آمریکا می گوید گوگل درباره قابلیت حذف خودکار خود دروغ گفته است - تکفارس 
آمریکا می گوید گوگل درباره قابلیت حذف خودکار خود دروغ گفته است - تکفارس 
آمریکا می گوید گوگل درباره قابلیت حذف خودکار خود دروغ گفته است - تکفارس 

آمریکا می گوید گوگل درباره قابلیت حذف خودکار خود دروغ گفته است

افشین نوری
۶ اسفند ۱۴۰۱ - 13:45
گوگل

دولت آمریکا از دادگاه فدرال خواسته است که تا گوگل را به خاطر دروغ گویی درباره قابلیت حذف خودکار خود تحریم کند. ظاهرا گوگل اقدام به پاک کردن شواهد لازم برای استفاده در تحقیقات آنتی تراست کرده است و به همین خاطر قوانین فدرال را نقض کرده است.

به گفته دولت آمریکا گوگل تاریخچه چت‌‌های داخلی کارکنان خود را برای عدم پیگیری بعدی توسط مراجع قانونی پاک کرده است، در حالیکه باید این چت‌ها برای یک بررسی در یک دعوای حقوقی نگه می‌داشت و به هیچ وجه پاک نمی کرد.

در شکایت دولت آمریکا آمده است که گوگل به طرز هوشمندانه‌ای این چت‌ها را پاک کرده است، در حالیکه طبق قوانین فدرال آمریکا شرکت‌هایی که پرونده‌ای در دادگاه‌های آمریکا دارند نباید چت‌های درون سازمانی خود را پاک کنند.

ظاهرا گوگل درگیر دو پرونده قضایی در دادگاه‌های آمریکاست که هر کدام از آن‌ها در صورت به ثمر رسیدن ممکن است گوگل را دچار مشکل بزرگی بکند. یک پرونده مربوط به دو سال پیش می‌شود که در آن گوگل متهم به رفتار انحصارگرایانه درباره موتور جستجوی خود شده است.

دولت آمریکا مدعی شده است که گوگل قابلیت حذف خودکار خود را طوری دستکاری کرده بوده که هر بیست و چهار ساعت اقدام به پاک کردن چت‌های درون سازمانی کارکنانش می‌کرد. گوگل در توجیه این کار گفته است که به خاطر فشارهای قانونی اقدام به پاک کردن چت‌های مذکور کرده است.

به هر حال درخواست دولت آمریکا از دادگاه فدرال این است که گوگل را متهم بداند و دستور تحریم آن را بدهد. البته گوگل همه این اتهامات را رد کرده است و گفته که اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم نتیجه این دعوای حقوقی به کجا ختم می‌شود.

منبع: Arstechnica

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید