Pimoroni یک کنسول بازی با دو تراشه Raspberry Pi معرفی کرد - تکفارس 
Pimoroni یک کنسول بازی با دو تراشه Raspberry Pi معرفی کرد - تکفارس 

Pimoroni یک کنسول بازی با دو تراشه Raspberry Pi معرفی کرد

افشین نوری
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - 13:25
Pimoroni

شرکت انگلیسی Pimoroni اقدام به سفارشی سازی تراشه‌های Raspberry Pi خود کرده است. این شرکت از نسخه جدید تراشه‌های مذکور در کنسول‌های بازی بهره برده است.

شرکت Pimoroni در جدیدترین اقدام خود یک کنسول گیمینگ استیک ارایه کرده است که با تلویزیون‌ها و مانیتورهای HDMI سازگار است. این کنسول که تحت پروژه DV Stick در حال توسعه بود حالا رونمایی شده است و ظرف چند هفته آینده قابل دسترس خواهد بود.

این کنسول مجهز به دو تراشه RP2040 موسوم به Pico است که یکی از آن‌ها به عنوان پردازنده عمل خواهد کرد و دیگری نمایشگر کنسول را اجرا خواهد کرد. این طراحی باعث خواهد شد تا گرافیک‌های نمایشگر با کیفیت بالایی نمایش داده شوند.

شرکت Pimoroni گفته است که هر کدام از این تراشه‌ها از یک حافظه رم PSRAM بهره می‌برد که به بافر کردن فریم کمک خواهد کرد. ظاهرا رزولوشن کنسول جدید ۱۰۸۰p است که در مقایسه با رزولوشن ۲۴۰ در ۲۴۰ کنسول PicoSystem بسیار بالاست. DV Stick با همه گیم‌های PicoSystem سازگار است هرچند که اجرای بازی‌های با رزولوشن پایین با کیفیت ۱۰۸۰p ممکن است چندان منطقی به نظر نرسد.

کنسول DV Stick همچنین از USB و بلوتوث پشتیبانی می‌کند و از آن به عنوان devkit برای توسعه بازی‌های مختلف تحت زبان‌های میکروپایتون و سی پلاس پلاس نیز می‌توان استفاده کرد.

در هر حال باید ببینیم میزان استقبال گیمرها از این کنسول چقدر خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.