کنسول دستی لنوو Legion Go به همراه یک عینک واقعیت افزوده در راهست - تکفارس 
کنسول دستی لنوو Legion Go به همراه یک عینک واقعیت افزوده در راهست - تکفارس 
کنسول دستی لنوو Legion Go به همراه یک عینک واقعیت افزوده در راهست - تکفارس 

کنسول دستی لنوو Legion Go به همراه یک عینک واقعیت افزوده در راهست

افشین نوری
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 18:23
لنوو

لنوو ظاهرا قصد معرفی یک کنسول بازی دستی جدید به نام Legion Go دارد که دارای نوآوری‌های جالبی خواهد بود.

Legion Go قرار است یک کنسول دستی با طراحی کاربردی و عملکرد قوی باشد. این دستگاه مجهز به دکمه‌های کلاسیک با جاگیری مناسب، جوی‌استیک‌های ویژه و یک ماوس با موقعیت استراتژیک خواهد بود. این کنسول از یک یک نمایشگر ۸ اینچی با کمترین حاشیه بهره خواهد برد تا تجربه بسیار غنی ارائه کند. در ضمن، در پشت آن یک سیستم خنک‌کننده بزرگ وجود خواهد داشت که دما را در حین انجام بازی‌ها کاهش خواهد داد. Legion Go قرار است با رقبایی سرسختی مثل استیم دک، Rog Ally، AYANEO و نینتندو سوئیچ رقابت کند.

طبق اطلاعات امروز، لنوو از پردازنده‌های سری Ryzen Z1 AMD در Legion Go استفاده خواهد کرد. این پردازنده قبلا در کنسول ASUS ROG Ally هم استفاده شده است و عملکرد بازی خوبی دارد. با این حال، Legion Go قابلیت‌های دیگری مثل پایه داخلی و کنترلرهای جداشدنی با الهام از کنسول‌های نینتندو سوئیچ و ONEXPLAYER 2 خواهد داشت.

لنوو همچنین در حال توسعه عینک واقعیت افزوده Legion AR  است که به عنوان یک همراه برای کنسول دستی جدیدش عمل خواهد کرد. در واقع هدف لنوو از ارائه این عینک ارائه تجربه بازی از طریق واقعیت افزوده است و می‌خواهد یک روش نوآورانه برای تعامل با بازی‌ها ارائه دهد.

انتظار می‌رود محدوده قیمتی Legion Go در فاصله بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلار باشد و رقابت سختی با کنسول‌هایی مانند استیم دک و Rog Ally داشته باشد. این دستگاه احتمالا در رویداد IFA 2023 (1 تا ۵ سپتامبر) معرفی خواهد شد.

طبق قانون جدید اتحادیه اروپا، نسل بعدی کنسول‌های بازی دستی باید از باتری های قابل تعویض استفاده کنند. اتحادیه اروپا این قانون را در ۱۰ جولای به تصویب رساند که هدف اصلی آن کمک به بهبود پایداری محیط زیست و کاهش زباله‌های باتری است.

به این ترتیب تا سال ۲۰۲۷ شما خواهید توانست باتری کنسول‌های بازی دستی خود را جدا کرده و تعویض کنید. همچنین از شرکت‌ها خواسته شده است تا اطلاعاتی درباره ردپای کربن باتری‌های خود منتشر کنند. این اطلاعات باید در قالب برچسب‌گذاری تا سال ۲۰۲۶ یا در قالب کد QR تا سال ۲۰۲۷ ارائه شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید