انتظار می‌رود در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ این تائیدیه را دریافت کند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید