هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس چقدر خواهد بود؟ - تکفارس 
هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس چقدر خواهد بود؟ - تکفارس 
هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس چقدر خواهد بود؟ - تکفارس 

هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس چقدر خواهد بود؟

افشین نوری
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 12:49
آیفون ۱۵ پرو مکس

در حالیکه هنوز چند ماه تا معرفی گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس باقی مانده است، شایعاتی درباره افزایش قیمت آن‌ها نسبت به مدل‌های سال قبل وجود دارد. این افزایش قیمت،‌ ظاهرا به خاطر افزایش هزینه‌های تولید خواهد بود و ما در ادامه می‌خواهیم ببینیم هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس چقدر خواهد بود.

هر چه قابلیت‌های انحصاری گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس بیشتر باشد، قیمت آن‌ها بالتبع افزایش خواهد یافت. گفته می‌شود که امسال هزینه ساخت مدل‌های پرو ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. ارقام فعلی نشان می‌دهند که هزینه ساخت نسخه mmWave 5G آیفون ۱۴ پرو مکس با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برابر با ۴۷۴ دلار بود.

افزایش ۲۰ درصدی هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس به معنای آن است که اپل مجبور با پرداخت ۹۴.۸ دلار هزینه اضافی به‌همراه هزینه BoM که چیزی حدود ۵۶۸.۸ دلار می‌شود خواهد شد. با این حساب، می‌توان گفت که قیمت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۵ پرو مکس با قابلیت mmWave 5G تقریبا ۱۱۹۹.۹۹ دلار خواهد بود. بنابراین حتی اگر قیمت مدل‌های پرو ۱۰۰ دلار افزایش یابد، با توجه به هزینه اضافی ۹۴.۸ دلار، اپل در فروش هر دستگاه آیفون ۱۵ پرو مکس فقط ۵.۲ دلار به دست خواهد آورد.

البته ما هزینه مارکتینیگ، لجستیک، توسعه نرم‌افزار، تحقیق و توسعه و موارد دیگر را در نظر نگرفتیم، بنابراین انتظار می‌رد که هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس فراتر از رقم فوق باشد. اپل قصد دارد در این گوشی از سخت‌افزارهای پیشرفته‌ای استفاده کند که از آن جمله می‌توان به تراشه ۳ نانومتری A17 بایونیک و یک نمایشگر با وضوح بالا اشاره کرد.

همچنین گفته می‌شود که این گوشی از یک لنز پریسکوپ بهره خواهد برد و حاشیه بسیار نازکی در حد ۱.۵۵ میلیمتر خواهد داشت. اپل چندین سال است که قیمت پایه ۹۹۹ دلار را برای گوشی‌های جدید آیفون خود حفظ کرده است، اما امسال به نظر می‌رسد که مجبور به ایجاد تغییراتی در این زمینه خواهد بود. البته هزینه BoM نیز به‌طور تقریبی حساب شده و ممکن است تغییر کند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید