بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ در سال ۲۰۲۳ - تکفارس 
بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ در سال ۲۰۲۳ - تکفارس 

بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ در سال ۲۰۲۳

افشین نوری
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 12:55
گوشی های ارزان سامسونگ

هرگاه صحبت از گوشی‌های اقتصادی می‌شود، سامسونگ پادشاه بی‌چون‌وچرا است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد خرید یکی از گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ را دارید، بایستی چند نکته را در نظر بگیرید:

  • بودجه خود را تا چه حد می‌توانید افزایش دهید؟
  • آیا در منطقه شما از اتصال ۵G پشتیبانی می‌شود؟ آیا شما نیاز به سرعت اضافی دارید؟
  • آیا قصد خرید گوشی آنلاک دارید یا می‌خواهید آن را از طریق اپراتور بخرید؟

خوشبختانه صرفنظر از اینکه نیازهای شما چه چیزهایی هستند، همواره یک گوشی اقتصادی خوب سامسونگ برای شما وجود خواهد داشت. ما در اینجا سعی کرده‌ایم چهار تا از بهترین گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه سامسونگ را برای شما معرفی کنیم تا انتخاب‌های بهتری داشته باشید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

گلکسی A54 5G بهترین گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ که می توانید بخرید

این گوشی اگرچه نیاز به بودجه حدوداً ۴۵۰ دلار دارد، اما انتخاب ما به‌عنوان بهترین گوشی ارزان‌قیمت ۵G سامسونگ است. به‌علاوه، این گوشی یکی از قدرتمندترین گوشی‌هایی است که شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن فاکتور قیمت خریداری کنید. شما همچنین به پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دسترسی خواهید داشت و این به معنای آن است که گوشی شما تا سال‌های طولانی دوام خواهد آورد.

یهترین گوشی ارزان سامسونگ

سیستم دوربین سه‌گانه گلکسی A54 5G واقعاً می‌تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد و دوربین اصلی آن مسلما ستاره نمایش است. شما با استفاده از این دوربین‌ها قادر به ثبت عکس‌های واضحی خواهید بود، هرچند که تمایل سامسونگ به اشباع بیش از حد رنگ‌ها ممکن است برای خیلی از کاربران خوشایند نباشد. اگرچه دوربین‌های فوق عریض و ماکرو گلکسی A54 5G مفیدترین لنزهای موجود نیستند، اما تطبیق پذیری بیشتری با دوربین اصلی دارند.

دوام باتری این گوشی نیز در حد عالی است و با یکبار شارژ می‌تواند تا یک و نیم روز برای انجام کارهای معمولی دوام بیاورد. فناوری شارژ سریع ۲۵ وات آن هم می‌تواند تنها در عرض ۸۵ دقیقه گوشی شما را شارژ کند. البته هیچ شارژری در جعبه A54 وجود ندارد و مجبورید که یک شارژر USB-C سازگار با آن بخرید. در ضمن، سرعت‌ ۲۵ وات آن صرفا برای شارژرهای USB Power Delivery PPS است و شارژرهایی که از آن پشتیبانی نمی‌کنند محدود به سرعت ۱۵ وات هستند. خبری از شارژ بی‌سیم هم نیست که با توجه به قیمت گوشی طبیعی است.

بهترین گوشی ارزان سامسونگ

یکی دیگر از مشخصه‌های بارز گلکسی A54 5G نمایشگر آن است. این نمایشگر یک پنل ۱۲۰ هرتزی Super AMOLED با وضوح بالاست که گزینه‌هایی برای کاهش نرخ نوسازی جهت افزایش شارژدهی گوشی دارد. محتوای نمایشگر، در نور روز کاملاً قابل‌رویت هستند و در واقع می‌توان گفت که ما با بهترین نمایشگر گوشی در این محدوده قیمتی روبه‌رو هستیم.

گلکسی A54 5G  از تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ بهره می‌برد، که در مقایسه با گوشی‌های گران‌تر سامسونگ، برای انجام کارهای روزانه بسیار مناسب است. این گوشی ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد که برای اکثر کاربران کافی خواهد بود، هرچند که امکان افزایش آن با استفاده از کارت microSD نیز وجود دارد. این گوشی همچنین از اتصال ۵G پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تا چندین سال‌ آینده به کمک شما بیاید.

چه چیزی گوشی گلکسی A54 5G را برجسته می‌کند

دوربین‌های همه کاره: دوربین اصلی قدرتمند این گوشی که توسط دو دوربین فوق عریض و ماکرو پشتیبانی می‌شود، یک بسته کامل دوربینی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

نمایشگر عالی: صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی Super AMOLED آن در همه شرایط روشن، واضح و سریع است.

شارژدهی عالی: باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی می‌تواند تقریبا تا دو روز دوام بیاورد و به سرعت شارژ شود.

حافظه داخلی مناسب: حافظه ۱۲۸ گیگابایتی آن می‌تواند برای ذخیره‌سازی عکس‌ها و اپلیکیشن‌های توسط اکثر کاربران کافی باشد و با شیار کارت microSD امکان ارتقا آن وجود خواهد داشت.

اتصال ۵G: هرچند همه کشورهای دنیا به شبکه ۵G دسترسی ندارند، اما این گوشی برای آینده چنین امکانی را فراهم کرده است.

گلکسی A32 5G نسبت به قیمت‌اش، ارزش خرید بسیار بالایی دارد

در حالی‌که گوشی گلکسی A54 5G با قابلیت‌های خوبی که دارد می‌تواند همه ما را تحت‌تاثیر قرار دهد، اما باید اعتراف کنیم که گلکسی A32 5G قیمت بسیار جذابی دارد. این گوشی بیش از یک سال است که معرفی شده و تخفیف‌های بسیار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

بهترین گوشی ارزان سامسونگ

این گوشی در ازای قیمتی که دارد قابلیت‌های خوبی ارائه کرده است که شامل عملکرد نسبتا خوب، دوربین‌های مناسب و دوام باتری بالاتر از متوسط می‌شود. البته نباید این گوشی را با گوشی‌هایی مثل گلکسی S22 سامسونگ مقایسه کرد، اما این گوشی برای استفاده‌های روزمره یک گزینه بسیار عالی است.

یکی از بخش‌های گلکسی A32 5G که ما تحت تاثیر قرار داد طراحی آن است. در حالیکه اکثر گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار طراحی چشمگیری ندارد، اما A32 5G از یک طراحی زیبا با پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد. البته قاب پشتی آن کمی لغزنده است و اگر می‌خواهید در دراز مدت آن را سالم نگه دارید، توصیه ما این است که از یک کیس مناسب برای آن استفاده کنید.

بهترین گوشی ارزان سامسونگ

گلکسی A32 5G با قیمت ۲۷۹ دلار، مسلما بهترین گزینه برای گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه است و البته کاهش قیمت آن به معنای قربانی کردن برخی قابلیت‌های مهم نیز است. این روزها به ندرت در جعبه گوشی‌ها می‌توان یک شارژر پیدا کرد. این قصه سر دراز دارد، اما اگر به دنبال یک گوشی مدرن‌تر هستید گلکسی A23 5G ارزش بررسی دارد.

چه چیزی گلکسی A32 5G را برجسته می‌کند

عملکرد مناسب: این گوشی هرچند در هیچ تست سرعتی برنده نمی‌شود، اما برای استفاده‌های روزمره عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان می‌دهد.

دوربین‌های خوب: دوربین اصلی و فوق عریض آن تصاویر خوبی را ثبت می‌کنند و لنز ماکرو آن در حد خوب است.

ارزش خرید: این گوشی جایگاه ویژه‌ای از نظر ارزش خرید در بین گوشی های ارزان‌قیمت سامسونگ دارد.

گلکسی A14 5G هم ارزان و هم رایگان با اپراتورها است

این گوشی هرچند جذاب‌ترین گوشی مقرون‌به‌صرفه سامسونگ نیست، اما اگر آن را از طریق یک اپراتور بخرید می‌تواند ارزان‌ترین گوشی سامسونگ باشد. این گوشی هم‌اکنون در آمریکا با تخفیف‌های بسیار زیاد (یا رایگان) از طریق قرارداد با اپراتورها فروخته می‌شود و علی‌رغم طراحی نسبتا استانداردی که دارد، یک گزینه بسیار مناسب برای افراد با بودجه کم خواهد بود.

بهترین گوشی ارزان سامسونگ

این گوشی  برای استفاده‌های روزمره عملکرد خوبی دارد. دوربین اصلی آن تصاویر باکیفیتی در نورپردازی‌های خوب ثبت می‌کند. عمر باتری آن نیز بسیار خوب است و می‌تواند تا دو روز دوام بیاورد. تعهد سامسونگ برای به‌روزرسانی گلکسی A14 5G را هم نباید فراموش کرد: این گوشی تا پنج سال آپدیت‌های امنیتی و تا دو سال آپدیت‌های اندروید را دریافت خواهد کرد. 

با این حال، این گوشی به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ از متریال ساخت مناسب و کیفیت بلندگو خوبی برخوردار نیست. البته شما می‌توانید این دو مشکل را با خرید یک کیس مناسب و استفاده از هدفون رفع کنید. ضمناً حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی آن ممکن است برای برخی کاربران مناسب نباشد که به راحتی با استفاده از یک کارت microSD می‌توان آن را ارتقا داد.

بهترین گوشی ارزان سامسونگ

در مجموع، سامسونگ همه تلاش خود را کرده است تا قیمت گلکسی A14 5G را زیر ۲۰۰ دلار نگه دارد. همانطور که گفته شد شما حتی می‌توانید آن را به صورت رایگان یا ارزان از طریق اپراتورهایی مثل T-Mobile و AT&T تهیه کنید. به نظر ما، این یک معامله عالی است و گلکسی A14 5G  برای اکثر کاربران مناسب خواهد بود. ضمناً نسخه LTE این گوشی در برخی کشورها با قیمت کمتری موجود است، اما به نظر ما نسخه ۵G آن گزینه بهتری خواهد بود.

چه چیزی گلکسی A14 5G را برجسته می‌کند

قیمت: قیمت نسخه آنلاک این گوشی بسیار پایین است و امکان خرید آن به‌ صورت رایگان یا تقریباً رایگان از طریق اپراتورهای آمریکا نیز وجود دارد.

دوام باتری خوب: باتری این گوشی تا دو روز دوام می‌آورد، هرچند که هیچ شارژری در جعبه آن وجود ندارد.

دوربین مناسب: دوربین اصلی این گوشی در نور روز عملکرد خوبی دارد و می‌تواند عکس‌های باکیفیتی ثبت کند.

گلکسی A03s ارزان‌ترین گوشی سامسونگ است که توصیه می‌کنیم

گلکسی A03s یک گوشی کاملاً ساده است. اگر شما به دنبال خرید یک گوشی بسیار ارزان‌قیمت سامسونگ هستید که بتواند در استفاده‌های روزانه دوام بیاورد، این گوشی بهترین مدلی است که ما توصیه می‌کنیم. البته با توجه به قیمت زیر ۲۰۰ دلار آن باید انتظارات خود را پایین بیاورید.

بهترین گوشی ارزان سامسونگ

در آزمایش‌هایی که ما روی آن انجام دادیم متوجه شدیم که عملکرد و کیفیت ساخت آن کمی ضعیف است که با توجه به قیمت پایینش طبیعی است. اما نقطه قوت این گوشی آن است که پردازنده نسبتا ضعیف آن عمر باتری بسیار خوبی را به ارمغان آورده است. شما با یکبار شارژ باتری آن به دو روز استفاده متوسط ​​دسترسی خواهید داشت، هرچند که هیچ شارژری در جعبه آن وجود ندارد.

تعهد سامسونگ برای به‌روزرسانی گلکسی A03s مثال‌زدنی است. این گوشی همانند گوشی‌های پرچمدار سامسونگ که قیمت برخی از آن‌ها تا ده برابر A03s می‌رسد، تا پنج سال آپذیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. این گوشی مسلما می‌تواند برای هر کسی، به‌عنوان اولین گوشی هوشمند، عالی باشد و مسلما شروع خوبی برای استفاده از رابط کاربری One UI و اکوسیستم اندروید سامسونگ خواهد بود.

بهترین گوشی ارزان سامسونگ

چه چیزی گلکسی A03s را برجسته می‌کند

ارزان بودن: این گوشی یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شود که در اکثر کشورها از جمله آمریکا قابل دسترس است.

دوام باتری: باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن می‌تواند با یکبار شارژ تا دو روز برای استفاده‌های معمولی ​​دوام بیاورد.

ماندگاری: این گوشی هم مثل همه گوشی‌های سامسونگ، به مدت پنج سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

در یک گوشی مقرون‌به‌صرفه سامسونگ باید به دنبال چه چیزی باشید؟

گوشی‌های ارزان قیمت سامسونگ جزو بهترین گوشی‌های اقتصادی دنیا هستند که می‌توانید آن‌ها را بخرید، اما برای انتخاب مدل مناسب باید به چند نکته توجه داشته باشید:

به ارزش خرید نگاه کن

هرچند خرید یک گوشی هوشمند صرفا براساس قیمت آن می‌تواند یک روش مناسب باشد، اما توصیه ما این است که به جای قیمت حتما به ارزش خرید آن گوشی توجه کنید. اگر قیمت یک گوشی ۱۰۰ دلار بیشتر است، اما در عوض چند سال بیشتر دوام می‌آورد، مسلما معامله بهتری خواهد بود. بنابراین داشتن کیفیت ساخت خوب یا بهره بردن از یک تراشه قدرتمند برای اجرای برنامه‌های سنگین‌تر در آینده مواردی هستند که باید لحاظ شوند.

با ۵G یا بدون ۵G

هرچند اکثر گوشی‌های فوق از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند، اما شاید شما بسته به شرایط محل زندگی‌تان نیاز به استفاده از آن نداشته باشید. اگر در محیط‌های بیرون از منزل زیاد از اینترنت استفاده نمی‌کنید یا اگر در یک روستا زندگی می‌کنید، می‌توانید در پول خود صرفه‌جویی کنید و یک گوشی LTE بخرید.

آنلاک یا اپراتور

در آمریکا اکثر گوشی‌ها از طریق اپراتورها به فروش می‌رسند. بنابراین شما می‌توانید بسته به اپراتوری که از خدمات آن استفاده می‌کنید از معاملات خوبی برای خرید گوشی‌های سامسونگ بهره ببرید. این نوع خریدها، هم برای گوشی‌های پرچم‌دار مثل سری S22 و هم برای مدل‌های اقتصادی سری A قابل دسترس هستند، که برخی از آنها به صورت قراردادی و برخی به صورت رایگان خواهند بود.

یک دوربین قدرتمند که بر همه دوربین‌ها حکومت کند

نکته‌ای که همواره باید در مورد گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت به خاطر داشته باشید این است که به جز دوربین اصلی باید از سایر دوربین‌ها صرف‌نظر کنید. در اکثر مدل‌ها، دوربین اصلی تنها دوربینی است که نتایج خوبی ارائه می‌دهد و دوربین‌های ماکرو و فوق عریض صرفا نقش کمکی را دارند و نباید روی آن‌ها زیاد حساب باز کرد. البته، اگر دوربین‌ها اهمیت زیادی برای شما ندارند، این موضوع مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

سوالات متداول

آیا گوشی‌های ارزان قیمت سامسونگ بد هستند؟

به هیچ‌وجه! در واقع می‌توان گفت که سامسونگ برخی از بهترین گوشی‌های اقتصادی دنیا را می‌سازد.

چرا باید یک گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ را بخریم؟

هرچند گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ سخت افزار نسبتا خوبی دارند، اما ارزش واقعی آن‌ها در بخش نرم افزار نهفته است. شما تا پنج سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت خواهید کرد و کمتر شرکتی چنین قابلیتی را برای گوشی‌های خود در نظر می‌گیرد.

از کجا می‌توان بهترین معامله را برای گوشی‌های سامسونگ داشت؟

اگر در آمریکا زندگی می‌کنید بهترین روش، خرید از طریق اپراتورها است. حتی می‌توانید خریدهای دست دوم خوبی نیز داشته باشید، اما این می‌تواند کمی ریسک‌دار باشد. 

آیا گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ قابلیت NFC دارند؟

بله، همه گوشی‌های جدید سری گلکسی A سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. 

منبع: Androidauthority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.