تراشه گرافیکی ناوی ۳۲ از ۶۰ واحد پردازشی بهره می برد - تکفارس 
تراشه گرافیکی ناوی ۳۲ از ۶۰ واحد پردازشی بهره می برد - تکفارس 

تراشه گرافیکی ناوی ۳۲ از ۶۰ واحد پردازشی بهره می برد

مهدی حلوائی
۵ آذر ۱۴۰۱ - 10:46
تراشه گرافیکی ناوی 32

مدتی پیش گمانه‌زنی‌هایی در خصوص تعداد کم واحدهای پردازشی تراشه‌ی گرافیکی ناوی ۳۲ (Navi 32) توسط وب‌سایت Angstronomics منتشر شده بود و حالا ای ام دی به طور غیرمستقیم این موضوع را تایید کرده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت یادشده، تراشه‌ی ناوی ۳۲ برخلاف گمانه‌زنی‌های قبلی به جای ۶۴ واحد از ۶۰ واحد پردازشی استفده می‌کند. حالا تیم توسعه‌دهندگان ای ام دی نیز در فایلی به نام performance.hpp در نرم‌افزار ROCm این موضوع را تایید کرده‌اند. این فایل همچنین تعداد واحدهای پردازشی تراشه‌ی ناوی ۳۳ را ۳۲ عدد معرفی کرده که با گمانه‌زنی‌های قبلی همخوانی دارد.

تراشه گرافیکی ناوی 32

با توجه به اطلاعات فاش‌شده، حالا می‌توان با اطمینان گفت که تراشه‌ی ناوی ۳۲ از ۳۸۴۰ و تراشه‌ی ناوی ۳۳ نیز از ۲۰۴۸ عدد پردازش‌گر جریانی بهره می‌برند. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که ای ام دی از این تراشه‌های گرافیکی در کدام یک از کارت‌های گرافیک سری خود استفاده خواهد کرد اما گفته می‌شود که سری رادئون RX 7900 به تراشه‌ی ناوی ۳۱ مجهز شده و سری رادئون RX 7800 نیز از ناوی ۳۲ بهره خواهند برد.

انتظار می‌رود که ای ام دی در نمایشگاه CES 2023 در ماه ژانویه اطلاعات بیشتری را در خصوص تراشه‌ی گرافیکی ناوی ۳۲ به اشتراک بگذارد. گفته می‌شود که کارت‌های گرافیک رادئون RX 7000M و تراشه‌های رایزن ۷۰۰۰ نیز در این نمایشگاه برای پلتفرم لپ تاپ معرفی خواهند شد.

منبع: VideoCardz

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.