عرضه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس باعث افزایش فروش تلویزیون در سال ۲۰۲۱ خواهد شد - تکفارس 
عرضه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس باعث افزایش فروش تلویزیون در سال ۲۰۲۱ خواهد شد - تکفارس 

عرضه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس باعث افزایش فروش تلویزیون در سال ۲۰۲۱ خواهد شد

مهرداد میرشاهی
۳ دی ۱۳۹۹ - 21:45
پلی استیشن 5 و ایکس باکس وان سری ایکس

پیش‌بینی می‌شود عرضه نسل نهم کنسول های بازی منجر به افزایش میزان عرضه و فروش تلویزیون در سال آینده میلادی شود. کنسول پلی استیشن ۵ سونی و ایکس باکس سری ایکس / اس مایکروسافت چندی پیش روانه بازار شدند و به همین جهت، انتظار می‌رود فروش جهانی تلویزیون های خانگی را جبران کنند.

بر اساس گزارش TheElec، موسسه تحقیقاتی Omdia پیش‌بینی کرده است که صنعت تلویزیون در سال ۲۰۲۱ میلادی با افزایش فروش و تقاضا روبرو خواهد بود. شایان ذکر است که برای دومین بار، شاهد عرضه کنسول های جدید مایکروسافت و سونی در یک سال هستیم. در نسل قبل، هر دو کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان در نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی روانه بازار شدند. بر اساس آمار و ارقام سازمان Omdia، عرضه این دو کنسول منجر به افزایش ۳۲ درصدی فروش کنسول های بازی در سال پس از آن شد و فروش تلویزیون های خانگی نیز حدود ۵ درصد افزایش داشت.

از این رو، این موسسه تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که می‌توان چنین افزایشی را در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز انتظار داشت. علاوه بر این، تولیدکننده‌های تلویزیون (نظیر سامسونگ و الجی) که از سخت افزار بهبودیافته کنسول های نسل جدید همانند رزولوشن ۸K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی نیز بهره می‌برند، احتمالاً با افزایش فروش محصولات خود روبرو شوند. پیش از عرضه کنسول های نسل هشتم در سال ۲۰۱۳ میلادی، بازار فروش تلویزیون در حال سقوط بود. به همین جهت، سازمان Omdia چشم‌انداز مثبتی را برای سال ۲۰۲۱ انتظار دارد. همچنین این سازمان پیش‌بینی می‌کند که فروش دو کنسول مورد بحث در سال آینده نسبت به همین سال حدود ۳۱ درصد رشد خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید