معرفی ۵ اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی در یک ماه برای اندروید - تکفارس 
معرفی ۵ اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی در یک ماه برای اندروید - تکفارس 

معرفی ۵ اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی در یک ماه برای اندروید

کسری نراقی
۲۱ دی ۱۴۰۱ - 10:00
یادگیری زبان آلمانی

گفته می‌شود اپلیکیشن های یادگیری زبان انقلابی در یادگیری زبان ایجاد می‌کنند. برنامه‌ها راه بسیار خوبی برای آموزش زبان آلمانی در یک ماه برای اندروید هستند زیرا همیشه آنها را در اختیار دارید و یا رایگان هستند یا گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر.

یادگیری زبان آلمانی

شما می‌خواهید بهترین راه را برای یادگیری آلمانی در گوشی اندروید بیابید، اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید. شاید قبلاً هرگز سعی نکرده باشید زبان جدیدی یاد بگیرید. یا شاید هم داشته باشید، اما آسیب‌ها، چالش‌ها و سفرهای گذشته شما در یادگیری زبان به شما این ایده را داده است که برای یادگیری زبان ساخته نشده‌اید. اما اگر این به سادگی درست نبود چه؟ به داستان‌هایی که به خود می گویید که به اندازه کافی خوب نیستید یا نمی‌توانید آن را انجام دهید گوش نکنید. طبیعی است که از تجربیات منفی گذشته یا ترس از امتحان کردن چیزی جدید و شکست خوردن دلسرد شوید. اما واقعیت این است که شما احتمالاً در یادگیری زبان بد نیستید. ممکن است شما با بهترین روش برای یادگیری آلمانی مواجه نشده باشید، راهی که برای شما و سبک یادگیری خاص شما مناسب است. هر کس به طور متفاوتی یاد می‌گیرد.

علاوه بر این، اشتباه کردن همه بخشی از فرآیند یادگیری است. یادگیری با انجام دادن به معنای تلاش، شکست و تلاش مجدد است. اگر می‌توانید با درک نکردن فوری چیزها احساس راحتی کنید، راحت‌تر، کنجکاو ماندن و لذت بردن از این روند آسان‌تر است. دلایل زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید یادگیری زبان آلمانی را امتحان کنید. یادگیری زبان آلمانی سرمایه‌گذاری ارزشمندی است که شما را به روی دنیای جدیدی باز می‌کند. با زبان آلمانی در کارنامه خود، می‌توانید به آن سوی سیاره زمین سفر کنید و تاریخ و فرهنگ غنی جوامع آلمان را تجربه کنید. و می‌توانید با سهولت بیشتری با رسانه‌های آلمانی زبان، از فیلم‌ها گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی گرفته تا ادبیات و پادکست‌ها از سرتاسر جهان ارتباط برقرار کنید. یافتن بهترین، مؤثرترین و سریع‌ترین راه برای آموزش زبان آلمانی در یک ماه برای اندروید که متناسب با برنامه، بودجه و سبک یادگیری شما باشد، آنقدرها هم که به نظر می‌رسد دشوار نیست.

یافتن بهترین راه برای یادگیری آلمانی در یک ماه

وقتی صحبت از بهترین راه برای یادگیری زبان آلمانی می‌شود، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند:

  • یادگیری و تدریس خصوصی در کلاس درس

بازخورد منظم و شخصی‌سازی‌شده‌تری از یک مربی دریافت خواهید کرد و می‌توانید صحبت کردن را تمرین کنید، اما می‌تواند به تعهد منظم زمان و اغلب پول نیاز داشته باشد و ممکن است نتوانید با سرعت خود کار کنید.

  • نرم‌افزار و برنامه‌ها

می‌توانید با سرعت خود کار کنید و محتوایی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد، اما در مکالمه با سخنرانان وقعی آنقدر تمرین نمی‌کنید، و با افراد تعامل درستی نخواهید داشت.

  • رسانه‌های آلمانی زبان

شما می‌توانید زبان آلمانی را همانطور که توسط افراد در موقعیت‌های واقعی استفاده می‌شود و اغلب به صورت رایگان بشنوید و بخوانید، اما نمی‌توانید صحبت کردن را تمرین کنید یا قوانین اساسی و تفاوت‌های ظریف را یاد بگیرید. مطمئناً بهترین راه برای یادگیری آلمانی یافتن ترکیب مناسبی از همه این عناصر است. یکی دیگر از راه‌های یادگیری زبان آلمانی در یک ماه استفاده از فیلم‌های آموزشی است. زبان آلمانی یکی از زبان‌های سخت برای یادگیری به شمار می‌رود، بنابراین بایستی زمان بیشتری را برای یادگیری آن صرف کنید. نکته مهمی که وجود دارد اینجاست، پیدا کردن منبع خوب برای یادگیری زبان آلمانی کار دشواری به نظر می‌رسد، اما در حقیقت نیازی نیست به دنبال منابع مختلف برای یادگیری بگردید، زیرا فرادرس با داشتن فیلم‌های آموزشی زبان رتبه خوبی را در بین منابع آموزشی زبان کسب کرده است. برای مشاهده آموزش‌های زبان آلمانی فرادرس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین راه برای یادگیری زبان آلمانی کدام است؟

اگر مانند اکثر افرادی هستید که در گذشته زبانی را یاد گرفته‌اند، احتمالاً این کار را در یک کلاس درس انجام داده‌اید. چه در کلاس‌های دبیرستانی یا دانشگاهی، بسیاری از زبان‌آموزان، اولین بار یادگیری زبان خارجی را از طریق کلاس‌های مدرسه به دست می‌آورند: پشت میز نشستن، کار کردن با کتاب درسی، تمرین واژگان و تست زدن. مطمئناً، داشتن یک روش اختصاصی و منظم برای تمرین آلمانی یک راه عالی برای یادگیری زبان برای بسیاری از افراد است. و در یک محیط کلاس کوچک یا اگر به صورت انفرادی آموزش داده می‌شوید  می‌توانید توجه و بازخورد فردی بیشتری از مربی دریافت کنید که می‌تواند اشتباهات شما را تصحیح کند و با شما گفتگو کند.

اجرای تمرین‌های گرامر و تصحیح شدن توسط معلم همیشه مؤثرترین (یا حتی سرگرم‌کننده‌ترین) راه‌ها برای یادگیری زبان آلمانی نیست. یک مشکل عمده این است که در زمینه کلاس درس، معلم بیشتر سخنرانی را انجام می‌دهد و هر دانش آموز فرصت کمی برای تمرین صحبت کردن دارد. بدون اینکه بتوانید یک مکالمه به زبان آلمانی داشته باشید، شما می‌توانید تمامی کاربرگ‌ها را خودتان انجام دهید و در آزمون ها قبول بشوید. وقتی نوبت به برنامه‌تان می‌رسد، ممکن است آنقدر شلوغ باشید که نتوانید به یک کلاس ثابت متعهد شوید. و ممکن است بتوانید یک کلاس زبان آلمانی را به صورت رایگان پیدا کنید، اما اگر در مدرسه نیستید، بیشتر کلاس‌ها، به ویژه معلمان خصوصی، هزینه‌ای دارند که ممکن است مایل به خرج کردن نباشید.

آیا بهترین راه برای یادگیری زبان آلمانی در کلاس درس است؟

یادگیری زبان آلمانی به صورت آنلاین

یادگیری زبان آلمانی به شکل آنلاین ساده‌تر از شرکت در کلاس زبان به صورت حضوری است. می‌توانید رفت‌وآمد به مدرسه زبان را حذف کنید، که باعث می‌شود کلاس‌ها را در برنامه‌تان بسیار آسان‌تر کنید. پیدا کردن معلمان خوب برای تدریس زبان آلمانی همیشه آسان نیست، اما زمانی که به صورت آنلاین یاد می‌گیرید، انتخاب بسیار گسترده‌تری از معلمان دارید.

در کلاس‌های آنلاین تمرین موثرتری در صحبت کردن و مکالمه و بازخورد مستقیم‌تری از معلم و همکلاسی‌های خود دریافت خواهید کرد.

سرعت یادگیری زبان آلمانی

سرعت یادگیری یک زبان خارجی به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین باید به سؤالات زیر پاسخ داده شود تا تخمین بزنیم که چقدر طول می‌کشد تا زبان آلمانی را یاد بگیرید. به چه زبان‌های دیگری صحبت می‌کنید؟ آلمانی یک زبانی است که نقاط مشترک خاصی با زبان‌های همین خانواده دارد. انگلیسی یکی از آنهاست (در کنار زبان هلندی و اسکاندیناوی) بنابراین هر چه سطح انگلیسی شما بهتر باشد، سریع‌تر باید آلمانی را یاد بگیرید. در واقع شباهت‌هایی بین این دو زبان وجود دارد:

  • برخی از کلمات آلمانی در انگلیسی استفاده می‌شود و بالعکس
  • آلمانی و انگلیسی اغلب از قوانین گرامری یکسانی پیروی می‌کنند

نحوه یادگیری زبان آلمانی در خانه

مشغله‌های کاری و مسئولیت‌های خانوادگی باعث می‌شود که نتوانید به طور منظم به کلاس زبان آلمانی بروید. این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید آلمانی یاد بگیرید. با کلاس‌های آنلاین می‌توانید صبح زود قبل از بیدار شدن یا زمان‌های استراحت خود از آن استفاده کنید. دروس زبان آلمانی بر موضوعاتی تمرکز می‌کند که برای شما و زندگی روزمره‌تان مهم است، بنابراین می‌توانید فوراً از آنچه یاد گرفته‌اید استفاده کنید. معلمان متخصص، دستور زبان پیچیده را برای شما راحت می‌کنند و همچنین تفاوت‌های زبان منطقه‌ای را به شما آموزش می‌دهند. به علاوه، شما عبارات و واژگانی را که آلمانی‌ها همیشه استفاده می‌کنند، یاد خواهید گرفت.

معرفی نرم افزارهای آموزش زبان آلمانی

در اینجا لیستی از بهترین برنامه‌ها برای آموزش زبان آلمانی در یک ماه برای اندروید وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا زبان آلمانی را به مدت یک ماه یاد بگیرید.

MosaLingua

برنامه MosaLingua یکی از بهترین نرم افزار برای آموزش زبان آلمانی در یک ماه برای اندروید است. این برنامه حاوی هزاران فلش کارت است که به شما در یادگیری واژگان و گرامر آلمانی کمک می‌کند. فلش کارت‌های آن‌ موضوعات مفید و جالب زیادی را پوشش می‌دهند، از جمله گردشگری و معاشرت به جای موضوعات عمومی مانند آب و هوا و رنگ‌ها. MOSA Learning از تکرار فواصل استفاده می‌کند که کمک می‌کند مطالب جدیدی را که یاد گرفته‌اید به حافظه بلند مدت خود اختصاص دهید. آن‌ها همچنین دارای راهنمای دستور زبان بسیار مفیدی هستند که توضیحات ساده و قابل فهم و کلیپ‌های صوتی را برای یادگیری تلفظ صحیح آلمانی ارائه می‌دهند.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

زبان آلمانی به دلیل فرّار بودن یادگیری آن نیازمند یک تدریس درست و حسابی است. در بسیاری از اپلیکیشن‌ها نیازمند تلاش زیادی برای یادگیری هستید، اما فرادرس با روش آموزشی که دارد، موجب شده کاربران به راحتی بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن حتی در یک ماه به اندازه قابل توجهی به زبان آلمانی مسلط شوند. فرادرس به جای آموزش متنی، از آموزش‌های ویدیویی استفاده می‌کند که این کار کمک شایانی به یادگیری افراد در زمان کوتاه می‌کند. فیلم‌های آموزشی بهتر در ذهن سپرده می‌شوند و همچنین یادگیری با آن‌ها راحت تر است؛ مانند اینکه یک معلم خصوصی داشته باشید!

فیلم‌های آموزشی فرادرس توسط اساتید برتر آموزش زبان تهیه شده‌اند و همگی مباحث مهم و کاربردی را پوشش می‌دهند، به طوری که تنها با مشاهده این آموزش‌ها می‌توانید به سطح بالایی از یادگیری برسید. اینکه گفته می‌شود آموزش زبان آلمانی در یک ماه برای اندروید دور از ذهن نیست حقیقت دارد! با ویدیوهای آموزشی فرادرس این کار قابل انجام و شدنی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این اپلیکیشن ایرانی به تازگی نسخه اندروید خود را نیز منتشر کرده است که از طریق اپ استورهای ایرانی می‌توانید اقدام به دانلود آن نمایید. برای دسترسی به بخش دانلود اپلیکیشن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

LingoDeer

LingoDeer این برنامه یکی از برنامه‌های عالی برای آموزش زبان آلمانی در یک ماه برای اندروید است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. LingoDeer به عنوان یک برنامه یادگیری زبان فقط برای ژاپنی، کره‌ای و چینی شروع به کار کرد، اما مدتی پس از آن زبان آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و سایر موارد به آن اضافه شد. LingoDeer ممکن است به اندازه سایر برنامه‌های یادگیری زبان شناخته شده نباشد، اما به عنوان یک جایگزین و حتی برتر از Duolingo در نظر گرفته می‌شود. برنامه درسی و تمرین‌های LingoDeer که توسط معلمان زبان ساخته شده است، مهارت‌های خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن شما را آموزش می‌دهد. چیزی که LingoDeer را منحصر به فرد کرده است قابل تنظیم بودن آنها حتی از صدای راوی و حالت آفلاین است، بنابراین حتی اگر خارج از شبکه هستید، همچنان می‌توانید آلمانی یاد بگیرید.

LingoDeer

چترباز

Chatterbug به شما کمک می‌کند تا از طریق برنامه درسی که به گرامر و واژگان آلمانی می‌پردازد، با فلش کارت‌های متنوع و مختلف، تمرین‌های گوناگون مربوط به خواندن و نوشتن، به زبان آلمانی تسلط پیدا کنید. Chatterbug همچنین درس‌های ویدیویی را با معلمان زبان مادری ارائه می‌دهد. یک چیز جالب در مورد برنامه این است که هرچه بیشتر آلمانی خود را مطالعه و تمرین کنید، برنامه درسی شما از نرم افزار Chatterbugs سفارشی‌تر می‌شود که نقاط قوت و ضعف شما را یاد می‌گیرد.

Busuu

Busuu آموزش آلمانی را در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود ارائه می‌دهد تا زبان آلمانی را در هر کجا که هستید و هر زمان که بخواهید یاد بگیرید. ویژگی‌های اصلی Busuu عبارتند از:

  • یادگیری اصول اولیه زبان آلمانی از طریق دروس واژگان و گرامر و همچنین تمرینات با دیالوگ‌های صوتی و تست‌های تعاملی.
  • امکان نمایش و به اشتراک گذاری تمرینات خود با جامعه‌ای از زبان آموزان با هدفی مشابه شما و یادگیری آلمانی در فضایی خوب و کمک به یکدیگر.
  • دارای بیش از ۱۵۰ موضوع مختلف و یادگیری حداقل ۳۰۰۰ کلمه.

این اپلیکیشن به صورت آنلاین و در دستگاه‌های تلفن همراه قابل دسترسی است و برای تقویت مهارت‌های نوشتاری، خواندن، گوش دادن و گفتار شما بسیار مناسب می‌باشد.

ویژگی اپلیکشن‌های آموزش زبان آلمانی در یک ماه برای اندروید این است که اطلاعاتی را که یاد گرفته‌اید در زمانی که بیشتر در معرض خطر فراموشی آن‌ها هستید به شما بازمی‌گرداند و اطمینان می‌دهد که در حافظه بلندمدت شما قفل می‌شود.

Busuu

آیا می‌توان از رسانه‌های آلمانی به عنوان بهترین راه برای یادگیری آلمانی استفاده کنم؟

گوش دادن به پادکست‌های مربوط به زبان آلمانی و موسیقی آلمانی، تماشای تلویزیون و فیلم‌های آلمانی (با یا بدون زیرنویس) و خواندن کتاب به زبان آلمانی، همه راه‌های عالی هستند که زبان آموزان استفاده می‌کنند. رسانه‌ها می‌توانند مکمل خوبی برای یادگیری یک زبان جدید باشند، اما به تنهایی بهترین راه برای یادگیری آلمانی نیستند. این به این دلیل است که آنها برای پاسخگویی به زبان مادری که قبلاً به خوبی با زبان آشنا هستند طراحی شده‌اند، نه برای مبتدیان. اگر می‌خواهید قوانین گرامری و واژگانی را بدانید به مطالب بیشتری مانند کتاب درسی، نرم‌افزار موبایل یا دسکتاپ یا معلم نیاز دارید که بتواند به شما کمک کند. در کنار استفاده از رسانه‌های بومی آلمانی، می‌توانید از فیلم‌های آموزشی زبان آلمانی مانند فرادرس نیز استفاده نمایید و سریع‌تر به هدف یادگیری زبان در یک ماه برسید. علاوه بر زبان آلمانی، فرادرس دارای آموزش‌های متعددی برای زبان‌های دیگر نیز می‌باشد که می‌توانید از طریق لینک زیر آن‌ها را دریافت کنید.

سخن آخر در مورد آموزش زبان آلمانی در یک ماه برای اندروید

ممکن است چندان برای شما اهمیت نداشته باشد، اما یادگیری زبان آن هم آلمانی واقعاً نیازمند منابع خوب است، در غیر این صورت نمی‌توانید به خوبی این زبان را یاد بگیرید، زیرا این زبان فرّار است و نیازمند دقت بیشتری برای یادگیری است. به همین دلیل ما در این پست ۵ اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی پرطرفدار و همچنین چند فیلم آموزشی یادگیری زبان برای شما معرفی کردیم تا بتوانید به راحتی در این مسیر قدم بردارید. امیدواریم که این مطلب در مسیر یادگیری شما کمک کرده باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید