بررسی علت دیسیبل اکانت اینستا + معرفی راه حل این مشکل - تکفارس 
بررسی علت دیسیبل اکانت اینستا + معرفی راه حل این مشکل - تکفارس 

بررسی علت دیسیبل اکانت اینستا + معرفی راه حل این مشکل

تکفارس
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - 10:00
بررسی علت دیسیبل اکانت اینستا + معرفی راه حل این مشکل - تکفارس 

یکی از مشکلاتی که ممکن است در اینستاگرام برای پیج شما پیش بیاید و برای همه تبدیل به یک کابوس ترسناک شده، دیسیبل اکانت اینستا است. در این مشکل پیج شما به صورت کامل از دسترس خارج می‌شود و دیگر نمی‌توانید به هیچکدام از اطلاعات آن دسترسی داشته باشید. بخش ترسناکی که وجود دارد این است که معمولا نمی دانید پیجتان به چه دلیلی دیسیبل شده است و ترسناک‌تر از آن اینکه نمی‌دانید اصلا قابل بازگشت است یا خیر!

دیسیبل اکانت اینستا به دلایل مختلفی می‌تواند اتفاق بیفتد و یک سری دلایل خاص هستند که اینستاگرام به خاطر آنها ممکن است پیجتان را دیسیبل کند؛ اگر با این موضوع آشنا باشید امکان به وجود آمدن این مشکل برایتان بسیار کمتر خواهد شد و نگرانی از این بابت نخواهید داشت. در این مقاله می‌خواهیم در مورد تمامی بایدها و نبایدهای دیسیبل اکانت اینستا صحبت کنیم و بگوییم که چه کارهایی انجام دهید که مشکلی برای پیجتان ایجاد نشود و اگر پیجتان دیسیبل شده است، چطور آن را بازگردانی کنید. اگر علاقه‌مند هستید که در مورد این موضوع بیشتر بدانید و یاد بگیرید که چطور از دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام خودتان جلوگیری کنید یا اکانت دیسیبل شده را بازگردانی کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله برویم مایلم مجموعه آموزش اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این مجموعه آموزشی ارزشمند روی لینک زیر کلیک کنید:

دیسیبل اکانت اینستا چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد دیسیبل اکانت صحبت کنیم، بهتر است کمی با نحوه کار اینستاگرام آشنا شوید تا بتوانید درک کنید که اصلاً دلیل دیسیبل اکانت اینستا چیست و چرا برخی از اکانت‌های اینستاگرام دچار مشکل می‌شوند. همانطور که در قوانین اینستاگرام نوشته شده است، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که برپایه فیلم و عکس کار می‌کند و شما می‌توانید ویدیوها و عکس‌های خودتان را در این شبکه به اشتراک بگذارید.

حالا برای اینکه در اینستاگرام هرج و مرج ایجاد نشود و کاربران دچار مشکل نشوند، قوانینی وجود دارد که کاربران ملزم به رعایت این قوانین هستند. اگر اینستاگرام به هر دلیلی متوجه شود یا شک کند که یک اکانت در حال نقض قوانین است، آن اکانت را جریمه می‌کند یا به صورت کامل پیج موردنظر را غیرفعال می‌کند.

شدوبن شدن یا اکشن بلاک شدن از جمله جریمه‌های اینستاگرام است که بعد از این اتفاق، برای مدتی نمی‌توانید یک عمل خاص را در اینستاگرام انجام دهید؛ اما دیسیبل شدن یعنی پیج شما به صورت کامل از دسترس خارج می‌شود و حتی اگر نام کاربری خودتان را در اینستاگرام جستجو کنید، هیچ پیجی را مشاهده نخواهید کرد. البته این غیرفعال کردن اکانت توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود و گاهی اوقات ممکن است به اشتباه این کار انجام شود که در این صورت می‌توانید با انجام روش‌های بازیابی اکانت که در بخش‌های بعدی می‌گوییم، به راحتی پیج خودتان را بازگردانی کنید.

پس متوجه شدیم که دیسیبل اکانت اینستا یعنی پیج شما به صورت کامل از دسترس خارج می‌شود و نه خودتان و نه فالوورها نمی‌توانند پیجتان را در اینستاگرام پیدا کنند و آن را ببینند. حالا می خواهیم به سراغ این برویم که بررسی کنیم چرا دیسیبل اکانت اینستا اتفاق می افتد و چه دلایلی برای این موضوع وجود دارند تا با دانستن این دلایل، از انجام آنها دوری کنید و پیجتان را به خطر نیندازید.

دلایل غیرفعال شدن پیج اینستاگرام

دلیل دیسیبل اکانت اینستا چیست؟

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، به صورت کلی دیسیبل شدن پیج اینستاگرام به خاطر نقض قوانین اینستاگرام یا مشکوک بودن به این موضوع اتفاق می‌افتد، اما می‌خواهیم در این قسمت به صورت ریزتر این موضوع را بررسی کنیم تا بتوانید با دلایل آن آشنایی کامل داشته باشید.

انجام کارهای رباتیک

اینستاگرام همیشه با ربات‌ها و ابزارهای غیررسمی که وجود دارند مخالف بوده است و این ربات‌ها می توانند به پیج‌های اینستاگرامی ضربه شدیدی وارد کنند. به همین خاطر هوش مصنوعی اینستاگرام در صورتی که متوجه حرکات ربات‌وار شود، سریعاً پیجتان را اکشن بلاک می‌کند یا اگر این موضوع خیلی مهم باشد آن را دیسیبل خواهد کرد.

به همین خاطر یکی از اصولی که برای امنیت پیج اینستاگرام وجود دارد این است که به هیچ وجه از فالوورهای فیک یا اپلیکیشن‌های فالووریاب و… استفاده نکنید؛ چون این اپلیکیشن ها با پیج شما کار فالو و آنفالو را انجام می‌دهند و باعث می‌شود که پیجتان دچار مشکلات جدی شود.

جدا از این موضوع فالوورهایی که از این اپلیکیشن ها اضافه می‌کنید، به هیچ دردی نمی‌خورند و نمی‌توانند در کیفیت پیج شما تاثیری داشته باشند. پس شدیدا از ابزارهای جانبی که برای اینستاگرام وجود دارند دوری کنید و به هیچ وجه نام کاربری و پسورد پیج خودتان را در جایی وارد نکنید.

چرا اکانت اینستاگرام دیسیبل می‌شود؟

نقض قوانین کپی رایت

دومین موضوعی که اینستاگرام شدیداً روی آن حساس است و به خاطر آن حتی پیج‌های زیادی را دیسیبل کرده است، کپی رایت است. قوانین کپی رایت به صورت جهانی هستند و تمامی افراد ملزم به رعایت این قوانین هستند. کپی رایت یعنی اینکه شما نمی‌توانید از محتوای شخص دیگری چه ویدیو و چه عکس بدون رضایت آن شخص استفاده کنید، یا نمی‌توانید هر آهنگی که دلتان بخواهد را روی ویدیوهای خودتان قرار دهید، یا حتی نمی‌توانید یک فیلم سینمایی یا سریال را در پیجتان منتشر کنید. این موارد جزو کپی رایت هستند و به همین خاطر باید به آنها احترام بگذارید؛ چون اینستاگرام روی این موضوع بسیار حساس است و هیچگونه شوخی با کسی که قوانین کپی رایت را رعایت نمی‌کند ندارد. پس نیاز است که کپی رایت را نیز جدی بگیرید تا از دیسیبل شدن اکانت اینستا جلوگیری کنید و پیجتان را به خطر نیندازید.

محتواهای پورنوگرافی

محتواهای غیراخلاقی و پورنوگرافی محتواهایی هستند که اینستاگرام به‌شدت با آنها برخورد خواهد کرد و موجب دیسیبل اکانت اینستا خواهند شد. به همین خاطر نیاز است که در این مورد مراقب باشید تا محتواهایتان ریپورت محتواهای غیراخلاقی نگیرند.

فعالیت های تررویستی

یکی از قوانینی که اینستاگرام روی آن تاکید می‌کند، این است که اینستاگرام یک جامعه بی‌طرف است و به همین خاطر فعالیت‌های تروریستی یا سیاسی در آن قابل قبول نیست. به همین خاطر باید حواستان باشد که فعالیت‌هایی که مربوط به این دسته بندی می‌شوند را انجام ندهید تا مشکلی برای پیج اینستاگرام شما ایجاد نشود و بتوانید بدون مشکل کار خودتان را انجام دهید.

محتواهای خشونت آمیز

یکی دیگر از محتواهایی که می توانند باعث دیسیبل اکانت اینستا شوند، محتواهای خشونت آمیز است. مخصوصاً محتواهایی که نشان‌دهنده آسیب رساندن به کودکان یا حیوانات باشد، در اینستاگرام ممنوع است و به محض دیده شدن پیجتان دیسیبل خواهد شد. پس مراقب باشید که محتواهایی با مضمون خشونت را در اینستاگرام خودتان منتشر نکنید و پیجتان را در معرض دیسیبل شدن قرار ندهید.

محتواهای مربوط به نقض حقوق زنان

حقوق زنان یکی از موضوعاتی است که خیلی از کاربران اینستاگرام روی آن حساس هستند و خود اینستاگرام نیز برای رضایت کاربران خود باید روی آن حساسیت داشته باشد. به همین خاطر اگر محتواهایی در این زمینه منتشر کنید و محتوای شما ریپورت دریافت کند، اینستاگرام سریع با شما برخورد خواهد داشت و پیجتان را دیسیبل می‌کند و احتمال بازگشت پیج نیز بسیار کم خواهد بود.

دیسیبل اکانت اینستاگرام

محتواهای نژادپرستانه

یکی دیگر از انواع محتوا که در اینستاگرام ممنوع است و به محض انتشار، با این نوع محتوا برخورد خواهد شد، محتواهای نژادپرستانه است. هرگونه محتوایی که این موضوع را پوشش دهد یا ریپورت مرتبط با این موضوع بخورد، با مشکل دیسیبل اکانت اینستا  مواجه خواهد شد. مثلا اگر روی محتوای خودتان از نشان آلمان نازی استفاده کنید، اینستاگرام این موضوع را نژادپرستی دانسته و پیجتان را غیرفعال خواهد کرد. پس مراقب چنین محتواهایی باشید.

باگ‌های اینستاگرام

خیلی اوقات به خاطر به‌روزرسانی هوش مصنوعی اینستاگرام، ممکن است برخی پیج‌ها بدون دلیل دچار مشکل دیسیبل اکانت اینستا شوند که در این حالت یا خود اینستاگرام این پیج‌ها را بازگردانی می‌کند یا خودتان باید مراحل بازگردانی پیج اینستاگرام را انجام دهید تا بتوانید پیجتان را پس بگیرید. به همین خاطر نیاز است که ابتدا دلیل غیرفعال شدن پیج اینستاگرام خودتان را متوجه شوید تا بتوانید اقدام بهتری در راستای بازگردانی پیج انجام بدهید.

بازگردانی دیسیبل اکانت اینستا

تا به اینجا در مورد این موضوع صحبت کردیم که اصلا چرا دیسیبل اکانت اینستا اتفاق می‌افتد و دلایل آن چیست. در ادامه می‌خواهیم بررسی کنیم که چطور می‌توانید پیج اینستاگرام خودتان را بازگردانی کنید. نکته مهمی که وجود دارد این است که خیلی از افراد برای همین اطلاعاتی که در ادامه مطالعه می‌کنید، مبالغی از چند میلیون تا چند صد میلیون را درخواست می‌کنند تا بتوانند پیج اینستاگرام شما را بازگردانی کنند؛ در حالی که با همین آموزش‌هایی که در ادامه می‌گوییم خودتان می‌توانید به‌سادگی پیج را بازگردانی کنید.

بررسی دلیل دیسیبل اکانت اینستا

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، در ابتدا قبل از هرکاری باید ببینید که دلیل دیسیبل اکانت اینستاگرام شما چه بوده است. معمولاً اینستاگرام در پیغامی که به شما نشان می‌دهد دلیل این موضوع را خواهد گفت. اما گاهی اوقات نیز ممکن است بنویسد به دلیل نقض قوانین اینستاگرام پیج شما غیرفعال شده است و شما دقیقاً ندانید چه قانونی را نقض کرده‌اید. پس از اینکه دلیل را متوجه شدید به سراغ مراحل بعدی بروید.

درخواست بازگردانی اکانت

در مرحله دوم باید درخواست خودتان را برای بازگردانی اکانت به اینستاگرام ارسال کنید. برای این کار کافی ست روی دکمه‌ای که در زیر همان پیغام غیرفعال شدن پیج وجود دارد کلیک کنید. در این حالت به یک صفحه منتقل می‌شوید که دارای یک فرم است و می‌توانید در فرم مشخصات موردنیاز را وارد کنید تا درخواست بازگردانی پیج را برای اینستاگرام ارسال کنید. این فرم شامل اطلاعاتی مانند آیدی پیج، نام و نام خانوادگی، ایمیل و توضیحات است که باید تمام این قسمت‌ها را به صورت کامل و با دقت تکمیل کنید. در برخی فرم‌ها ممکن است از شما پرسیده شود که پیجتان کاری بوده یا شخصی که اگر عکس و فیلم شخصی خودتان در پیج وجود داشته است، حتما شخصی را انتخاب کنید چون احراز هویت آن راحت‌تر خواهد بود. همچنین ممکن است اینستاگرام کشور را نیز شما بخواهد که در این صورت بهتر است یک کشور غیر از ایران را انتخاب کنید؛ چون گاهی اوقات به خاطر ایران بودن کشور ممکن است روند بازگردانی به درستی انجام نشود.

برای بازگردانی پیج چه باید کرد؟

دریافت ایمیل از اینستاگرام

مرحله بعدی بازگردانی این است که اینستاگرام برایتان یک ایمیل ارسال کند. ایمیلی که در مرحله قبلی وارد کرده‌اید راه ارتباطی شما با اینستاگرام خواهد بود و ایمیل اینستاگرام برایتان ارسال خواهد شد تا بتواند تشخیص دهد شما مالک واقعی پیج هستید. در این مرحله اینستاگرام از شما می‌خواهد که یک عکس بگیرید و کد ارسال شده در ایمیل را روی یک کاغذ بنویسید تا در عکس وجود داشته باشد. دقت کنید که در این عکس نیاز است دستان شما به صورت کامل مشخص باشند و نام خودتان و آیدی پیج را نیز روی یک برگه بنویسید و در زیر آن کد ارسال شده در ایمیل را بنویسید. با رعایت این موارد عکس شما به سادگی تشخیص داده شده و روند بازگردانی سریع‌تر انجام خواهد شد. سپس نیاز است که عکس را در پاسخ به همان ایمیل اینستاگرام ارسال کنید.

انتظار برای ایمیل نهایی

پس از اینکه احراز هویت شما به خوبی انجام شد، باید منتظر ایمیل از سمت اینستاگرام باشید. در این ایمیل، اینستاگرام جواب درخواست شما را می‌دهد. اگر در ایمیل اینستاگرام قید شد که پیج اینستاگرامی شما قابل بازیابی نیست، ناامید نشوید و باز هم مراحل گفته شده را مجدداً انجام دهید. اما اگر اکانت شما قابل بازیابی باشد و کار برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام را مرحله به مرحله انجام داده باشید، اینستاگرام به شما می‌گوید که می‌توانید اکانت خودتان را ببینید و آن را کنترل کنید.

تکرار مراحل

در صورتی که با انجام کارهای گفته شده، پیج شما از حالت دیسیبل درآمد و بازگردانی شد، کار شما تمام شده است و توانستید به درستی اکانت خود را برگردانید و مثل قبل، پیج خود را مدیریت کنید؛ اما در صورتی که اینستاگرام جوابی به شما نداد و مثلاً یک یا دو روز از پیام قبلی گذشته است یا در صورتی که اینستاگرام بگوید اکانت شما قابل بازیابی نیست، توصیه می‌کنیم که مراحل قبلی را مجدداً با فاصله یک روز در میان تکرار کنید تا بتوانید برگرداندن اکانت غیر فعال شده اینستاگرام خود را انجام دهید. همچنین دقت کنید که در درخواست‌های مختلف سعی کنید متن توضیحات خودتان را کمی تغییر دهید که اینستاگرام باز هم اکانت شما را مورد بررسی قرار دهد و از فرستادن ایمیل‌های طولانی و تکراری خودداری کنید.

کلام آخر در مورد دیسیبل اکانت اینستا

در این مقاله در مورد دیسیبل اکانت اینستا صحبت کردیم و گفتیم که اصلاً دیسیبل اکانت اینستا چیست و چه دلایلی وجود دارند که پیجتان درگیر این مشکل می‌شود. در ادامه با هم بررسی کردیم که چطور می‌توانید پیج دیسیبل شده خودتان را بازگردانی کنید تا بتوانید مجدداً روی آن فعالیت کنید و زحماتتان بر باد نرود. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد در مورد دیسیبل اکانت اینستا اطلاعات بیشتری کسب کنید و بتوانید به بهترین شکل ممکن کار بازگردانی پیجتان را انجام دهید و با رعایت قوانین گفته شده، از دیسیبل شدن پیجتان جلوگیری کنید. در انتها مایلم آموزش اصول ساخت تصویر اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید