سرقت ۴۳۶ آیفون و تعداد زیادی آیپد از یک فروشگاه اپل با ایجاد حفره در دیوار - تکفارس 
سرقت ۴۳۶ آیفون و تعداد زیادی آیپد از یک فروشگاه اپل با ایجاد حفره در دیوار - تکفارس 
سرقت ۴۳۶ آیفون و تعداد زیادی آیپد از یک فروشگاه اپل با ایجاد حفره در دیوار - تکفارس 

سرقت ۴۳۶ آیفون و تعداد زیادی آیپد از یک فروشگاه اپل با ایجاد حفره در دیوار

افشین نوری
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - 07:08
اپل

یک فروشگاه اپل در Lynwood واشینگتن که دارای ۴۳۶ دستگاه گوشی آیفون و تعداد زیادی تبلت آیپد و اپل واچ بود مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است. برآورد می‌شود ارزش این سرقت حدود ۵۰۰ هزار دلار باشد. دو سارق ظاهرا وارد مغازه‌ای به نام Seattle Coffee Gear شدند و با ایجاد یک حفره در حمام آنجا توانسته‌اند به فروشگاه اپل دسترسی پیدا کنند و سیستم هشدار آن را دور بزنند.

مغازه Seattle Coffee Gear هرچند در نگاه اول به نظر نمی‌رسد که در کنار فروشگاه اپل باشد اما به نظر می‌رسد سارقان به نقشه پاساژی که این دو فروشگاه در آنجا قرار دارند دسترسی پیدا کرده‌اند. اریک مارکز یک از مدیران این کافه حدس می‌زند که سارقان احتمالا به این روش عمل کرده‌اند و کاملا براساس طرح و نقشه قبلی اقدام به سرقت زده‌اند.

مغازه Seattle Coffee Gear مرکز فروش تجهیزات ساخت قهوه و لوازمی مثل ماشین‌های اسپرسو، گریندر ساخت قهوه، دانه‌های قهوه و موارد دیگر است. پلیس هم اکنون در حال انجام تحقیقات لازم است و هنوز نتیجه تحقیقات خود را منتشر نکرده است. فروشگاه اپل در هنگام سرقت هیچ کارمندی در داخل خود نداشته است و پاساژی که فروشگاه در آن قرار داشته در زمان شب بسته بوده است. در حالیکه هیچ چیزی از مغازه Seattle Coffee Gear سرقت نشده است، اما هزینه تعمیر دیوارهای خراب شده آن چیزی حدود ۱۵۰۰ دلار می‌شود. مارکز می‌گوید که سارقان توانسته‌اند از طریق حمام مغازه آن‌ها بدون اینکه به لوله‌های داخل دیوار برخورد کنند به فروشگاه اپل دسترسی پیدا کنند.

رئیس این مغازه هم گفته است که دوربین‌ها نشان می‌دهند که سارقان دو نفر بودند و فقط در عرض ۱۵ دقیق توانستند وارد مغازه آن‌ها و فروشگاه اپل شده و از آن دو خارج شوند. سخنگوی شرکت Brookfield Properties که صاحب پاساژ است گفته است که مالک پاساژ به خاطر این سرقت بسیار عصبانی است و با پلیس Lynnwood برای پیدا کردن سارقان همکاری می‌کند. پلیس گفته است که این سرقت در روز یکشنبه بعد از ساعت ۷ بعداز ظهر به وقت محلی انجام شده است و کارکنان فروشگاه اپل تا صبح متوجه این سرقت نشدند.

به گفته پلیس، این سرقت کاملا برنامه ریزی شده انجام شده و هیچ اثر انگشتی از سارقان بر جای نمانده است. اپل هنوز واکنشی نسبت به این اتفاق نشان نداده است.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید