مقایسه گلکسی A34 و گلکسی A33 سامسونگ  - تکفارس 
مقایسه گلکسی A34 و گلکسی A33 سامسونگ  - تکفارس 

مقایسه گلکسی A34 و گلکسی A33 سامسونگ 

افشین نوری
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - 13:56
مقایسه سامسونگ گلکسی A34 و گلکسی a35

سامسونگ به‌تازگی گوشی گلکسی A34 را معرفی کرد که از طراحی جدیدی نسبت به مدل قبلی خود یعنی گلکسی A33 بهره می‌برد و از جهاتی شبیه به مدل‌های گلکسی S23 است. 

ما در اینجا قصد داریم دو گوشی گلکسی A34 و گلکسی A33 را از جنبه‌های مختلفی بررسی کنیم تا با نقاط قوت و ضعف هر یک بیشتر آشنا شویم. گلکسی A34 رقبای جدی در بازار گوشی‌های میان‌رده دارد و باید ببینیم که میزان اقبال مشتریان به آن چگونه خواهد بود. 

طراحی و نمایشگر 

سامسونگ سعی کرده است همانند گوشی گلکسی A54، زبان طراحی گلکسی A34 را تغییر دهد تا شباهت‌عای زیادی بین این مدل‌ها و سری گلکسی S23 ایجاد کند. در واقع می‌تواند گفت که سامسونگ در گوشی‌های جدید خود از طراحی همیشگی سری گلکسی A فاصله گرفته است و با حذف ماژول دوربین پشت انقلابی در طراحی گوشی‌های میان‌رده خود ایجاد کرده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید دوربین‌های پنل پشتی به‌طور کاملا مستقل از هم روی این پنل قرار گزفته‌اند و طراحی بسیار ساده و یکپارچه‌ای را ارائه کرده‌اند‌. از طرف دیگر، سامسونگ در گوشی جدید خود از شر دوربین عمقی که کاربرد چندانی هم نداشت خلاص شده است و ما حالا با یک آرایش دوربین سه‌گانه عمودی در پنل پشتی گلکسی A34 روبرو هستیم. 

 گلکسی A34

 این گوشی در بخش نمایشگر از یک پنل بزرگتر ۶.۶ اینچی نسبت به گلکسی A33 بهره می‌برد و در رنگ‌های آلبالویی، گرافیتی، بنفش و نقره‌ای عرضه شده است. ابعاد این گوشی ۱۶۱.۳×۷۸.۱×۸.۲ میلیمتر و وزن آن ۱۹۹ گرم است که کمی بلندتر و عریض‌تر از گلکسی A33 با ابعاد ۱۵۹.۷×۷۴.0x8.1 میلیمتر است و در نتیجه وزن بیشتری نیز نسبت به آن دارد. 

گوشی های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس معرفی شدند

گلکسی A34 دارای حاشیه‌های یکنواختی در اطراف نمایشگر خود است و از یک حفره هول پانچ مرکزی برای دوربین سلفی خود استفاده می‌کند. از طرف دیگر، گوشه‌های این مدل حالت گردتری دارند و به نظر می‌رسد که سامسونگ این نوع طراحی را برای مدل‌های سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است. بزرگترین ارتقا گلکسی A34 نسبت به گلکسی A33 نمایشگر آن است که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم. 

هرچند هر دو گوشی گلکسی A34 و گلکسی A33 از نمایشگرهای ۱۰۸۰p بهره می‌برند اما سامسونگ در گلکسی A34 از یک پنل پیشرفته با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است و این در حالیست که قیمت آن کماکان زیر ۴۰۰ دلار خواهد بود. 

 گلکسی A34

این قابلیت در کنار وضوح بالا باعث خواهد شد تا گلکسی A34 کارهای مختلفی مختلفی مثل خواندن، اسکرول کردن و گیمینگ را روان‌تر اجرا کند. این گوشی همچنین از یک قابلیت ویژه به نام Vision Booster بهره می‌برد که روشنایی و کنتراست نمایشگر را افزایش خواهد داد. 

دوربین

همانطور که گفته شد سامسونگ سیستم دوربین‌ پشت گلکسی A34 را به‌کلی عوض کرده است و تعداد آن‌ نیز از چهار عدد به سه عدد کاهش داده است. دوربین حذف شده همان سنسور عمقی است که کاربرد چندانی نداشت و حذف آن به ساده‌تر شدن طراحی A34 کمک کرده است. 

 گلکسی A34

این گوشی مثل گلکسی A33 از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۲ اینچی و سایز پیکسلی ۰.۸ میکرون و لنز f/1.8 بهره می‌برد که دارای قابلیت فوکوس  خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال است. در کنار این دوربین، از یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 و میدان دید ۱۲۳ درجه و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 استفاده شده است.

گلکسی A34 قادر به ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه است و خبر خوب اینکه سامسونگ برای اولین بار در سری گلکسی A، از ابزارهای جدید ویرایش عکس جهت بهبود رنج دینامیکی آن‌ها از طریق اپلیکیشن دوربین استفاده کرده است.  

عملکرد و نرم‌افزار

گلکسی A34 به یک تراشه ۸ هسته‌ای و ۶ نانومتری دایمنسیتی ۱۰۸۰ مجهز شده است و در بخش نرم‌افزار سیستم عامل اندروید ۱۳ را در کنار رابط کاربری One UI 5.1 اجرا می‌کند‌. مدل پایه این گوشی همانند گلکسی A33 دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافطه داخلی است و به قیمت فقط ۳۸۹ یورو فروخته خواهد شد. البته امکان افزایش حافظه داخلی با استفاده از کارت microSD وجود دارد، اما اگر تمایل به خرید نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی آن را داشتید باید ۴۵۹ یورو بپردازید. نکته جالب اینکه گلکسی A34 بلافاصله بعد از معرفی در لیست ارزان‌ترین گوشی‌های ۵G دنیا قرار گرفت.

گلکسی A34

شارژدهی و دوام باتری

سامسونگ در هر دو گوشی گلکسی A34 و A54 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است و با توجه به نمایشگرهای ۶.۶ اینچی و ۶.۴ اینچی آن‌ها با وضوح ۱۰۸۰p انتظار می‌رود که باتری آن‌ها با یکبار شارژ بیش از یک روز دوام بیاورد. بنابراین می‌توان گفت که باتری گلکسی A34 شارژدهی بهتری نسبت به گلکسی A33 خواهد داشت. 

با این حال، گلکسی A34 از فناوری شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی نمی‌کند و حداکثر سرعت شارژ باتری آن ۲۵ وات خواهد بود. این فناوری قادر خواهد بود باتری گوشی را در عرض کمتر از دو ساعت به طور کامل شارژ کند. 

نتیجه‌گیری

در مجموع به نظر می‌رسد که گلکسی A34 هم از نظر سخت‌افزاری و هم از نظر نرم‌افزاری قابلیت‌های خوبی نسبت به گلکسی A33 دارد.

این گوشی نه‌تنها اتصال ۵G را به قیمت کمتر از ۴۰۰ دلار فراهم خواهد کرد بلکه یک نمایشگر مدرن ۱۰۸۰p با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در اختیار شما قرار خواهد داد. ضمن اینکه، طراحی گلکسی A34 شبیه به سری گران‌قیمت گلکسی S23 است و این بابت می‌توان گفت که ما با یک گوشی پرچم‌دار طرف هستیم. 

 البته سامسونگ ارتقاهای قابل‌توجهی در باتری و دوربین گلکسی A34 ارائه نکرده است و به نظر می‌رسد که این شرکت سعی کرده صرفا در بخش‌هایی که واقعا نیاز به ارتقا بوده است این کار را انجام دهد. 

در هر حال، گلکسی A34 یک گوشی مدرن و زیباست و می‌تواند اکثر مشتریان را راضی نگه دارد. نظر شما درباره طراحی و مشخصات این گوشی چیست؟

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید