هیچ کس در اروپا لپ تاپ و کامپیوتر نمی خرد - تکفارس 
هیچ کس در اروپا لپ تاپ و کامپیوتر نمی خرد - تکفارس 

هیچ کس در اروپا لپ تاپ و کامپیوتر نمی خرد

افشین نوری
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - 16:01
هیچ کس در اروپا لپ تاپ و کامپیوتر نمی خرد - تکفارس 

به نظر می‌رسد میزان فروش لپ تاپ‌ها و کامپیوترها در میان اروپایی‌ها به‌شدت کاهش یافته است. طبق گزارش جدید موسسه Canalys، کاربران اروپایی خیلی کم لپ تاپ و کامپیوتر می‌خرند و میزان خرید آن‌ها با کاهش ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۲.۸ میلیون دستگاه رسیده است.‌

این کاهش تقاضا، دلایل متعددی دارد که از جمله می‌توان به اشباع بازار و افزایش قیمت‌ها اشاره کرد. در حال حاضر میزان فروش لپ تاپ در اروپا فقط ۱۰.۸ میلیون دستگاه است که ۲۵ درصد کمتر از سال گذشته است و فروش کامپیوترها نیز ۶ درصد کاهش یافته است. نکته جالب اینکه باز شدن مدارس نیز تاثیری در افزایش تقاضا نداشته است و طبق گزارش Canalys اکثر لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای فروخته شده در اروپا توسط شرکت‌های بزرگ خریداری شده‌اند و مردم عادی کمتر به سراغ آن‌ها رفته‌اند‌. میزان فروش تبلت نیز با کاهش ۱۳ درصدی به ۶ میلیون دستگاه رسیده است. 

اگر بازار اروپا این‌گونه باشد می‌تواند حدس زد که بازار سایر مناطق نیز وضع بهتری ندارند. بنابراین انتظار می‌رود که این رکود همچنان ادامه‌دار باشد. همانطور که گفته شد افزایش قیمت‌ها یکی از دلایل اصلی کاهش تقاضا بوده است. لذا شرکت‌هایی در بازار لپ تاپ و کامپیوتر موفق‌تر خواهند بود که محصولات ارزان‌تری ارائه ‌کنند. 

در حال حاضر، پنج شرکت برتر بازار اروپا در بخش لپ تاپ و کامپیوتر عبارتند از لنوو، اچ‌پی، اپل، دل و ایسوس. نکته جالب اینکه اپل رشد ۲۰.۴ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. اما سایر شرکت‌ها افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی را تجربه کرده‌اند. در بخش تبلت نیز پنج شرکت برتر بازار اروپا عبارتند از اپل، سامسونگ، لنوو، آمازون و هواوی.

در ه حال باید منتظر بمانیم و ببینیم‌ که وضعیت بازار لپ تاپ و‌ کامپیوتر در اروپا به کدام سمت و سو حرکت خواهد کرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید