بررسی گلکسی A34 سامسونگ - تکفارس 
بررسی گلکسی A34 سامسونگ - تکفارس 

بررسی گلکسی A34 سامسونگ

افشین نوری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 16:55
گلکسی A34 سامسونگ

سامسونگ به‌تازگی دو گوشی میان‌رده جدید گلکسی A34 و گلکسی A54 را معرفی کرد و هر دوی آن‌ها دارای ارتقاهای قابل‌توجهی نسبت به مدل‌های قبلی خود هستند. ما در اینجا قصد داریم به بررسی گلکسی A34 که در اروپا به قیمت ۳۹۹ یورو و در انگلیس به قیمت ۳۴۹ پوند عرضه شده است بپردازیم. پس با ما همراه باشید. 

گلکسی A34 به‌عنوان جدیدترین میان‌رده سامسونگ در حالی وارد بازار می‌شود که مدل قبلی آن یعنی گلکسی A33 یک گوشی واقعاً خوب و یکی از بهترین میان‌رده‌های ۲۰۲۲ بود. 

سامسونگ امسال سعی کرده روی بخش‌های مهم تمرکز کند و گلکسی A34 را به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی ۲۰۲۳ روانه بازار کند. در واقع، شما بعد از مدتی کار کردن با این گوشی می‌توانید به این نتیجه برسید که گلکسی A34 از نظر قابلیت‌ها، مشخصات و تجربه کاربری نسبت به قیمتی که دارد واقعا یک گزینه عالی است. 
 
گلکسی A34 5G قابلیت‌های جدید زیر را ارائه کرده است: 

  • نمایشگر بهتراز هر جهت 
  • طراحی زیبا 
  • دوام باتری نسبتا بهتر  
  • رم پایه بالاتر 
  • بلوتوث ۵.۳ 

جعبه گشایی گلکسی A34 5G 

جعبه گشایی گلکسی A34 شاید برایتان ناامیدکننده باشد، البته نه به خاطر اینکه چیزی در داخل جعبه آن علاوه بر گوشی و برخی مدارک وجود ندارد، بلکه به این دلیل که هیچ شارژری در کنار آن عرضه نشده است.   

گلکسی A34

چیزهایی که در داخل جعبه گلکسی A34 وجود دارند: 

  • گلکسی A34 5G 
  • یک کابل USB-C به USB-C 
  • سوزن سیم کارت 
  • مدارک 

مشخصات گلکسی A34 5G 

همانطور که گفته شد، سامسونگ اکثر بخش‌های این گوشی را به‌طور مناسب ارتقا داده است تا آن را تبدیل به یک گوشی قدرتمندتر بکند. ضمن اینکه برخی سخت‌افزارهای غیرضروری، مثل دوربین عمق‌سنج، حذف شده‌اند و بخش‌هایی را که در مدل قبلی بسیار خوب بودند، مثل سیستم دوربین، همچنان حفظ شده‌اند. 

گلکسی A34 5G
ابعاد و وزن۱۶۱.۳ در ۷۸.۱ در ۸.۲ میلی‌متر
۱۹۹ گرم
نمایشگر۶.۶ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، روشنایی ۱۰۰۰ نیت، ۱۲۰ هرتزی،
تراشهدایمنسیتی ۱۰۸۰
حافظهرم پایه ۶ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی
سیستم عاملاندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1
اتصالاتوای‌فای ۸۰۲.۱۱، بلوتوث ۵.۳
دوربین۴۸ مگاپیکسلی
۸ مگاپیکسلی
۵ مگاپیکسلی
۱۳ مگاپیکسلی(سلفی)
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۲۵ واتی
بدون شارژ بی‌سیم

طراحی و رنگ‌بندی گلکسی A34 5G 

سامسونگ سعی کرده تا گلکسی A34 را تا جای ممکن شبیه به گوشی‌های پرچمدار خودش بکند. پنل پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است و با فشار دادن وسط آن کمی به سمت پایین خم می‌شود. با این‌حال، ما یک گوشی مات بسیار زیبا روبه رو هستیم. 

قاب A34 نیز هرچند از جنس پلاستیک است، اما رنگ و شکل آن بقدری خوب باهم ترکیب شده‌اند که به هیچ‌وجه مثل یک گوشی ارزان‌قیمت به نظر نمی‌رسد. همه اضلاع این گوشی مربعی‌شکل هستند و یک انحنای جزئی نیز در لبه‌ها وجود دارد که به گوشی امکان خواهند داد تا به‌خوبی در دست جا شود. استفاده از این قاب باعث شده تا A34 نسبت به اندازه خودش بسیار سبک باشد. 

این گوشی همچنین سایز بزرگی دارد و ممکن برای کسانی که دستان کوچکی دارند مناسب نباشد. با این‌حال، شما دسترسی راحت‌تری به دکمه‌های پاور و تنظیم صدا خواهید داشت. نکته دیگر اینکه این گوشی دوام بالایی دارد و از استاندارد IP67 و پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد. 

رنگ‌های گلکسی A34 5G: 

  • گرافیت
  • لیمویی
  • نقره‌ای
  • بنفش

این رنگ‌ها علیرغم نام‌گذاری ساده‌ای که دارند، اما از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند و در دنیای واقعی حتی بهتر از آنچه که در عکس‌ها دیده می‌شوند خواهند بود.

نمایشگر گلکسی A34

گلکسی A34 نسبت به قیمت‌اش از یک نمایشگر بسیار عالی بهره می‌برد و شاید بتوان گفت که مهم‌ترین ارتقای آن نسبت به مدل قبلی‌اش همین نمایشگر است. این نمایشگر دارای وضوح  2400 در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است و البته چیزهای بیشتری نیز درباره آن وجود دارد! 

سامسونگ از فناوری Vision Booster در نمایشگر گلکسی A34 استفاده کرده است که می‌تواند روشنایی آن را به ۱۰۰۰ نیت برساند. این میزان روشنایی فقط در گوشی‌های رده‌بالا قابل دسترس است. سامسونگ گفته است که قابلیت Vision Booster همچنین باعث حفظ دقت رنگ در سطوح مختلف روشنایی خواهد شد.   

گلکسی A34

شما حتی در تنظیمات رنگ طبیعی، به رنگ‌های خوبی دسترسی خواهید داشت. در کل، گلکسی A34 هرچند فاقد قابلیت HDR10+ است، اما شما از نگاه کردن به صفحه‌نمایش آن سیر نخواهید شد. 

پارامترهای گلکسی A34 5G 

شاید ناامیدکننده‌ترین بخش گلکسی A34، حسگر اثر انگشت آن باشد. علیرغم اینکه همه قسمت‌های این گوشی نرم و روان هستند، اما حسگر اثر انگشت آن بسیار کند است و مدت زیادی طول می‌کشد تا انگشت شما را اسکن کند. با این‌حال، به‌محض اسکن کردن انگشت‌تان بلافاصله قفل گوشی را باز خواهد کرد. در مجموع، پروسه اسکن کردن اثر انگشت در این گوشی چندان سریع نیست. 

گلکسی A34

دوربین گلکسی A34 5G 

در رابطه با دوربین این گوشی باید بگوییم که تفاوت چندانی بین سیستم دوربین آن و گلکسی A33 وجود ندارد. به این ترتیب، شما به یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با لنز f/2.2 و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسل f/2.4 دسترسی خواهید داشت. در پنل جلویی آن نیز مثل مدل سال گذشته از یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده شده است. 

گلکسی A34

تنها تفاوت‌ موجود در این بخش، حذف دوربین عمقی است که البته کار چندان زیادی نیز انجام نمی‌داد و به همین خاطر سامسونگ آن را برداشته است. این کار همچنین باعث کاهش هزینه ساخت گوشی شده است. دوربین اصلی گلکسی A34‌ قادر به ثبت تصاویر عالی است بطوریکه به اندازه کافی شارپ هستند و محدوده دینامیکی مناسبی دارند. با این‌حال، رنگ‌ها دارای حالت اشباع زیادی هستند و کنتراست نسبتا بالایی دارند.  

دوربین فوق عریض گوشی، از نظر شارپی تصاویر چندان عالی نیست و رنگ‌ها را بیشتر از دوربین اصلی اشباع می‌کند. البته این دوربین می‌تواند عکس‌های سریع و عریض خوبی برای شبکه‌های اجتماعی بگیرد. در ضمن دوربین اصلی گلکسی A34 از زوم ۲ برابری پشتیبانی می‌کند که نتایج خوبی را ارائه خواهد کرد. در ضمن، اگر بخواهید در محیط‌های کم نور عکاسی کنید، باید انتظار نویز و افت وضوح را داشته باشید.

گلکسی A34

درباره دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی گلکسی A34 نیز باید بگوییم که برای اهداف شبکه‌های اجتماعی کیفیت نسبتا خوبی دارد، اما برای عکاسی حرفه‌ای ماکرو اصلا خوب نیست. عکس‌های سلفی‌ گلکسی A34 نیز خوب هستند و در حالت پرتره می‌توانید عکس‌هایی با پس‌زمینه‌ تار ثبت کنید.  

گلکسی A34

با این حال، فیلمبرداری را نمی توان نقطه قوت گلکسی A34 دانست. بهترین کیفیت فیلمبرداری آن ۱۰۸۰p 30fps است و امکان سوئیچ کردن بین دوربین‌های اصلی و فوق عریض هم در حین فیلمبرداری وجود دارد. البته این انتقال چندان روان نیست، اما انتقال از دوربین اصلی به زوم ۲ برابر نرم‌تر است. در این حالت شما به لرزشگیر تصویر نیز دسترسی خواهید داشت. 

گلکسی A34

البته هنگام فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰p 30fps، لرزشگیر تصویر عملکرد چندان خوبی نخواهد داشت. بنابراین فقط در موتقعی که حرکت نمی‌کنید یا گوشی‌تان را روی یک سطح ثابت قرار دارد می‌توانید از این کیفیت تصویر بیشترین استفاده را ببرید. 

فیلمبرداری 4K 30fps نیز کیفیت خوبی دارد، هرچند که لرزشگیر تصویر در این حالت نیز مثل حالت ۱۰۸۰p 30fps عملکرد بسیار بدی دارد.   

عملکرد و بنچمارک‌های گلکسی A34 5G 

گلکسی A34 از نظر عملکرد هیچ مشکلی در انجام کارهای مختلف مثل ناوبری در رابط کاربری یا مرورگری وب ندارد و به خوبی می‌تواند بازی‌های موبایلی را اجرا کند. برای مثال، شما به‌راحتی می‌توانید بازی Vampire Survivors را روی آن اجرا کنید و حتی به سراغ بازی‌های سنگینی مثل Apex Legends و Riot’s Wild Rift بروید. 

گلکسی A34

البته تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ در بازی‌های سنگین‌تر به مشکل برمی‌خورد و برای مثال در بازی Apex Legends دچار افت فریم می‌شود. البته شما می‌توانید گرافیک را طوری تنظیم کنید که به نتیجه دلخواه برسید. 

از طرفی رم پایه ۶ گیگابایتی گلکسی A34، برای یک گوشی میان‌رده گزینه مناسبی است و اگر خواستید می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر به ۸ گیگابایت رم دسترسی داشته باشید.  

گلکسی A34

طبق نتایج بنچمارک‌ها، گلکسی A34 در مقایسه با مدل قبلی بهبودهای قابل توجهی در بخش پردازشی دارد. اما در بنچمارک 3DMark Extreme عملکرد گرافیکی آن تقریبا مشابه گلکسی A33 است که این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد. دایمنسیتی ۱۰۸۰ قاعدتا باید در این بخش عملکردی بهتری می‌داشت، اما بنچمارک‌ها چیز دیگری نشان می‌دهند.  

گلکسی A34

در بخش حافظه، گلکسی A34 5G در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی ارائه شده است و امکان افزایش حافظه آن با استفاده از شیار کارت میکرو SD وجود دارد. 

باتری گلکسی A34 5G 

این گوشی هم مثل اکثر گوشی‌های بازار از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که در کنار تراشه کم‌مصرف فوق می توان انتظار داشت که تا دو روز برای استفاده های معمولی دوام بیاورد. 

سرعت شارژ گلکسی A34 5G 

این گوشی دارای حداکثر سرعت شارژ ۲۵ وات است. با این سرعت، باتری بزرگ گلکسی A34 چند ساعت طول خواهد کشید تا به‌طور کامل شارژ شود. البته اگر در طول شب گوشی خود را شارژ می کنید، مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت، اما اگر به دنبال سرعت‌های شارژ بسیار بالا هستید می‌توانید به سراغ گوشی‌هایی مثل وان پلاس نورد CE 2 بروید. 

مساله اصلی دیگر، نبود شارژر در جعبه گوشی است و فقط یک کابل USB-C به USB-C در کنار گوشی ارائه شده است. بنابراین از همین حالا باید به فکر خرید یک شارژر ۲۵ واتی باشید. در ضمن، گلکسی A34 از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند. 

کیفیت صوتی و هپتیک گلکسی A34 5G  

اسپیکرهای دوگانه گلکسی A34 صدای نسبتا بلند و باکیفیتی دارند. این اسپیکرها باعث خواهند شد تا تجربه صوتی بسیار خوبی در هنگام تماشای ویدیوها روی صفحه نمایش بزرگ گوشی داشته باشید. 

گلکسی A34 5G یک چیز بسیار خوب دیگر نیز دارد و آن بازخورد لمسی گوشی است که عملکرد بسیار دقیق و قدرتمندی دارد. 

رقبای گلکسی A34 5G 

وان پلاس نورد ۲T 

به نظر می‌رسد این گوشی نزدیکترین رقیب گلکسی A34 باشد، در حالیکه فقط ۳۰ یورو گران‌تر از آن است. این گوشی وان پلاس که به‌عنوان قاتل گوشی‌های پرچم‌دار نیز شناخته می‌شود مجهز به تراشه قدرتمندتر دایمنسیتی ۱۳۰۰ بوده و از رم پایه بیشتر (8 گیگابایت) و یک گزینه 12 گیگابایتی بهره می‌برد. 

باتری این گوشی هرچند ظرفیت پایین‌تر ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد، اما یک شارژر در جعبه خود ارائه کرده است و از سرعت شارژ بالاتر ۸۰ وات پشتیبانی می‌کند. 

همچنین اگر تمایل به عکاسی با دوربین اصلی دارید، وان پلاس نورد ۲T با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهتر از گلکسی A34 است. اما سایر دوربین‌های آن، مثل دوربین سلفی، به خوبی گلکسی A34 نیستند. 

گلکسی A34 5G نمایشگر بهتری نسبت به گوشی وان پلاس دارد و از نرخ نوسازی و روشنایی بالاتری پشتیبانی می‌کند. در ضمن، میان‌رده سامسونگ، ۴ سال آپدیت اصلی اندروید و ۵ سال آپدیت‌های امنیتی را ارائه خواهد کرد. این اعداد در مورد نورد ۲T به ترتیب ۲ و 3 سال هستند. 

گوشی Nothing Phone (1) 

این گوشی به عنوان اولین گوشی شرکت Nothing از هر جهت بهتر از گلکسی A34 5G است. این گوشی هرچند به جای سه دوربین، از دو دوربین بهره می‌برد، اما کیفیت تصاویر آن‌ها بسیار بالاتر است. این گوشی همچنین مجهز به تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس است که عملکرد بسیار خوبی در هنگام اجرای بازی‌ها دارد.  

گوشی Nothing Phone (1) همچنین از شارژ سیمی سریع‌تر ۳۳ وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و بی‌سیم معکوس ۵ وات پشتیبانی می‌کند. البته این گوشی ۷۰ یورو گران‌تر از میان‌رده سامسونگ است. 

در کل، اگر دوام گوشی برایتان مهم است، گلکسی A34 5G گزینه بهتری است، چراکه هم جدیدتر است و هم پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تری دارد. 

پیکسل ۷a 

پیکسل ۷a هرچند هنوز معرفی نشده است، اما گوگل ممکن است آن را در رویداد Google I/O 2023 در ماه می رونمایی کند. اگر قیمت آن در همان محدوده پیکسل ۶a باشد (۴۵۹ یورو)، احتمالاً اصلی‌ترین رقیب گلکسی A34 و حتی گلکسی A54 خواهد بود.  

گلکسی A34

جمع‌بندی

گلکسی A34 5G ارتقاهای قابل‌توجهی نسبت به مدل قبلی خود دارد و نه‌تنها بخش‌های غیرضروری را حذف کرده بلکه قسمت‌های مهم را به‌خوبی بهبود بخشیده است. مهم‌ترین ویژگی آن مسلماً دوام باتری بالا و پشتیبانی نرم افزاری طولانی است. بنابراین اگر به دنبال خرید یک گوشی‌ با حداقل 3 یا ۴ سال دوام هستید، گلکسی A34 5G یک گزینه عالی بریتان خواهد بود. 

البته همانطور که گفته شد، رقبایی نیز برای این گوشی وجود دارد که قیمت‌شان کمی بیشتر است و می‌توانند در بخش‌های دیگر شما را راضی نگه دارند. در مجموع، همه چیز به بودجه شما بستگی دارد و اینکه دوام گوشی چقدر برایتان مهم است.


نکات مثبت:

  • نرخ نوسازی نمایشگر 120 هرتز 
  • طراحی شبیه به یک گوشی پرچم‌دار 
  • دوربین اصلی با زوم دیجیتال ۲ برابر  
  • ۴ سال پشتیبانی نرم‌افزاری و ۵ سال آپدیت‌های امنیتی 
  • اسپیکرهای قدرتمند
  • بیشترین میزان روشنایی نسبت به قیمت  

نکات منفی:

  • حسگر اثرانگشت کند 
  • بدون شارژر 
  • سرعت شارژ کم 

۸/۱۰

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید