مقایسه گلکسی A54 و گلکسی A34 سامسونگ - تکفارس 
مقایسه گلکسی A54 و گلکسی A34 سامسونگ - تکفارس 

مقایسه گلکسی A54 و گلکسی A34 سامسونگ

مهدی حلوائی
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - 16:24
گلکسی A53 و A54

سری میلن‌رده‌ی گلکسی A جزو محبوب‌ترین گوشی‌های برند سامسونگ بوده و این موضوع در خصوص گوشی‌های گلکسی A54 و گلکسی A34 نیز صدق می‌کند. در حال حاضر نسخه‌ی ۱۲۸/۶ گیگابایتی گلکسی A54 با قیمت ۴۴۹ دلار به بازار عرضه شده اما آیا این گوشی در برابر گلکسی A34 ارزش خرید بیشتری دارد؟ در این مقاله به مقایسه‌ی این دو میان‌رده‌ی جدید سامسونگ خواهیم پرداخت.

طراحی و نمایشگر

گلکسی A54

سامسونگ در طراحی میان‌رده‌های ۲۰۲۳ خود از رویکرد جدیدی پیروی کرده و حالا برخلاف سالیان قبل، گوشی گران‌تر گلکسی A54 از نمایشگر کوچک‌تر ۶.۴ اینچی بهره برده است. در طرف دیگر، گلکسی A34 به نمایشگر ۶.۶ اینچی مجهز شده و میزان روشنایی نمایشگر آن نیز کمی از گلکسی A54 بیشتر است. سامسونگ این دو گوشی را در رنگ‌های لیمویی، مشکی، بنفش و نقره‌ای به بازار عرضه کرده است.

هر دو گوشی گلکسی A54 و A34 تا حدودی به سری گلکسی S23 نیز شباهت دارند چرا که دیگر خبری از محفظه‌ی دوربین در قسمت پشتی آن‌ها نبوده و دوربین‌های آن‌ها با بدنه‌ی گوشی ادغام شده‌اند. همچنین لبه‌های این دو گوشی نیز منحنی بوده و علی‌‌رغم قیمت نسبتاً پایین آن‌ها، نمایشگر هر دو گوشی از وضوح ۱۰۸۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و فناوری ویژن بوست (Vision Boost)، که میزان روشنایی و کنتراست را زیر نور خورشید افزایش می‌دهد، پشتیبانی می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دوربین

گلکسی A54

میان‌رده‌های جدید سامسونگ همانند سری گلکسی S23 حسگر عمق را کنار گذاشته و تنها از سه دوربین اصلی، فوق عریض و ماکرو استفاده کرده‌‌اند. گلکسی A54 به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده و گلکسی A34 نیز از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی بهره برده اما هر دو دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز سامسونگ و لرزش‌گیر اپتیکال پشتیبانی می‌کنند. دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (گلکسی A54)/8 مگاپیکسلی (گلکسی A34) و ماکروی ۵ مگاپیکسلی نیز سایر دوربین‌های پشتی این دو گوشی را تشکیل می‌دهند.

دیگر تفاوت گلکسی A54 و گلکسی A34 در دوربین سلفی آن‌هاست. میان‌رده‌‌ی گران‌تر سامسونگ به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده اما گلکسی A34 از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره برده است. هر دو دوربین از فیلم‌برداری ۴K با نرخ ۳۰ فریم پشتیبانی می‌کنند و این اولین باری است که سامسونگ در سری گلکسی A ابزاری را برای تغییر دامنه‌ی پویای تصاویر از طریق اپلیکیشن دوربین ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط:

عملکرد و سیستم‌ عامل

گلکسی A34

هر دو گوشی گلکسی A54 و گلکسی A34 از تراشه‌های ۸ هسته‌ای و ۵ نانومتری سامسونگ بهره برده و به همراه رابط کاربری One UI 5.1 (مبتنی بر اندروید ۱۳) به بازار عرضه شده‌اند. گلکسی A34 در دو نسخه با ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۶ و ۲۵۶/۸ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۳۸۹ یورو و ۴۵۹ یورو در دسترس قرار گرفته اما کاربران می‌توانند با استفاده از کارت میکرو اس دی حافظه‌ی آن را ارتفا بدهند. گلکسی A54 نیز در دو نسخه‌ی ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ گیگابایتی با قیمت ۴۸۹ یورو و ۵۲۹ یورو روانه‌ی بازار شده است.

عمر باتری و شارژ

گلکسی A34

سامسونگ در هر دو میان‌رده‌ی جدید خود از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که با هر بار شارژ بیش از یک روز دوام می‌آورد. با این وجود، سرعت شارژ گوشی‌ها کمتر از حد انتظار است چرا که خبری از شارژ ۴۵ واتی سامسونگ در آن‌ها نیست و هر دو گوشی تنها از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند.

جمع بندی

سامسونگ در طراحی گلکسی A54 و گلکسی A34 از سری گلکسی S23 الهام گرفته و همچنین برای اولین بار در این میان‌رده‌ها از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی استفاده کرده است. این دو گوشی در بخش دوربین نیز عملکردی عالی را ارائه می‌دهند اما گلکسی A54 در این بخش نسبت به A34 برتری دارد. با این وجود، از نظر عملکرد کلی تفاوت خاصی بین دو گوشی مشاهده نشده و در واقع گلکسی A34 از نمایشگر بزرگ‌تر و روشن‌تری بهره برده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.